recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 372373374375376 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:05

Jeg tog lige briller på millemis. Ja den er god nok. Den ligger blandt mine tegninger.
Nogle brokker sig dog over at mange fjernbetjeninger ikke fungere til RVC3000 IR,
heller ikke b&o's. Opdateringen stoppede nok ved SW ver. 1.1. LOL
----------------------------------------------------------------------------------------------
IR-øje - Fjernbetjening fra tredjepart:
Denne funktion stilles til rådighed med SW ver. 1.1 og nyere. RVC3000 IR-modtageren
gør det muligt at forbinde tredjeparts-tv fra Samsung, LG og Sony til BeoLab Transmitter
1, og brug fjernbetjeningen kontrol af tv'et for at styre lydstyrken.

En liste over kompatible tv'er kan ses på BeoWise. Ved IR-øjet bliver det muligt at styre
volumen op og ned og også for at dempe og slukke for opsætningen. Når du vender tilbage
fra dæmpet tilstand, vil lydstyrken være som før muting - dog aldrig højere end 2/3 af det
maksimale volumen. Når IR-øjet fjernes fra BeoLab Transmitter 1, skal BeoLab Transmitter
1 være slukket og derefter Til, da det først opfører sig som ikke har nogen IR-øje tilsluttet.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:21
 
 
   med Melodi grand prix 2019.
 


Redigeret af Peter Pan - 18-Maj-2019 kl. 20:32
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:42
 
 Huske huske ikke glemme !  Wink
 
LG C9 TV'et understøtter HDMI 2,1- eARC, og understøtter en eARC kompatibel AVR surround receiver.
 
Produkter med eARC bliver lanceret nu. En del af Yamaha AVR sortiment er nu eARC opdateret.

Hvis dit tv er HDMI eARC aktiveret, men din AVR-forstærker kun er kompatibel med HDMI ARC, er det
sandsynligt, at du får en lyd - men med båndbredde begrænsninger i ARC. Det betyder at du ikke vil
kunne oplev den høje bitrate lyd kvalitet, som eARC kan levere. Så nej, det er ikke bagudkompatibelt.

Nogle AV-modtagere og soundbars, der ikke har HDMI 2.1-chipsæt, kan opgraderes til at støtte eARC,
men det varierer mellem producenter og modeller. Det afhænger af, om de bruger kompatible hardware,
der kan acceptere den nødvendige firmware opdatering.

Enhanced Audio Return Channel (også kendt som eARC) er den næste generation af ARC. Det er en
funktion implementeres i HDMI 2.1 specifikationen. Den største fordel ved eARC er et stort løft i
båndbredde og hastighed. Dette giver dig mulighed for at sende højere kvalitets lyd fra dit tv til AVR -
modtageren. Der er mulighed for eARC at levere op til 32 lydkanaler, herunder 8-kanals, 24bit / 192kHz
ukomprimerede datastrømme med hastigheder på op til 38 Mbps. Med eARC bliver lip sync synkroniseret.

Det betyder alle de høje bitrateformater, der i øjeblikket er tilgængelige på Blu-ray-diske, 4K Blu-ray og
Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio og objektbaserede formater som f.eks Dolby Atmos og DTS: X -
vil alle være kompatible. 


Redigeret af Peter Pan - 20-Maj-2019 kl. 19:52
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

PS: Znine har ikke IR fjenbetjening.... Soooooo close. Men den er wireless.... LOL

 
Er det nu sikkert og vidst?
Flatpanels test af 8-modellen skriver:
LGs Magic Remote manglede i kassen på vores testeksemplar, hvorfor vi brugte en standard infrarød-fjernbetjening.’

I en forumtråd - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=47808 - skriver Torben i forbindelse med en manglende Magic Nervous Remote:
Du bør prøve en Remote, som IKKE er Magic, men bare den almindelige IR-betjening.


Men ja, hvis det virkelig er sandt, er der ikke megen hjælp at hente ved den løsning!

MM





Redigeret af millemis - 18-Maj-2019 kl. 20:49
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:48
I guder,- I to er jo helt udenfor dækning.... Wacko


Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



Denne converter er forøvrigt Beovox testet til HDMI - SCART og snupper fint en Chromecast. Man skal ikke afskrive det orginale AVANT, langt mere betjeningsvenlig end de nyere modeller med outstanding lyd og billede. Og til prisen,- som regel gratis!




Sådan en fætter brugte jeg da også til min gamle Avant i sin tid.....indtil jeg endeligt fandt en køber til det store skrumsel (han skulle bruge RF/glasset).
Jeg havde en AppleTV-boks tilsluttet!
Havde også én gang en til en BV7-32 - der er/var jo kun én HDMI-indgang.
Og et par sjæle, jeg har hjulpet i nød, brugte dem da også.

Nå ja, de kan da bruges............i nødstilfælde.

MM



Redigeret af millemis - 18-Maj-2019 kl. 20:58
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Havde også én gang en til en BV7-32 - der er/var jo kun én HDMI-indgang.

What TF Shocked

Kom du lige ud af skabet midt under MGP, har du har haft et BV 7? Endda et af de sjældnere.
Det er du da gået ualmindeligt stille med,- der optjente du da lige lidt street creed.Thumbs Up 
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 22:17
Jeg må desværre afvise det ‘street creed’.

Det er da en slå-fejl - og skulle have været: en 8-32.

Hvilket du burde have lugtet, da jeg skrev om ‘kun én HDMI-indgang’. Jeg erindrer ikke nogen 7-32 med kun én HDMI-ind.

Og nej - intet MGP her......nyder lige nu stilheden i feriehuset efter at børnebørnene er gået til ro.
Lige straks skal jeg have varmet ørene - hørebøfferne ligger parat til en omgang T Bone Burnett - The Invisible Light.....er lidt nysgerrig på, hvad han har gang i nu.

P.S. Dette må da få dig i omdrejninger - tænk sig, der er andre med den slags DIY-nykker:

MM


Redigeret af millemis - 18-Maj-2019 kl. 22:20
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 22:49
@MM

Du har da ret, 7-32 MKV havde to HDMI, jeg roder det sammen med det BS2 jeg har med ET HDMI, den er usædvanlig! God fornøjelse med musikken Wink
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 10:31

I skal ikke kede jer bare fordi det er søndag. Big smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 11:35
Her er endnu en der hygger sig med WISA. Minder lidt om Egons dilemma.  Han mener at the Core kan håndtere 7.1 er der nogen der kan kaste lidt lys over det? Personligt mener jeg at det er HELT tydeligt at BS5 mangler i sortimentet!
Desuden er mangel på teknisk dokumentation på B&Os hjemmeside nærmst pinlig, sommetider kan man få den tanke at de ikke engang selv er klar over hvad de laver, og måske mest af alt baserer sig på Peters tegninger.... LOL





Redigeret af beovox141 - 19-Maj-2019 kl. 11:39
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 12:00
Mig? Jeg bliver mere og mere lykkelig over at mit system er baseret på BS3 platformen. Den er dejlig fri for tvungne software opdateringer der konstant "bricker" systemet, 100% fri for WISA pladder, udenfor rækkevidde af Google og Apple og den er født til dem der værdsætter et godt biograf setup. Og det bedste er at selvom det IKKE understøtter noget som helst fra 4k verdenen, ja så gør arkitekturen med inbyggede kontrol outputs at den nærmest er trivielt at tilføje funktionaliteten fuldstændigt transparent og 100% BL1000 styret. Beo 4 er og bliver for besværlig! 

In your face Ouch SmartTvs! 

Ultra flexible HDMI based Beosystem 3 A/V/Cinema Control HUB.


Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 372373374375376 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu