recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 250251252253254 909>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 23:47
Nå, jeg kan se det ikke er din egen mening, du citerer bare artiklen....
Ning
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 09:46


Delvis fra Recordere.

Tidligere udviklede og fabrikerede B&O BeoVision TV, hvor Samsungs/ Panasonic paneler blev implementeret.
Med BeoVision Eclipse fra 2017 distribuere Bang & Olufsen et færdigt byggede og udviklet TV fra LG Elektrik,
som f.eks LG 7C / LG C8 55" TV.

LG Elektrik skrive software- firmware opdateringer, som LG så sender til Bang & Olufsen, der efterfølgende sender
opdateringer til kundernes BeoVision Eclipse TV.

Et tilhørende Sound centeret er udviklet, men ikke produceret af  B&O. De to dele samlet er et BeoVision Eclipse.
Bang & Olufsen står stadig med garanti ansvaret. Hvor godt det vil fungere, nu det meste er ude af B&O's hænder,
må tiden vise.

Ind til videre læser jeg om begejstring, men også om software opdaterings problemer med Sound centeret som
endnu ikke er på plads. Er det måske fordi kunderne troede alt ville virke som med deres tidligere BeoVision TV,
men ikke gør det.

Nu må der være læser her, der har købt et BeoVision Eclipse som måske vil komme status pr. Januar 2018
over software fejl der endnu ikke er rettet, eller mangler - set i forhold til et B&O's BeoVision Avant TV. Question

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:30
Soundcentret er formentlig formidabelt. Men da en 65" C7 fra LG koster omkring 20K giver man således 70K for soundcentret og en flot fjernbetjening.
Det hænger ikke rigtig sammen for de fleste.

I gamle dage tilføjede B&O en del til billed-delen. Det er vist helt slut nu.

Tænk hvis B&O begyndte at fokusere 100% på det de kan - God lyd!
Og tænk hvis man kunne købe "B&O Soundcentre" med mulighed for surround setup til B&O's øvrige højtalere.

Det ville uden tvivl booste deres højtaler salg. TV-delen har jo alligevel været en stor underskudsforretning de sidste mange år.

I dag forsøger B&O stadig at "presse" folk til at købe deres fjernsyn, hvis man skal have fuldt glæde af deres højtalere. De er måske bekymrede for at TV salget ville falde markant hvis man uden videre kunne tilsluttet deres højtalere til andre TV.

Men hvis man tænker det til ende, er det jo også et signal om at meget få egentlig vil købe TV'et for TV'ets skyld. Dermed har det nok ikke sin berettigelse i det lange løb.

Mange hilsner fra en B&O fan der håber at B&O snart går all-inn på lysløsninger.
Til top
swapsakker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 20:24
Ja, kunne være skønt med en 2018 status.
Ligger selv og overvejer Beolab 5 + Beolab 3 og så noget center og tv til. Men synes snart det er lige meget hvad man køber af tv, så er der problemer med software. Tingene går simpelthen for stærkt til de kan følge med, og lave noget der virker som det skal, inden det skal skiftes igen.

Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 21:06
Helt enig. Og går bestemt for stærkt til at retfærdiggøre B&O TV med fejl. Så kan man bedre leve med lidt oftere udskiftning af skærmen hvis bare man kunne genbruge lyddelen.
B&O har vist ligesom andre problemer med de tv der kører Android . Dvs både avant og BV14. Bare tjek diverse brugeranmeldelser på nettet. Har også selv prøvet det. Ikke godt.
Måske bliver det lidt bedre med Eclipsen der jo er LG's skærm med web os 3.5.
Så syntes jeg er dog stadig det er uholdbart at de skal koste så meget når man får samme TV (uden lyddelen) med et LG.
Håber da B&O klarer den men tror det kræver de laver lydløsninger til andet end deres "egne" TV.
Overvejer også et forsøg med B&O's lyd til et nyt LG TV. Har hørt at en boks fra Almando.de skulle være sagen
Til top
swapsakker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 21:14
Ja almando har jeg også tænkt som løsning. Men mangler så bare en fornuftig centerhøjttaler, men overvejer en enkelt Beolab 3 der også.
Men hele B&o's tanke med en fjernbetjening og alt koblet til et sted, tiltaler mig bare meget. Men satte de nyt prisen med på deres SoundCenter, og lavede en aftale med LG, at deres tv, blot skulle kobles på via en multi kabel, lidt som deres Wall model. Så kunne B&o hele tiden koble deres SoundCenter til nyere skærm.

Og det var TV delen der gjorde jeg droppede mit B&o for godt 8-10 år siden. Og drømt Beolab 5 siden jeg hørte dem første gange da de kom frem.
Til top
swapsakker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 22:31
Men hvis man nu kun kobler Wisa højttalere til sit LG OLED tv, og smider den Wish dongle i, så behøver man jo ikke andet end 5 højttalere, TV og Dongle, eller hvad?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 23:27
Start med at se på dette link. Måske der er idéer der kan bruges.
 
 
Almando Multiplay Surround Decoder - Læs her.
 



Redigeret af Peter Pan - 22-Januar-2022 kl. 11:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 23:56
Tror ikke wisa donglen giver dig 5.1 Surround . Men er spændt på at høre nærmere
Til top
swapsakker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 08:27
Nej, gør det nok ikke, men det synes jeg da tv'et har indbygget, eller er det blot lydformaterne det kan håndtere.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 08:35
Mig bekendt har LGs TV ikke indbygget surround modul, men ja det kan håndtere formaterne. B&Os eclipse TV har surround-modulet i sound-centret.
Tror blot Wisa-donglen kan streame lyden uden man egentlig kan opsætte et 5.1 højtalersystem direkte hertil. Det tror jeg kræver et decideret surround modul, men ved det ikke.
Jeg er lidt spændt på at høre nærmere om Wisa-donglen.
Til top
swapsakker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 09:50
Ja, kunne faktisk godt være.
Synes ikke det er nemt at få et pænt og simpelt setup, hvis ikke alt er B&o.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 250251252253254 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu