recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 273274275276277 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af Roadie Roadie skrev:

Kan nogen hjælpe ? Har 2 beolab 5 som er tilsluttet et B&O Avant tv.

Ville gerne, jeg kunne streame digital musik, fra min nas til mine beolab 5, direkte,
uden at tv skal være tændt. Som det er nu streamer jeg musikken gennem min ATV 4.
Dette kan jeg kun gøre med tv tilkoblet. Er dette muligt og hvordan gør jeg dette. ?

Hej alle jeg har brug for lidt hjælp før jeg svare Roadie. Mener i min lille tegning kan løse opgaven ???



Redigeret af Peter Pan - 24-Juli-2018 kl. 17:20
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej alle jeg har brug for lidt hjælp før jeg svare Roadie. Mener i min lille tegning kan løse opgaven ???

Apple TV4 har kun HDMI-udgang. Så der skal istedet bruges noget der kan pille lyden ud af HDMI, hvis det er den medieafspiller der skal benyttes.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MartinAndersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2010
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 17:56
Ja jeg tænker også at det ville være langt nemmere at købe en lille Apple Airport Express til musik, i stedet for at prøve at få lyden ud af et HDMI stik.

/Martin
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 17:58

Hej Lars

Jeg er helt opmærksom på Roadie benytter Apple TV 4. Når jeg foreslår ATV 3 er den billig i indkøb til netup dette foremål. Apple TV 4 kan han jo stadig benytte. Jeg er mere nervøs for at OneRemote Powerlink speaker'en ikke kan det jeg tror den kan.



Redigeret af Peter Pan - 17-August-2018 kl. 08:35
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MartinAndersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2010
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af B_H_S B_H_S skrev:

Citér

Så blev der købt ny forstærker og det blev en Marantz SR5012, glæder mig til den kommer og jeg kan få det hele til og spille Big smile

Beolap 7-1
Beolab 8000
Beolab 4000
Sony Fjernsyn
Apple TV4
Marantz SR5012



Så har jeg fået det teste og syntes det er blevet rigtigt godt. Tak for hjælpen her på recorder i er fantastiske,
Jeg kunne godt bruge noget mere bas
- så jeg tænker på om det er muligt og koble en BeoPlay S8 Subwoofer ind over systemet, ville den ikke kunne give en god bas Big smile

Er det muligt



Man kan godt sætte en BeoPlay S8 Subwoofer efter en Marantz SR5012 men jeg ville ikke anbefale det, da BeoPlay'en har indbygget forstærker til nogle flere højtalere, så alle dens kræfter bruges ikke til Subwooferen.

Jeg overvejede det selv for et par år siden som supplement til mine Beolab 8000, og endte med at købe en brugt beolab 11, hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt da jeg synes den er perfekt afstemt til de højtalere.

/Martin
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 18:57

Hej Martin

En Apple Airport Express havde da været mere enkel, men at jeg valgte ATV3 er nok fordi jeg selv
benytter to af dem herhjemme. Jeg syntes de er virkeligt stabile. Men nu var det mest, en måde at
benytte et sæt BeoLab 5 både til hans BeoVision TV, samtidigt med muligheden for at switche lyd
ind fra noget andet, der jo ikke er så lige til hvis den OneRemote Powerlink speaker switch ikke
kan klare opgaven.

OneRemote Powerlink Speaker Adaptor.
 
----------------------------

Hej igen B_H_S

Tillykke med dit setup, som nu er oppe og kører. Clap

Med din Marantz SR5012 og ønsket om en sub, er det jo noget med at komme ud i verden og finde
den bas (lyd) du drømmer om. Husk en subwoofer skal ikke høres, den skal føles. Tongue



Redigeret af Peter Pan - 24-Juli-2018 kl. 20:32
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 21:25
Var en dedikeret streaming-boks ala Sonos Connect eller tilsvarende fra Raumfeld, BlueSound, Heos mv. ikke mere velegnet end den strømslugende Airport? Eller måske blot en Chromecast Audio?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 22:31

Hej Torben

Jeg syntes jo ikke tegningen er uforstålig, hvad mener du Torben ?

Det er ikke kun det det handler om Torben. Men om 'OneRemote Powerlink speaker switch' kan switch
mellem to analog audio stereo signaler til ét sæt BeoLab 5. Det vi ved er at det ene signal kommer fra
et BV Avant TV via PL front out. Hvad der levere det andet analog stereo signal, er for så vidt lige meget.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MartinAndersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2010
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 23:07
Hej Peter

Det var bestemt ikke din tegning der var uforstålig, jeg tror bare at vi blev fokuseret på den ATV3, og tænkte ikke på at dit spørgsmål gik på om en OneRemote Powerlink speaker switch kunne løse opgaven.

Jeg har selv en B&O Connection Hub, som løser næsten det samme problem, med at jeg vil switche mellem TV lyd via AV-receiver (Surround) og Sonos (Stereo) når TV'et er slukket.

Hvis Connection Hub'en også virker med et sæt BeoLab5, ville jeg anbefale den i stedet for en OneRemote Powerlink speaker switch.

/Martin
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 00:33
Hej Martin
 
Prøv at se efter Connection hub i den nye prisliste -
Ingen B&O Connection Hub, så kan den mon stadig købes. ?
Ikke siden 01-2016 har jeg set - Connection hub type nr. 6250. Pris 1.499 Kr. pr.
 
B&O Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her
 
BeoPlay Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Hej Torben

Jeg syntes jo ikke tegningen er uforstålig, hvad mener du Torben ?

Det er ikke kun det det handler om Torben. Men om 'OneRemote Powerlink speaker switch' kan switch
mellem to analog audio stereo signaler til ét sæt BeoLab 5. Det vi ved er at det ene signal kommer fra
et BV Avant TV via PL front out. Hvad der levere det andet analog stereo signal, er for så vidt lige meget.


Nej, jeg er med på, at streaming-enheden ikke er essensen her, men som nævnt, så er dine tegninger som regel baseret på enheder du har prøvet - eksempelvis en ATV3 eller en Airport Express. For disses vedkommende, så laves de bare ikke mere, så selvom det måske vil virke, så bliver det nogle lidt sjove dimser at jagte.

Der findes en del streaming-modtagere derude, hvor de billigste WIFI-baserede jo nok er Googles Chromecast Audio. Beosound Core kunne også virke, men prisen er en noget anden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 12:28
Jeg vel meget gerne vide om 'OneRemote Powerlink speaker switch' virker som switch mellem to lydkilder til BeoLab 5.
Jeg tror ikke Beosound Core / B&O Connection Hub eller andet jeg kender til kan gøre dette stunt. Så ja Torben her er
jeg ude i noget, baseret på en enhed jeg ikke har afprøvet, og søgte derfor hjælp her på tråden. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 273274275276277 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu