recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 298299300301302 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:22
Vi ved jo godt, at Peter Pan mest er til firkantede, kedelige kasser, når det drejer sig om lyd.....
....så meget, at han helst ta’r to af dem ad gangen.

Men, hvis jeg stod og skulle købe en M5, kunne jeg sagtens vælge den.
Den er da flot - så hvorfor ikke? 

MM





Redigeret af millemis - 13-November-2018 kl. 18:23
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:57
@ millemis - Hvordan holder du dog ud at se på din Beogram CD-X CD, samt B&O's tidligere så flotte design,
i stål og mørkt glas. Vil du så bare trækker gardinerne for de rædselsfulde B&O urtepotter, når i får  gæster. ?
Jeg sympatisere bestemt med Leo's udtagelser, om at få gang de folk der sidder i innovations afdelingen. Men
de er måske fyret - Eller blev de aldrig ansat - Eller rejst de selv, grundet for lavt ambitions niveau i B&O ?.


Redigeret af Peter Pan - 13-November-2018 kl. 19:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 22:44

Min CD-X bruger jeg stort set aldrig - er du måske interesseret? 
(Jeg har jo min 4500-CD og to udemærkede bluray-afspillere, hvis jeg skal lytte til CD’er)

Mht problematiken omkring udviklings/innovationsafdeling vs designafdeling - du glemmer vist, at B&O definerer sig som et lifestyle brand, bl.a. 

At dette så ikke falder i din smag, er ganske vist - enige bliver vi to vist ikke, om det nu er godt eller skidt. 

Vi har nu bekendtgjordt vores holdninger - lad os så bare se, om der er andre, der har en mening. 
Hvis ikke, er det vel også lige meget - B&O skal nok få solgt de David Lynch-ting, de lige har lanceret, alligevel: 
https://www.bang-olufsen.com/da/collection/davidlynch 

MM 



Redigeret af millemis - 13-November-2018 kl. 22:48
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 23:27
Rudi Petersen skrev lige (på en anden tråd): 


Den er flot....har lige købt og den kommer i morgen Big Smile

Tag den, Peter Pan Wink

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

BV11 med NL kom for 6 år siden, men det er så nok for nyt for dig.
Her får netop BV 11 mulighed for lydmessigt at komme til sin ret.
 
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 23:58
Rædselfuldt - hvem vil dog ha’ et par skotøjsæsker stående på et par blomsterpidestaler ved sit fine B&O-tv?

N.B. Er det ikke en BV10’er, det dér Wink

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 00:05
Altså er folk i innovations afdelingen rejst selv, grundet for lavt ambitions niveau i B&O. 
Nu arbejder de for Dynaudio DK, og jeg forstår godt hvorfor, når jeg lytter til deres stereo højttaler. Wink
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Grundet stort set samme indlæg fra Peter Pan’s pen 3 forskellige steder, vælger jeg blot at linke til mit svar andetsteds:

MM

Hvilket jo et stik imod grund-ideen med at deltage i et debat-forum Ermm

Dit indlæg er derfor slettet.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Grundet stort set samme indlæg fra Peter Pan’s pen 3 forskellige steder, vælger jeg blot at linke til mit svar andetsteds:

MM

Hvilket jo et stik imod grund-ideen med at deltage i et debat-forum Ermm

Dit indlæg er derfor slettet.

  /Lars

Jamen, så får i det da bare sådan....blot lidt træls at skulle skrive det samme tre steder Wink


@Peter Pan 
Uden indtjening ingen innovation.....så fat det dog!

Og så iøvrigt her lidt fakta om B&O nu om dage:

Fra Holstebro Dagblad den 16. Maj i år 

Satsningen på det nye Innovation Lab er ifølge B&O et klart signal om, at virksomheden fastholder sin forankring i hjembyen Struer. 

Struer: Bang & Olufsen satser stort på udvikling af nye produkter - og det sker i Struer. 

Det fastslår administrerende direktør Henrik Clausen i et interview med avisen under en rundtur i det nye Innovation Lab, som samler virksomhedens kompetencer inden for blandt andet akustik, design og håndværk. 
B&O har investeret et to-cifret millionbeløb på innovationslaboratoriet, som åbnede i november sidste år i den gamle fabrik 4, hvor der tidligere blev produceret fjernsyn i den eksklusive prisklasse. Den epoke er forlængst afsluttet. 
Men i stedet har B&O nu indtil videre samlet over 200 medarbejdere i ét gigantisk kontorlandskab, hvor det først og fremmest
handler om udvikling. Indretningen af det tilstødende lokale, der rummer testfaciliteter for lyd og akustik, er i fuld gang. 
Henrik Clausen er selv blevet så begejstret for den kreative energi og dynamik, han kan fornemme, når han træder ind i innovationslaboratoriet, at han har fået et skrivebord her, side om side med sine medarbejdere. - 
Når jeg er i Struer, er jeg her. De ting, der foregår her, peger fremad. Og det er et signal om, at der sker rigtig meget i Struer, 
siger Henrik Clausen.




MM


Redigeret af millemis - 14-November-2018 kl. 11:34
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Altså er folk i innovations afdelingen rejst selv, grundet for lavt ambitions niveau i B&O. 
Nu arbejder de for Dynaudio DK, 

 
Er det så de her de laver dér?



MClapM

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:16

B&O har indtil videre samlet over 200 medarbejdere i det nye Innovation Lab i Struer. B&Os administrerende
direktør, Henrik Clausen mener tilknytningen til Struer, har en brandværdi. Skrev Holstebro Dagblad i Maj.18. 

Hvorfor gør direktøren så ikke noget for at passe på den brandværdi. B&O kan da godt satse det hele på den
yngre målgruppe i alderen 20-30 år, med salg af de samme BeoPlay dimser i forskellige farver. Hvor længe
gider fagpressen stille op til det. B&O har vurderet, at man for at nå ud til de yngre bliver nødt til at blive set i
butikkerne, hvilket massedistribution sørger for. B&O's image bliver dog skadet heraf set i forhold til den ældre
generation, som i forvejen har kendskab til B&O, og blot mister fornemmelsen af eksklusivitet, og det unikke
ved Bang & Olufsens produkterne.

Bang & Olufsens vil IKKE klart melde ud at de ikke mere satser på os over 30, der forventer en kombination
af smukt design og kvalitet, samt et højt serviceniveau. BS Edge var da et forsøg, som kun et få tal køber.
En succes som det Danske folke fjernsyn BV. MX tv versionerne kommer B&O aldrig til at opleve igen.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:18
Dette vil da minde lidt om Bang & Olufsens tidliger kerne produkter. Et nye stand alone 'Beo Sound Center´
med eARC-teknologi og surround processor, vil have kundernes interesse, fordi dette vil dække det hul der
opstår i takt med BeoVision tv'et forsvinder. Så vil B&O fortsat kunne sælge deres aktive BeoLab højttaler,
som ledelsen i B&O, nu forventer salg vil være faldende. Dette var ellers B&O's tidligere kerneområde.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 298299300301302 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu