recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 272273274275276 909>
Forfatter
Besked
AllanMinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2015
Sted: Hinnerup, Dk
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 05:21
Hej

Marantz SR5012 Har både preouts til front, center and back speakers, så ingen problemer der.

Det er samme setup jeg kører. Jeg har dog også en Beosound moment sat på med en switch fra oneremote. Kablerne har jeg ikke selv loddet, men tog smutvejen og købte dem færdige.




God fornøjelse, det bliver godt.

P.s. Jeg kører også et helt Lintronic setup med beoremote one, det sætter lige prikken over i’et :-)

/Allan
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 08:13

Tak Allan. Mit tidligere indlæg er nu slettet. 

Gider du beskrive dit Lintronic setup med beoremote one. Gerne med en tegning. Smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 12:01

                 BeoVision 14 udgår nu af B&O's sortiment.

Læst her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 14:25
Lintronic og One Remote fungerer på samme måde som det gjorde med Beo4. Du mister visse knapper på One Remote, som Lintronic ikke kan gøre brug af, dvs. du benytter One Remote i Beo4-mode og programmerer deres TT455-boks op på samme måde som normalt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 14:54

Hej Torben  - Jeg fandt dette.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
AllanMinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2015
Sted: Hinnerup, Dk
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 16:28
Hej

Beskrivelse, det kan jeg godt, tegning ikke så godt, er på ferie kun med iPad :-)

Systemet består af følgende...

2 stk. Beolab 8000 som front
2 stk. Beolab 4000 som bag
1 stk beolab 7-1 som center, senere fjernet og erstattet af phamtom center p.g.a. WAF.
1 stk Jamo subwoofer
1 stk Marantz reciever 50xx uden 4k, så tidligere version af før omtalte :-)
1 stk Denon Dbt-1713 Blueray afspiller
1 stk Apple Tv 4K
1 stk yousee 4k boks
1 stk Samsung 55” 4K tv
1 stk Beoremote one IR, ej Bluetooth 

Alle højtalere er tilsluttet reciever med preout inklusive sub. De er tilsluttet med følgende kabler:
Beolab med disse:
SUB alm. Phono sub kabel
Front HT kører til denne boks:
Hvor også Beosound Moment er tilsluttet.

Blueray afspiller er kørt til reciever, 4k kilder er kørt direkte i tv, da de alligevel kun kører Dolby digital. (Dog kommer Apple tv snart til at køre atmost, så skal jeg nok have lavet om). Optisk digitalt kabel kører fra fjernsynet til reciever, bruges til lyd fra 4k kilder.

Lintronic og beoremote one... ja, den sættes i beo4 mode, men alle knapper kan udnyttes, dermed bliver den nemmere at bruge for dem der ikke har programmeret Lintronic, det var et problem med beo4 Remote, ingen kunne huske hvilken der er pause, play, guide os.v. Alt kører ret smertefrit, dog kunne kan det en sjælden gang ske at yousee boksen kommer ud af synd, så Lintronic tror den er slukket når den er tændt eller omvendt

Almando boksen kunne have været interesant hvis den kunne køre truede og atmost, det kan den desværre ikke. I begge formater er indkapslet alm Dolby digital og DTS, så man kan foranledes til at tro at den kan tage truehd og atmost, men det kan den desværre ikke ;-( så det bliver nok til en 5012 p.g.a 4K..
Billeder må komme en anden gang




Redigeret af AllanMinds - 19-Juli-2018 kl. 16:30
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 09:44
Tak for dit indlæg AllanMinds. Clap Venter spændt på billeder. Wink 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 09:48

ARC er ved at blive endnu stærkere med en opdatering, der hedder eARC. Med eARC kan det originale lydsignal med
fuld opløsning sendes ned på HDMI-kablet hvilket giver den allerbedste lyd uden kompromiser.

eARC står for Enhanced (Audio Return Channel) og er en ny standardfunktion i HDMI 2.1, der har til formål at give den
bedst mulige lydopløsning fra dit tv. Den nye konfiguration vil kræve eARC-støtte fra både dit tv og din lydenhed, hvilket
betyder at dine enheder skal understøtte HDMI 2.1 - ældre HDMI-versioner understøtter ikke eARC.

Med eARC kan lydsignaler med fuld opløsning - inklusive 3D surround lydformater som Dolby Atmos og DTS: X - sendes
frem og tilbage fra dit tv og lydsystemer, om de kommer fra fjernsynsudsendelser, intern streaming apps eller Blu-ray-
afspillere eller spillekonsoller direkte forbundet med dit eARC-aktiverede tv.

Tidligere krævede dekodning af høj bitrate lyd som Dolby Atmos ofte at tilslutte din kildeenhed direkte til en kompatibel lyd-
/ videomodtager, soundbars eller drevne højttalere, da de fleste tv'er er begrænset til at udsende komprimeret surround lyd 
eller endda kun stereolyd. Med eARC kan du tilslutte dine HDMI-enheder direkte til dit tv, og fjernsynet sender derefter den
ukomprimerede lyd af høj kvalitet til en f.eks en soundbars modtager, eller forstærker direkte fra eARC-porten.

Da HDMI 2.1 spec vil tilbyde hurtigere dataoverførsel med mere båndbredde, kan både lyd- og videosignalerne synkroniseres
automatisk. Har du nogensinde haft problemer med lip-sync problemer? Disse spørgsmål vil være en fortid med eARC.

I teorien betyder denne nye protokol også, at producenterne kunne skabe en ny bølge af kun-lyd-modtagere, soundbars og
forstærkere, da dit tv ville kunne håndtere videosignalet, samtidig med at det tillader lyden af ​​højeste kvalitet at passere til
dit lydsystem. Dette kan betyde reducere omkostningerne ved alle former for hjemmebiografkomponenter. Det vil naturligvis
tage et stykke tid, før eARC er overalt, men når det er her, nyder vi et nyt niveau af enkelhed og fleksibilitet.

Med det i tankerne er det vigtigt, at påpeger, at ny teknologi tager tid at blive bredt tilgængelig. Af hold dig ikke fra at købe
den nye modtager eller 4K HDR-tv, du har haft øje på. HDMI 2.1 er en meget fremadrettet fremtidssikret teknologi, men den
er stadig i sit spædbarnsstadium, og mens meget små hjørner af verden er begyndt at nyde 8K-indhold , venter de fleste af
os stadig på at indarbejde 4K indhold fuldt ud i vores opsætninger.

Med andre ord er dette en gradvis udvikling af en verden af ​​4K HDR-tv og Dolby Atmos / DTS: X-aktiverede lydenheder.

Delvis oversat fra - https://www.digitaltrends.com/home-theater/hdmi-arc-explained-works-care/

------------------------------------------------
'hvilket betyder at dine enheder skal understøtte HDMI 2.1 - ældre HDMI-versioner understøtter ikke eARC.'
 
En god grund til at vente med at opdatere sit LG's TV, til efter implementering af HDMI version 2.1.


Redigeret af Peter Pan - 22-Juli-2018 kl. 11:52
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MartinAndersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2010
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 10:44
Ja tusind tak til AllanMinds, nu har jeg i 1½ år ventet på at Almando skulle udvikle en IOS app, så jeg ikke skulle købe en Android telefon for at installere deres surround decoder, og nu læser jeg at den slet ikke duer til DD og DTS hvis signalet er indkodet, så tror da pokker der ikke er nogen som køber den, det er jo også umuligt at finde en review af den på nettet.

Men hvad med en Emotiva BaxX MC-700, hvorfor er der ikke nogen som køber den, den er da noget nemmere at skjule i et skab i stedet for en Marantz SR5012 ??

Jeg kører med en 6 år gammel champagne farvet Denon, som jeg drømmer om at slippe for at sætte mellem mit Sony TV og 5.1 B&O højtalere, så derfor er jeg meget interesseret i at finde noget mindre som kan gemmes væk, der tænder og slukker selv.

Til top
AllanMinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2015
Sted: Hinnerup, Dk
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 11:57
Tja, almandoen kan jo faktisk godt Dolby digital og DTS, men ikke lossless formaterne. Det jeg skrev med embedded lyd er at der i lossless formaterne er DD og DTS embedded og disse kan almando decode. Så efter min mening har den udspillet sig selv ved kun at dekode oldgamle formater :-)

Emotiva’en ser rigtig fin ud, jeg havde helt glemt dens eksistens, den kan sagtens bruges. Den har også 6 hdmi hvor 3 kan køre 4K. Derudover har den også 12 volt trigger.

Måske kan den være sværere at sælge brugt igen, men det er da også det eneste.


Redigeret af AllanMinds - 23-Juli-2018 kl. 12:12
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 06:24
 
B&O Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her
 
BeoPlay Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
B_H_S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2008
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 15:18
Citér

Så blev der købt ny forstærker og det blev en Marantz SR5012, glæder mig til den kommer og jeg kan få det hele til og spille Big smile

Beolap 7-1
Beolab 8000
Beolab 4000
Sony Fjernsyn
Apple TV4
Marantz SR5012



Så har jeg fået det teste og syntes det er blevet rigtigt godt. Tak for hjælpen her på recorder i er fantastiske,
Jeg kunne godt bruge noget mere bas
- så jeg tænker på om det er muligt og koble en BeoPlay S8 Subwoofer ind over systemet, ville den ikke kunne give en god bas Big smile

Er det muligt





Redigeret af B_H_S - 24-Juli-2018 kl. 15:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 272273274275276 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu