recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 471472473474475 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Så tror jeg da forøvrigt du skal passe lidt på med at bruge ordet selvkritik Wink
Hvornår kommer kanonerne i stilling Wink



Nej, det er ikke blot (!) et spørgsmål, om ‘logevity’ - det er i høj grad et spørgsmål om, hvad jeg kan bruge ‘skidtet’ til.
Hvad hjælper mig en gammel og velkørende og velpudset (Massey) Ferguson 20-traktor, hvis jeg skal pløje 50 hektar i løbet af kort tid?

Jeg er fuldstændig ligeglad med, om en Core er en ‘klassiker’ om 20 år - det er kun noget, der er interessant i museumsammenhang.
Hvis jeg ikke kan bruge den til noget om 20 år, så er det det.....og så er der nok andre muligheder.

En radio som den viste, er noget, jeg kan se - og måske beundre - på museet i Struer. Jeg kan ikke bruge den til en sk*d herhjemme....udover måske at stille den i kælderen LOL


P.S. Jeg under dig gerne din hobby Clap

MM


Redigeret af millemis - 12-Juli-2019 kl. 11:14
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Ligner mest en lyd-del/receiver/radio, som i en hast har fået en højtaler klistret på hver side....

Hmmm... Konceptet var vel godt nok til at blive genbrugt 


Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



Nå, du kører Windows - jeg troede da ellers at alle frihedselskende LOL nørder kører en eller anden Linux-distribution.

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

En radio som den viste, er noget, jeg kan se - og måske beundre - på museet i Struer. Jeg kan ikke bruge den til en sk*d herhjemme....udover måske at stille den i kælderen LOL

Jeg tror at du i din minimalistiske virtuelle verden et øjeblik glemmer at de klassiske produkter netop KAN bruges til noget fornuftigt! Måske har de endda kvaliteter du ikke kan finde andre steder i dag. 

Ja men behøver såmænd blot at kigge på dit eget setup for at se at jeg har ret Wink
Hvis du skulle følge dit eget mantra var der vel ikke brug for en NL/ML converter...

Og som sagt Beomaster 800 virker fint og er langt mere anvendelig end eksempelvis the Core! Plug and Play.




Redigeret af beovox141 - 12-Juli-2019 kl. 12:11
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Nå, du kører Windows - jeg troede da ellers at alle frihedselskende LOL nørder kører en eller anden Linux-distribution.

Det er intet jeg hellere ville, men mine software kompetancer er desværre ikke helt op to speed. Confused

Windows 10 er helt og aldeles fucked up, men at smide en 7er på kan jeg nok overkomme, det tager bare en krig at få alt på plads igen.

Desuden hjælper det næppe Beoworlds sørgelige server...


Redigeret af beovox141 - 12-Juli-2019 kl. 11:30
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



Ja men behøver såmænd blot at kigge på dit eget setup for at se at jeg har ret Wink
Hvis du skulle følge dit eget mantra var der vel ikke brug for en NL/ML converter...

Og som sagt Beomaster 800 virker fint og er langt mere anvendelig end eksempelvis the Core! Plug and Play.



At jeg stadigvæk bruger min 4500 (plus cd-spiller) og mit MCL-rum og det sidste af de tilbageværende ML-rum har INTET med et mantra at gøre.
Det er ren fornuft - det er ting, som jeg har på plads (og har haft længe) og de udfylder deres formål.
Et moderne B&O-setup findes i mange modeller....specielt hos de, der har haft de tidligere setup - og er det ikke fantastisk Clap


At du kan sidestille et setup som det på billedet med et mere moderne B&O/BeoLink-setup, viser tydeligt, at du ikke kender ret meget (groft sagt: intet) til mulighederne i et sådant.
Men fint med mig, hvis DU er tilfreds med det!
(Jeg troede da ellers at den Apple-spille hang på  en FM-modulator, som så fødte en frekvens på radioen....ægte beovox141-link Wink ).

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Nå, du kører Windows - jeg troede da ellers at alle frihedselskende LOL nørder kører en eller anden Linux-distribution.

Det er intet jeg hellere ville, men mine software kompetancer er desværre ikke helt op to speed. Confused

Windows 10 er helt og aldeles fucked up, men at smide en 7er på kan jeg nok overkomme, det tager bare en krig at få alt på plads igen.

Desuden hjælper det næppe Beoworlds sørgelige server...

Jeg har lige for en uges tid siden måtte grave lidt i mine Windows-kundskaber.
Min søns Win10-bærbare var gået totalt i kuk.
Nu er han glad igen!

Hvis jeg kan finde ud af det, kan du vel også LOL

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

At du kan sidestille et setup som det på billedet med et mere moderne B&O/BeoLink-setup, viser tydeligt, at du ikke kender ret meget (groft sagt: intet) til mulighederne i et sådant.

Du kan godt glemme det, - jeg lader mig ikke provokere til at tage endnu en diskussion, hvor du blot ender med at sige at med at sige at du er "fuldstændigt ligeglad" hvad du lytter til og hvordan det virker Wink
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

At du kan sidestille et setup som det på billedet med et mere moderne B&O/BeoLink-setup, viser tydeligt, at du ikke kender ret meget (groft sagt: intet) til mulighederne i et sådant.

Du kan godt glemme det, - jeg lader mig ikke provokere til at tage endnu en diskussion, hvor du blot ender med at sige at med at sige at du er "fuldstændigt ligeglad" hvad du lytter til og hvordan det virker Wink

Du behøver ikke lade dig ‘provokere til at tage en diskussion’.....du kan jo godt lide den slags Tongue

Bare lige for at gøre det klart: jeg er absolut ikke ‘fuldstændig ligeglad’ med, hvad jeg lytter til (det vælger jeg ret bevidst) - ej heller, hvordan det virker.....hvilket vel er grunden til at mit setup er som det er - med ret mange nye B&O-komponenter Clap

P.S. Jeg kan godt huske de tider, hvor jeg satte en ‘afspiller’ til via Aux’en på min BM4500....der var jo ikke så mange andre muligheder ellers.
Men det er altså længe siden - i stenalderen engang LOL


MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

At du kan sidestille et setup som det på billedet med et mere moderne B&O/BeoLink-setup, viser tydeligt, at du ikke kender ret meget (groft sagt: intet) til mulighederne i et sådant.

Du kan godt glemme det, - jeg lader mig ikke provokere til at tage endnu en diskussion, hvor du blot ender med at sige at med at sige at du er "fuldstændigt ligeglad" hvad du lytter til og hvordan det virker Wink

Du behøver ikke lade dig ‘provokere til at tage en diskussion’.....du kan jo godt lide den slags Tongue

Bare lige for at gøre det klart: jeg er absolut ikke ‘fuldstændig ligeglad’ med, hvad jeg lytter til (det vælger jeg ret bevidst) - ej heller, hvordan det virker.....hvilket vel er grunden til at mit setup er som det er - med ret mange nye B&O-komponenter Clap

P.S. Jeg kan godt huske de tider, hvor jeg satte en ‘afspiller’ til via Aux’en på min BM4500....der var jo ikke så mange andre muligheder ellers.
Men det er altså længe siden - i stenalderen engang LOL
Uanset hvor meget du prøver, snakker du med dig selv lige nu.... 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 14:37
https://www.youtube.com/watch?v=4IX1atooyKQ

Video der viser Harmony setup/ Ny video
Get HIFI or die trying c",
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 14:44
Ganske som forventet, den bruger muligheden for at fjernstyre et LG TV over netværket. Det kan man også med en app fra LG, eller et russisk hack der gør at man ikke skal en tur over LGs servere... Den mulighed har eksisteret længe.

Stadig misalligment...Shocked

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 471472473474475 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu