recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 285286287288289 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 23:01

Hej Bungoo

Med iEast AudioCast M5 som audio streamer kan du styre musikken i alle dine rum, og med de aktive
BeoLab højttaler du vælger, enten som her med PowerLink tilslutning + triggersignal, eller vælge LINE IN
på de højttaler der giver denne muligt. Der kræves en AudioCast M5 pr. setup, og at din router kan nås fra
rummet. Som du ser påtegningen vil du have meget begrænset kabel træk, da systemet kan betragtes
som stand alone, men giver mulighed for individuel, eller samme musik i alle rum.
Her et link der fortæller om mulighederne. - Tryk her.

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 01:57
af hvad jeg kan læse mig til giver det mig ikke en push and play. Det er nok mere den mulighed jeg søger. Som at sætte en remote på beocore eller trykke på en sonos play. Håber du forstår 
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

af hvad jeg kan læse mig til giver det mig ikke en push and play. Det er nok mere den mulighed jeg søger.
Det er der vel stort set ikke andet end B&O’s NL-setup, der tilbyder (og tildels deres ML-system).
Dette vil dog betyde en radikal ændring i dit setup.

Dog....spurgt på en anden måde - hvad er det, du/i/konen ønsker at have adgang til i de to ekstra rum?

MM
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 10:23
Kender slet ikke noget til nl og ml, har aldrig sat mig ind i det.
Jamen det vi ønsker er bare radio og mulighed for at smide noget musik på fra Spotify.
Det samme kan vi jo nu, det er bare bøvlet og derfor bliver det ikke brugt. 
Jeg kunne godt tænke mig essence remote og så den kunne styre noget. Det er jo nemlig bar at trykke på den og så spiller evt radio eller Spotify. Men hvor meget kan den styre? Kun essence og core ?? 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 11:48

Bungoo

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy. -

https://forum.recordere.dk/bo-din-kabler-connection-div-diy_topic7820_page1.html

Her er 55 sider. Måske der er idér der bringer dig videre.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

Kender slet ikke noget til nl og ml, har aldrig sat mig ind i det.
Jamen det vi ønsker er bare radio og mulighed for at smide noget musik på fra Spotify.
Det samme kan vi jo nu, det er bare bøvlet og derfor bliver det ikke brugt. 
Jeg kunne godt tænke mig essence remote og så den kunne styre noget. Det er jo nemlig bar at trykke på den og så spiller evt radio eller Spotify. Men hvor meget kan den styre? Kun essence og core ?? 

Tja, det der med ‘bare at trykke på den (Essence remoten) og så...’ er nok for optimistisk set.
Javist, du kan starte en kilde - f.eks netradio - og skifte program.
Og du kan gå videre til en næste kilde - f.eks en Deezer playliste.
Og du kan ‘joine’ noget, som i forvejen spiller andetsteds på et NL-netværk (B&O-multiroom). Og du kan skrue op/ned, pause/spil igen og slukke/slukkke for alt.
Forudsætningen er selvfølgelig, at du har et kompatibelt produkt.
Du nævner selv Core - men de øvrige standalone systemer virker på samme måde eksempelvis en A9.

I din situation nu kommer al lyd fra din receiver og den bruges også som forstærker til dine to ekstra rum.
At tilføje - dette er muligt - en Core her.....til en indgang på receiveren, ville dog blot gøre det endnu mere kompliceret at betjene.


Hvis du vil opnå noget af denne mulighed (‘bare at trykke.....’) skal de højtalere, du har i de to ekstra rum, have en egen forstærker i tillæg til f.eks en Core plus remoten.
Du skal også tænke på, at en app (B&O’s Bang & Olufsen-app hhv Spotify...) vil være nødvendig så snart i er ude over de basale betjeningsmuligheder, som remoten giver.
Derfor skriver jeg, at det ville være en gennemgribende ændring i dit setup.

Hvis det ‘blot’ drejer sig om radio- hhv Spotify-lytning er det vel værd at overveje, om ikke en af de mange bluetooth-højtalere kunne være en løsning.
Det er selvfølgelig spørgsmålet, hvor store krav man stiller til lyd og lyd i rummet - de findes jo i forskellig kvalitet og i mange varianter.
Hvor gode er de højtalere i har nu og hvor store er kravene?
En god bt-højtaler plus den smartphone, som i vel har (eller en tablet) er en fleksibel løsning....og nem at tilføje —— uden at ændre på det i har i forvejen.
Overvej engang hvad i ville savne...og vinde ved en sådan løsning.

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

Hej alle
....Samt der er ikke nok kraft i indbygnings højtaler efter min smag. 
Hvad kan jeg gøre? Det er køkken delen som skal spille men dog stadig med alt det andet eller hvertfald stuen, fordi de ligger op af hinanden. 
Den eneste - og radikale - løsning på dette, er et moderne B&O-tv. Vil man have 4K med alt, hvad der bimler og bamler er det en Eclipse —— ellers ville et BV11/14/Avant etc kunne løse opgaven.
Hertil en Core/Essence Remote og MCL2P/BeoLinkPassive som forstærker til jeres indbyggede BeoVox-højtalere......hvis du ellers stadigvæk kan nøjes med den Tongue
Og så lige en V1-40 til køkkenet Wink

Jeg kender ingen anden mulighed, der medfører en så enkel betjening, som i kræver.

P.S. Nå ja - et godt gammeldags BV7-55 med MasterLink (og forstærkere/BeoLink Passive med ir-øje) til de to BeoVox-rum ville da nok også kunne løse opgaven.

MM


Redigeret af millemis - 14-Oktober-2018 kl. 12:41
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 13:14
Så kan jeg godt se det griber lidt om sig. Stuen består af beolab 3, 7-2, 6002 og beolab 2. Så har rigeligt med lyd der og forventer nok os lidt dybde i køkken feks som et sæt s8/ 2 stk m5. Kan remoten styre m5 feks?? Kan man få chromecast audio til at linke sammen?? Vi har smart phones så det bliver nok den vej igennem. Måske radio delen i b&o app er nemmere end den må åde det er på I vores setup. Bar med en travl morgen og med 2 børn, så skal de være nemt at finde musikken/radio. Derfor vi gerne vil have en tryk og spil højtaler løsning. For tv bliver ikke fra B og o pt det har vi simpelthen ikke råd til. Måske en gammel 7er men det vil jeg ikke have..
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 13:54

@ Bungoo -

På min tidligere tegning, vil det være det samme med en ChromeCast audio dims.
Men hvad så med frit stående DAB + radioer i jeres rum = drej på en knap.

 


Redigeret af Peter Pan - 14-Oktober-2018 kl. 14:47
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

....og forventer nok os lidt dybde i køkken feks som et sæt s8/ 2 stk m5. 
Kan remoten styre m5 feks?? Kan man få chromecast audio til at linke sammen?? Vi har smart phones så det bliver nok den vej igennem. Måske radio delen i b&o app er nemmere end den må åde det er på I vores setup.
Jeg går ud fra, at du mener hver for sig?
Et S8-set med en ChromeCastAudio plus én i stuen (på Yamahaen) ville muliggøre, at i kan høre det samme. Her skal i lave en gruppe og så caste til den - vil i kun høre i køkkenet, er det en anden ‘gruppe’.
Dog er det her frem med smartphonen og ind i en app for at vælge radioprogram, cast og gruppe....ikke just simpelt!

Du kan sagtens bruge cast til to (!) M5’ere i samme rum - men her gælder det samme som ovenfor.....og det er så ikke højre og venstre kanal, men samme lyd fra begge.
Men så er du også begrænset til at caste (hhv til at bruge AirPlay 2 på tilsvarende måde). Man kan f.eks ikke bruge Spotify Connect på samme måde.

N.B. Er rummet så stort, at det er nødvendigt med to styks?
De er lavet til at være alene i sit rum. Er der plads til en A9 (2gen) er der i hvert fald lyd nok Tongue Og den kan til nøds hænge på en væg.

P.S. Via Bang & Olufsen-app’en kan man timerprogrammere en M5 (og de andre) - så de f.eks starter et radioprogram fra dens egen indbyggede radiofunktion om morgenen - nemmere bliver det vel ikke Smile 
Og den kan iøvrigt styres med Essence Remoten, så at slukke er blot ét tryk.

Problemet her vil så være at få det til at spille sammen med stue-setup’et.....der jo fungerer på en hel anden måde.

MM


Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 19:34
Det er ca 50 kvm køkken alrum. Tror jeg fandt løsningen af din besked :). Det eneste der skal være nemt er morgen musikken som bliver radio. Fedt at remoten passer til og den kan time indstilles. Vil tage ud og høre en m5.
Hvis jeg tager en chromecast audio i yamaha så kan jeg lave gruppe og få hele huset til at spille vel? Det bruger konen alligevel aldrig, så det er kun mig der skal nørde lidt med det.
Men du skriver 2 stk m5 ikke kan køres i stereo men kun med ens lyd? Eller er det hvis jeg sætter dem i gruppe ?
Tak for svar og indput 😁. 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

Men du skriver 2 stk m5 ikke kan køres i stereo men kun med ens lyd? Eller er det hvis jeg sætter dem i gruppe ?

2 stk. M5 kan ikke parres til stereo.

Men der kan laves en Chromecast-gruppe med dem og andet. Eksempelvis vil du kunne sætte en Chromecast Audio i din Yamaha og parre den i en gruppe med en eller flere M5.

Men her vil M5-højttalerne spille mono (de to stereokanaler lagt sammen). Så har du flere M5 i samme gruppe vil de hver spille samme lyd.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 285286287288289 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu