recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 468469470471472 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:14

@ millemis & beovox141.
I gør det så godt i kan på hver jeres måde. Men jeres indsats gør ikke mig til den BeoFan jeg var engang.
Fremtiden og min fascination ligger i driftige virksomheders resultater, som vi ser fra LG og Dynaudio.
Bang & Olufsen holder os hen, for at trække den så længe som muligt, for så at lukke og slukke.
Så kan millemis se hvor længe B&O's økosystem vil være interessant, og beovox141 kan skille gamle
B&O produkter, og beholde det der virker. Sådan er vi jo forskellige på hver vores måde.

Jeg vil så nyder mit kommende LG OLED Cx 55" tv / Yamaha AVR, med kommende HDMI 2.1/ eARC
support. Mit Penta Vox / ICE setup indgår i et 5.1.4 Hybrid Dolby Atmos Aktiveret / Overhead højttaler
(i har set billeder) Setup System. Ja ja, jeg giver da en kop kaffe den dag det hele spiller. Big smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:15
Ja så blev Hr Clausen, Geoff og jeg enige om den følgende plan:

1. Der ansættes en Chef designer der sørger for et ensartet formsporg for stage produkterene.
2. Der satses ikke længere på egne forhandlere, produkterne skal ud hvor der er kunder og eksponering.
3. Play segment bliver helt selvstændig uden nogen form for tekninsk tilknytning til stage produkterne og softwaren adskilles.
4. Geoff sørger for at porteføljen af højttalere udvides, med eksempelvis center højttalere og enheder under 10kkr
5. Det er slut med plastik kasse produkter, herfra skal der være et genkendeligt, unikt B&O design i enhvert produkt.
6. Der udvikles et universelt Beosystem 5 med industri standard dekodnings kapabiliteter.
7. Der udvikles et komplet "folke" TV evt blot en BV14 update med LG panel og video teknologi.
8. Der udvikles en klassisk Beomaster med streaming kapabilitet.
9. Alle produkter skal frmover være universelle uden nogen form for selvopfundne standarder og mærkværdigheder. 
10. WISA er aldig slået igennem og begrænser produkterne, og yderligere implementering sløjfes 
11. Kontoret i Lyngby lukkes og de ansatte kan vælge at tage til Struer eller daffe!
12. Dokumentations afdelingen styrkes og bliver fuld ud ansvarilg for at rettidig og korrekt teknisk information er tilgængeli for enhvert produkt.
13. "Ring til din forhandler" mantraet sløjfes, fremover kan der ringes direkte til kompetente medarbejdere i Struer.
14. Der undervises i Laffer kurven overalt i organisationen!
15. Mono teknologien er fortid og nævnes ikke længere.

Det var et godt møde, og herfra kan det kun gå fremad.

Edit: De to herrer ringede tilbage og foreslog:

16. Afdelingen for fede kabinetter og tilbehør genåbnes! 

Edit: Hr Clausens kone ringede lige:

17. Den klassikse Beolit retunerer med DAB, FM, og streaming kapabiliteter!



 


Redigeret af beovox141 - 11-Juli-2019 kl. 12:36
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ millemis & beovox141.
I gør det så godt i kan på hver jeres måde. Men jeres indsats gør ikke mig til den BeoFan jeg var engang.
Fremtiden og min fascination ligger i driftige virksomheders resultater, som vi ser fra LG og Dynaudio.
Bang & Olufsen holder os hen, for at trække den så længe som muligt, for så at lukke og slukke.
Så kan millemis se hvor længe B&O's økosystem vil være interessant, og beovox141 kan skille gamle
B&O produkter, og beholde det der virker. Sådan er vi jo forskellige på hver vores måde.

Jeg vil så nyder mit kommende LG OLED Cx 55" tv / Yamaha AVR, med kommende HDMI 2.1/ eARC
support. Mit Penta Vox / ICE setup indgår i et 5.1.4 Hybrid Dolby Atmos Aktiveret / Overhead højttaler
(i har set billeder) Setup System. Ja ja, jeg giver da en kop kaffe den dag det hele spiller. Big smile


Jeg er egentlig ikke uenig i dine betragtninger, der er desværre ikke ret meget mere at komme efter.
Det er kun den gamle garde der overhovedet gider at beskæftige sig med B&Os Stage produkter.
Og den garde, bliver ganske som os tre ældre hele tiden.

Kig på Beoworld, halvdelen af indlæggende handler om at vedligeholde de klassiske produkter, den anden halvdel handler om hvordan man får softwaren til at virke... 

Prøv at kigge på den arkiverede del af Beoworld,- der var der en helt anden spændende dialog om, retfærdigvis lang flere produkter.

Jeg tror ikke en meter på at et 140kkr TV kommer til at redde noget som helst, de må og skal have fat i et bredere segment.


Redigeret af beovox141 - 11-Juli-2019 kl. 12:37
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:40
"TV Sell-Out " er måske et ret uheldigt udtryk at anvende for B&O...Ouch 


Det her er altså en ret voldsom og skræmmende tilbagegang...Cry


Redigeret af beovox141 - 11-Juli-2019 kl. 12:42
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:48
Peter har du set Dynaudios regnskab?

Tabt 100mio kr. på 300mio kr. omsætning, negativ egenkapital på 69mio, Kineserne er ikke rigtig kloge   
Get HIFI or die trying c",
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:52
Jeg er overbevist om at resultatet er helt anderledes om et år.

Med den snarlig lancering af en Soundbar til 12-16.000kr. der kan bruges til alle tv. Og kan styre TVet med en Beoremote hvis man køber en LG 2019 model.

Så ved B&O ikke hvor at de skal placere alle de penge henne


Så kan den alm. dansker få et "B&O TV" 55" OLED for 24.000kr. (Soundbar 12.000+Beoreomte 2.000+ LG C9 10.000kr.)
Get HIFI or die trying c",
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Ja så blev Hr Clausen, Geoff og jeg enige om den følgende plan:

1. Der ansættes en Chef designer der sørger for et ensartet formsporg for stage produkterene.
2. Der satses ikke længere på egne forhandlere, produkterne skal ud hvor der er kunder og eksponering.
3. Play segment bliver helt selvstændig uden nogen form for tekninsk tilknytning til stage produkterne og softwaren adskilles.
4. Geoff sørger for at porteføljen af højttalere udvides, med eksempelvis center højttalere og enheder under 10kkr
5. Det er slut med plastik kasse produkter, herfra skal der være et genkendeligt, unikt B&O design i enhvert produkt.
6. Der udvikles et universelt Beosystem 5 med industri standard dekodnings kapabiliteter.
7. Der udvikles et komplet "folke" TV evt blot en BV14 update med LG panel og video teknologi.
8. Der udvikles en klassisk Beomaster med streaming kapabilitet.
9. Alle produkter skal frmover være universelle uden nogen form for selvopfundne standarder og mærkværdigheder. 
10. WISA er aldig slået igennem og begrænser produkterne, og yderligere implementering sløjfes 
11. Kontoret i Lyngby lukkes og de ansatte kan vælge at tage til Struer eller daffe!
12. Dokumentations afdelingen styrkes og bliver fuld ud ansvarilg for at rettidig og korrekt teknisk information er tilgængeli for enhvert produkt.
13. "Ring til din forhandler" mantraet sløjfes, fremover kan der ringes direkte til kompetente medarbejdere i Struer.
14. Der undervises i Laffer kurven overalt i organisationen!
15. Mono teknologien er fortid og nævnes ikke længere.

Det var et godt møde, og herfra kan det kun gå fremad.

Edit: De to herrer ringede tilbage og foreslog:

16. Afdelingen for fede kabinetter og tilbehør genåbnes! 

Edit: Hr Clausens kone ringede lige:

17. Den klassikse Beolit retunerer med DAB, FM, og streaming kapabiliteter!



 

18. Friplads til beovox141 på en institution for desillutionerede, ikke mere nødvendige diagram-ryttere.

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg er overbevist om at resultatet er helt anderledes om et år.

Med den snarlig lancering af en Soundbar til 12-16.000kr. der kan bruges til alle tv. Og kan styre TVet med en Beoremote hvis man køber en LG 2019 model.

Så ved B&O ikke hvor at de skal placere alle de penge henne


Så kan den alm. dansker få et "B&O TV" 55" OLED for 24.000kr. (Soundbar 12.000+Beoreomte 2.000+ LG C9 10.000kr.)

Lige meget hvad, der kommer fra B&O - og hvor godt det måtte gå - det vil ikke være noget, der behager de to herrer her.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 13:17
@ Emilos88
Sådan ser regnskabet da ud når Kineserne ikke vil betale skat i danmark. For mig er det vigtigt at
Dynaudio ligger i danmark og beskæftiger dansk arbejdskraft. Tongue Tongue Tongue
 
 


Redigeret af Peter Pan - 14-Juli-2019 kl. 16:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:


Så kan den alm. dansker få et "B&O TV" 55" OLED for 24.000kr. (Soundbar 12.000+Beoreomte 2.000+ LG C9 10.000kr.)

Problemet er bare at den almindelige dansker handler i Elgigante, Piwer og på nettet og der er der sku ikke nogen B&O soundbar, - de er gemt væk hos et stadigt mindre antal "forhandlere".


Redigeret af beovox141 - 11-Juli-2019 kl. 13:25
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Lige meget hvad, der kommer fra B&O - og hvor godt det måtte gå - det vil ikke være noget, der behager de to herrer her.

Nu er den kurs der er stukket ud, jo beviseligt den forkerte, og borset fra min korte samtale med Hr Carlsen og Geoff her til morgen er det vel næppe Peter og mig der har lagt en kurs der gør at skibet synker. Det er måske snare alle rygklapperne der har et vist ansvar. Eller hvad?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:


Så kan den alm. dansker få et "B&O TV" 55" OLED for 24.000kr. (Soundbar 12.000+Beoreomte 2.000+ LG C9 10.000kr.)


Problemet er bare at den almindelige dansker handler i Elgigante, Piwer og på nettet og der er der sku ikke nogen B&O soundbar, - de er gemt væk hos et stadigt mindre antal "forhandlere".




Hvis det var tilfældet, så ja vil der ikke blive solgt mange,


Men bare rolig du kan også hente dit eksemplar i El-giganten og Power.
Get HIFI or die trying c",
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 468469470471472 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu