recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 825826827828829 909>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 18:35
Vil DVB være Yousee ready?
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 18:21

Jeg har bestilt den for 4 uger siden da jeg hørte rygter om en med Blu-ray :)

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 17:27

Hej Ashanti


BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray  

Du kan allerede nu bestille BeoVision 7-40" MkIV, og de første vil kunne sælges fra butikkerne i uge 20/21.

Der vil ikke være designmæssigt forskel i forhold til Mk III. Opdateringen er en rent tekniske forandringer: Den tidligere DVD-afspiller er nu erstattet af Blu-ray, men den skal bestilles sammen med Mk IV hvis du vil have den med, da B&O ikke vil eftermonterer den. Digital tuner (DVB) indgår i prisen, med valgfrihed mellem DVB-S/T eller DVB-HD modulerne.

Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening er 49.995 Kr.
 
Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening og Blu-ray er 62.995 Kr.

Blu-ray afspilleren indeholder en teknik der kaldes "BD Live feature (profile 2.0)", som giver flere interaktive funktioner via internettet, såsom ekstra materiale, trailers etc.



Redigeret af Peter Pan - 07-Maj-2009 kl. 09:39
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 16:21

Tak for info'en :)

Har du en release dato på Beovision 7-40 med blu-ray?

Jeg har hørt mang datoer.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 14:24
Her en samlet oversigt over hvad Bang & Olufsen har skrevet om DVB - T, DVB-S, DVB-C tuner i 2008. Som i 2009 er blevet til DVB-HD. Samt lidt om hvad Common Interface er.  
 
Digital opdatering fra B&O af gamle tv
 
Bang & Olufsen er klar med digitale løsninger, der sikrer, at trofaste kunder kan se frem til overgangen til digitale tv-signaler med ro i sindet. Struer-virksomheden kan nemlig tilbyde digital opdatering til en række tv-apparater, selv om de er helt op til fem år gamle.
 
Det er vigtigt for Bang & Olufsen og hele vores produktfilosofi, at vi ikke blot kigger fremad, men også tilgodeser de mange, der inden for de senere år har købt tv hos os, siger Product Manager, Video, Ole Moltsen.
 
Overgangen fra analoge til digitale tv-signaler er netop nu i fuld gang rundt omkring i Europa. I Danmark bliver der lukket helt ned for de analoge signaler i november 2009. Derefter vil det – med mindre man har kabel-tv – kræve et tv eller ekstern set-top boks, der kan modtage digitale signaler, for at få billeder på skærmen.
 
Derfor er vi glade for også at kunne tilbyde denne opdatering til en række ældre modeller, så vores kunder fortsat har et tv, der er helt på omgangshøjde med den teknologiske udvikling, siger Ole Moltsen.
 
På nuværende tidspunkt kan ikke blot topmodellen BeoVision 9 men også modellerne BeoVision 7, BeoVision Avant DVD, BeoVision 3-32, BeoVision 6-26, BeoCenter 6-26, BeoVision 5, BeoVision 4/BeoSystem 3, opdateres eller leveres med DVB-T modtager. Fra juni i år vil der også kunne leveres DVB-T modul til BeoVision 8.
 
Klar til næste DVB-T standard
Bang & Olufsen er i øvrigt godt i gang med at udvikle næste generation DVB-T/C modtagere, som vil kunne modtage DVB-T MPEG 4 i SD (Standard Definition) og HD (High Definition).
 
Vi vil være klar til at lancere næste generation DVB-T/C i vores top video produkter i efteråret 2008, siger Ole Moltsen.
 
Firmaet Boxer er valgt som gatekeeper på de kommende digitale tv-kanaler i Danmark og har valgt at anvende DVB-T MPEG 4 standarden i SD (Standard Definition). Også det er Bang & Olufsen forberedt på.
 
Vi forsøger at sikre en opdateringsløsning til vores kunder, som sikrer, at de også vil kunne modtage de nye tv-kanaler. Til kunder, der allerede har købt et Bang & Olufsen-tv med indbygget DVB-T modtager, forventer vi at kunne tilbyde et ekstra dekodermodul, som kan sættes ind i det allerede eksisterende DVB-T modul ved hjælp af såkaldt Common Interface, siger Ole Moltsen og tilføjer, at Bang & Olufsens kunder dermed er godt dækket ind, når de gamle analoge tv-signaler endegyldigt afløses af digitale signaler.
 
Digitalt.tv 19. maj 2008. Kilde: Bang & Olufsen a/s
 
Hvad er "Common interface / CI" egentligt ?
Common Interface er de slot eller "Stik" man kan sætte en kortlæser i for at tilføje flere kodningssystemer til sin modtager.
Dvs. man kan ikke bare putte et kort i, uden at man har købt eller lejet et CA-Modul. 
 
Hvad er et "CA-modul" ?
Et CA-Modul eller CAM kan betragtes som en udvidelse til modtageren. Dette CA-Modul er en dekoder der gør det muligt at dekode TV-Kanaler som er kodet med et andet kodningssystem end modtageren er født med. F.eks. Hvis du har en modtager med Viacces dekoder, til Viasat indbygget, kan du dertil købe et Conax CA-Modul der gør det muligt at se Canal Digitals programmer. Dette CA-Modul er et PCMCIA kort hvor man kan indsætte programkort fra udbyderen.
 
CI Common Interface
De fleste fladskærme på det danske marked har en CI-port, og disse apparater vil uden videre kunne opgraderes til at modtage digitale signaler, der er MPEG4-kodet, ved at stikke et MPEG4-kort i fjernsynet, når disse kort kommer på markedet.
 
 
 
 
DVB-HD digital kabel-TV
 
I løbet af 2009 vil det der ente med at hede DVB-HD modulet, kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering, dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverandører i de enkelte lande. Alle solgte DVB-HD moduler frem til denne software opdatering, vil kunne opdateres til de udvalgte kabel-TV leverandører. Info omkring dette sendes ud senere.
 
Læs "Bang & Olufsen introducere DVB-HD modulet til indbygning."
På side 80.
 
Download B&O DVD- HD manual. DK på pdf.  Tryk her.   
 


Redigeret af Peter Pan - 05-Maj-2009 kl. 14:31
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Opsummering:

 

Mange tak for info.

 

Måske skulle jeg vente på Beovision 10 og glemme alt om BV7-40 m/blu-ray :)

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 16:00

Det nyeste hotte er en lysstyret volumenkontrol.

 

Skulle give en utrolig lydkvalitet. 

http://www.ska-audio.com/diy/optivol.html

Her en dyre version.

http://www.pns-shop.com/

_________________________

Når det citerede står lige oven over.



Redigeret af Peter Pan - 02-Maj-2009 kl. 20:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

BeoFantast

Et ønske som nok endnu ikke kan blive indfriet med en DVB-HD tuner er:
 
Bliver TV billedet fra samtlige TV stationer upscaleret til 16 x 9 ved digital TV, som vi er vandt til med det analog TV signal, på vores BeoVision 7 TV.   

BeoFantast skrev:

Hej PP,

Har fået dette svar fra min B&O pusher:

Man opskalerer ikke 4x3 til 16x9 heller ikke på analogt tv signal, men du oplever det sådan idet dit tv selv skifter til det bedste format for denne udsendelse som typisk vil være format 1 15x9 (B&O format).

Det er det samme hvad jeg kan se tvét gør på digitalt tv signaler.

Der udsendes en kodning til tvét så det ved hvilket format den skal skifte til 16x9 eller ikke (kaldes WSS ligger i linje 23 i billedet)

 

Jeg har lige prøvet at tage en udsendelse fra DR 1 som ikke var i bredformat og den blev vidst i 15x9, idet det er valgt som foretrukne på tvét, hvis jeg slog det fra vidste den det i 4x3.

BeoFantast

Det var en rigtig dejlig oplysning, det havde jeg sku ikke regnet med var på plads.  
For det er frygteligt irriterende at skulle sidde op justere billede størrelse,
når man modtager digitalt TV via Samsung HD 3106.  
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 21:30
HDR2 har kun Scart og der skal bruges hdmi til HD optagelser.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 17:40
Kan HDR2 ikke optage i HD?
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 13:46
Jeg bruger min DTV til Samsung med harddisk indtil B&O kommer med en harddisk løsning til HD TV

Redigeret af Ashanti - 26-April-2009 kl. 18:11
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 13:40
Ashanti
 
DTV knappen bruger jeg til HD TV, men jeg har også tilsluttet et S/pdif kabel
til Audio digital A2 fra min DAB tuner. Det ene er jo video og det andet er lyd,
så det virker fint med at bruge DTV knappen til begge dele.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 825826827828829 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu