recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 365366367368369 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 20:43
Måske beovox141, så ved du nok også hvor du sender dit svar hen. Wink
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 21:00
@PP

Den var leveret helt gratis til dig, du er jo Zen Masteren når det kommer til kabel og konverter tegninger. Star
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 21:14
Nå! Du kan måske ikke stå inde for det du skriver, måske du skulle oversætte til noget mere forståligt. Hug
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

millemis er på jagt. Forsøger at fange EgonOlsen. Så her et spørgsmål. Big smile

Med en LG Innotek WiSA USB transmitter i et LG OLED 2019 TV, vil det snart være muligt at sende
trådløs stereo lyd til f.eks. et sæt BeoLab 18. Kan BeoLab 18 tilsluttes trådløst (WiSA) og samtidigt
have en kablet PowerLink tilslutning fra f.eks BeoSound 9000, med en mulighed for at prioriterer om
LG tv eller BeoSound 9000 skal levere lydsignalet.  Question  Jeg har læst HER, men fandt ikke svaret.

Pt. er dette muligt mellem de analog RCA/PL og den digitale optiske indgange på f.eks BeoLab 18.


Der er sikkert en grund til at det er sådan.....jeg kender den dog ikke!
Kører man WiSA på BL18 (og de andre), kan de øvrige inputs ikke benyttes.

Også beovox141’s sikkert velmente forslag duer ikke til noget.
Bruger man den digitale udgang på BS9000 er der udelukkende adgang til cd-afspilning - altså ingen Radio (hvilket nok ikke er så slemt for Egon Olsen). Han skriver dog også, at han har en Playmaker tilsluttet (god idé!). Den er helt sikkert tilsluttet til A.Aux-indgangen på BS9000.....hvilket så betyder, at der ikke kommer en dyt lyd ud fra den.

Men nej, jeg forsøger ikke ‘at fange Egon Olsen’ - jeg forsøger at lede ham derhen, hvor han selv kan indse ‘at træerne’ desværre ‘ikke gror ind i himlen’, hvis man forsøger at gå udenom B&O’s ekspertice.
P.S. eneste forslag, jeg kunne give ham er at bruge B&O’s egen WPL Transmitter 1 samt (S8-)Connection Hub’en - det ville da være et forsøg værd!
Derfor spørgsmålet: hvad har han tænkt sig at bruge den WiSA-pind til?

Løsningen med WiSA Ready/USB-dongle fra LG er (sikkert, måske) brugbar, hvis man blot vil tilslutte et sæt WiSA-kompatible højtalere (her BL18) til tv’et og derefter bruge tv’ets kilder. Forsøger man dog at koble B&O-grej til, er det i de fleste tilfælde dømt til at mislykkedes.

Skulle der være nogen, der kender en brugbar løsning til E.O.’s ‘problem’ er de da sandeligt velkomne til at give et bud LOL
Måske så Peter Pan kan lave en fin tegning.....når han er færdig med at se grand prix/ESC Wink

MM


Redigeret af millemis - 14-Maj-2019 kl. 21:54
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 22:06
Apropo grand prix. Det pisser mig af, jeg er nødt til at se det på SVT1 for at få lyd i 5,1 surround. DR-TV skam jer. Thumbs Down
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Også beovox141’s sikkert velmente forslag duer ikke til noget.
Bruger man den digitale udgang på BS9000 er der udelukkende adgang til cd-afspilning - altså ingen Radio (hvilket nok ikke er så slemt for Egon Olsen). Han skriver dog også, at han har en Playmaker tilsluttet (god idé!). Den er helt sikkert tilsluttet til A.Aux-indgangen på BS9000.....hvilket så betyder, at der ikke kommer en dyt lyd ud fra den.

Kunne du ikke tænke dig at læse hvad jeg skriver før du kloger dig? Der stod netop at det var CDen der kunne køre digitalt, jeg har en BS9000 har du?  Jeg hører også FM radio, gør du?
Og hvorfor skulle han ikke kunne bruge den analoge indgang på LC Znine med eksempelvis et powerlink signal så vil også den orginale BEO 4 fjernbetjenning kunne bruges. Lad dig endelig ikke forvirre af at jeg har gjort præcis det jeg foreslår og ved det virker!!
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Og hvorfor skulle han ikke kunne bruge den analoge indgang på LC Znine med eksempelvis et powerlink signal så vil også den orginale BEO 4 fjernbetjenning kunne bruges. Lad dig endelig ikke forvirre af at jeg har gjort præcis det jeg foreslår og ved det virker!!
Fint at det virker for dig.....på den måde.
Nok ikke lige det jeg - som er vandt til en ukompliceret betjening - ville have tænkt på at gøre.
At du så kan leve med den lyd(kvalitet), der uværgerlig må komme ved brug af en analog indgang på et tv, kan undre mig.
Men det kan jo ikke diskuteres.....bare det er muligt/virker er vel nok (for dig).
For mig ikke en ‘brugbar løsning’ - mon for Egon Olsen?

Og nej - jeg har ikke en BS9000, hvad skulle jeg dog bruge den til?
Og nej, jeg hører ikke FM radio Sleepy (Rettelse - jo, i bilen.....en gang i mellem).

MM


Redigeret af millemis - 15-Maj-2019 kl. 00:04
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Apropo grand prix. Det pisser mig af, jeg er nødt til at se det på SVT1 for at få lyd i 5,1 surround. DR-TV skam jer. Thumbs Down
De burde nøjes med én (lyd)kanal - mere end nok til det LOL

MM


Redigeret af millemis - 14-Maj-2019 kl. 23:17
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

At du så kan leve med den lyd(kvalitet), der uværgerlig må komme ved brug af en analog indgang på et tv, kan undre mig.
Men det kan jo ikke diskuteres.....bare det er muligt/virker er vel nok (for dig).
For mig ikke en ‘brugbar løsning’ - mon for Egon Olsen?

1. Nu syntes jeg at du skal forklare hvordan du tilsutter BS9000 til noget som helst uden at bruge et analogt input, hvis man ønsker alle funktioner dækket. Venter spændt!
2. Jeg forklarede dig også hvordan coren i BS9000, nemlig CDen kan køres rent digitalt via HDMI. ja rent faktisk kan Egon gøre begge dele både analogt og digitalt.

Egon kan jo bruge hans BEO4 til BS9000 og TVets remote til resten, og dermed spare en 60-80000kr i forhold til den løsning du advokerer for. Der er jo intet andet der reelt skiller de to muligheder, for ham i ihvertfald.

BTW,- lur mig om der ikke allerede er en OneRemote løsning, så ryger dit sidste argument i sales pitchen!
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 09:45
1:
Nu plejer jeg at bruge en udgang, hvis jeg skal ‘tilsutte’ en BS9000 til noget andet:
Enten PowerLink eller MasterLink - måske kan man hive noget ud fra Aux’en.....det husker jeg ikke pt.
Powerlinken har et tilpasset udgangsniveau - til højtalerne....én fjernbetjening er nok.
MasterLink - den kommer vel nok ikke på tale her.

2:
Ja, det forklarede du - selvom det ikke var nødvendigt.....det er jo gammel kendt - de fleste bruger nok bare COAX/SPDIF-udgangen i stedet. Mon ikke det LG/OLED har en tilsvarende indgang.
Men det komplicerer blot betjeningen yderligere!

Som jeg allerede har skrevet på den tråd, hvor Peter Pan hentede dette - teknisk er det da nok muligt (efter beovox141-mottoet: alt er muligt).
Jeg har bare ikke lyst til at sidde og fifle med to forskellige fjernbetjeninger, vælge de ‘passende’ indgange på tv’et med en nervøs LG-remote og tilpasse lydniviauer så de matcher osv osv.
Derfor kan det ikke være min anbefaling.

Ang anbefaling - jeg erindrer ikke, at have anbefalet/‘advokeret for’ noget, der indebærer meromkostninger på omkring ‘60-80000kr’.
Hvor jeg vil hen er at vise, at man ikke kan sammenligne en sådan diy-løsning med løsninger, der kommer fra B&O’s hånd.

Hvad Egon Olsen vil vælge, ved jeg selvfølgelig ikke - har bør blot ikke have nogle illusioner om, at det virker så ‘smooth’ (læs: legende let) som det han kender det fra sit nuværende BS9000/BL18-setup.

MM

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



BTW,- lur mig om der ikke allerede er en OneRemote løsning, så ryger dit sidste argument i sales pitchen!

Ellers laver du da bare én LOL

MM
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Glemme ikke at B&O's WiSA løsning forsvinder med det sidste ægte BeoVision tv B&O har fået produceret.

Helt nyt for mig og sikkert mange andre, hvornår er det sket Question LOL

Hvorfor er det, at denne udtalelse får lov at florere som fakta? Det er Peters egen tolkning, som ikke er bekræftet af nogen kilder tilsyneladende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 365366367368369 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu