recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 490491492493494 909>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 10:26
Jeg elsker mine BeoLab 9, men i vores stue, der består primært af gulv-til-loft vinduer og stengulve, spiller 2x HomePod på nogle parametre bedre end 2x BeoLab 9. Det skyldes, at de har aktiv rumkorrektion. På andre parametre griner mine BeoLab 9 naturligvis af HomePod. BeoLab 9 blev købt til en klassisk nordisk stue med trægulve og bogreoler. I de omgivelser spillede de helt fantastisk.

Perspektivet, som man skal holde sig for øje: Der bliver solgt ganske få tusinde receivere (sidst jeg så tallene vist nok under 3.000) i Danmark årligt. Mange af dem sikkert til ejere, som allerede har et set-up med receiver, altså en udskiftning. Hvor længe har receivere/forstærker i nuværende form eksisteret? Flere årtier sætter da vist en tyk streg under, at det ikke er sådan man udbreder god lyd i stuerne.


Redigeret af Rasmus Larsen - 17-Juli-2019 kl. 10:27
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Rasmus Rasmus skrev:

Flere årtier sætter da vist en tyk streg under, at det ikke er sådan man udbreder god lyd i stuerne.

@ Rasmus. Godt du skrev 'da vist'. Der ligger flere perspektiver i det.

Nu og her er jeg stadig heldig at mit BV 7 holder, og selvstendigt kan levere den 5.1 Surround sound fra ældre
film på Netflix. Ser vi på hvor hurtigt mulighederne ændre sig, og ved at LG's TV versioner ikke vil blive opdateret
når næste generasion er trapperne, er det også et spørgsmål om hvad der bliver billigst at udskifte, hvis man vil
følge med. Allerede nu er vi jo nødt til at eje en surround-receivere hvis man ønsker ægte Dolby Atmos sound.

Du skrev selv: Hvis du vil have en god Atmos-oplevelse, eller en god lydoplevelse helt overordnet, så bør du
forbinde C9 til et eksternt lydsystem. Wink


Redigeret af Peter Pan - 17-Juli-2019 kl. 11:46
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 12:08
Et ekstern lydsystem kan vel også være en opsætning af trådløse højttalere? Smile Med aktiv rumkorrektion og objekt-baseret lyd er døren åbnet for, at vi kan gå ind i næste fase af lydformater.

Atmos og DTS:X kender vi som objekt-baserede lydformater til film og til dels spil. Flere pusler allerede med objekt-baserede lydformater til musik. Vi fik sådan en demo i et lukket rum på CES og det var for mig en øjenåbner ift. musikdelen. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at f.eks. Apple også arbejder på objekt-baseret lyd til Apple Music / HomePod. Det tror jeg også B&O bliver nødt til, hvis de vil gøre sig gældende i fremtiden.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 12:26
Nu og her er streaming via PC, hvor jeg henter net-radio. Ellers ligger den musik jeg kan lide på nas-severen.
Streaming af film er via ATV 3 boksen. Men har da også trådløst stereo Dynaudio Xeo system, til to rum.
Det betyder dog ikke at der ikke på et tidspunkt anskaffes en surround-receivere til vores hjem.  Wink
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 12:43
I kan jo også skrive om hvad i har tænkt at gøre, den dag jeres BeoVision tv er brændt ud. Tongue
 

 
Jeg vil naturligvis bevare mine BeoVox Penta. Star


Redigeret af Peter Pan - 15-November-2020 kl. 12:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 19:33

På billedet her over mangler der et sæt eller to upfiring højttaler, der kan placeres på Penta højttalerne. 

Der findes efterhånden mange Dolby Atmos Upfiring højttaler. - Se mulighederne  Her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 08:58

Det er muligt at få Dolby Atmos sound oplevelser uden højttalere i loftet. I stedet for at montere
ekstra højttalere i loftet er Atmos-kanalerne indfældet i toppen af fronthøjttalerne.

Lyd, i 5.1 der omgiver os, er ikke helt nok. Nu skal vi også have lyd 'ovenfra' 5.1.4, hvilket Dolby
gjorde klart, da de løftede biograf oplevelsen til nye højder, med lydformatet Dolby Atmos.

Men selv om ægte tredimensionel lyd er meget populært i biograferne, er det så nemt at overtale
folk derhjemme til at fylde rummet med endnu flere højttalere. Håbet er at omgå problemet ved at
indfælde kanalerne direkte i fronthøjttalerne, og nogle højttalerproducenter leverer idag varen.

Atmos åbner her for en mere præcis lydeffekt rummet, lydbilledet lyder mere, som om det hænger i
luften. Oplevelsen virker mere realistisk, i stedet for at lyden allene kommer fra de enkelte højttalere.
Det er da fedt man ca. kan få den samme oplevelse hjemme som i biografen når man er, til god lyd.

Blandt fronthøjttalere med indbyggede Atmos-kanaler er der f.eks. Klipsch RP-280FA. Her er der
brugt ekstra tyk skumgummi for at absorbere den lyd, der lækker lige fremad, så det meste af
lyden går op i loftet, og der findes løse Atmos-højttalere, som placeres oven på fronthøjttalerne.

                    

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 13:54
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 14:42
Kommer tid kommer sted Peter,- har du forøvrigt ikke noget indexering af noget PANart™ du skal have lavet færdigt ovre på skyggetråden... 

Imens kan Millermissen og jeg lede videre efter noget "problematisk" 8K60 indhold... 

  
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 16:44

Download LG TV OLED55C9 - OLED65C9 User Manual DK. - Tryk her.


Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 13:51

Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Jeg tror ikke man skal bagatellisere opgaven med at konvertere til AirPlay2. Sonos lader
også til at have problemer med at få deres enheder til at være i synk med andre AirPlay-enheder.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Rasmus skrev:

Wireless Audio Sync på Apple TV.
Jeg fik endelig leget med den nye 'Wireless Audio Sync' i tvOS 13. Hvis I har læst min test af HomePod
forbundet via AirPlay til Apple TV, så husker I nok, at video/lyd-synkronisering, særligt på 24Hz indhold,
var et af de primære klagepunkter. Både at lyden ikke passede til munden på skærmen samt at lyden
ikke var synkroniseret imellem TV'ets indbyggede højttalere og trådløse højttalere forbundet via AirPlay.

Resultatet af 'Wireless Audio Sync' er indtil videre meget lovende. Jeg har forsøgt med indhold i hhv. 50Hz
SDR, 60Hz HDR (konverteret) og 24Hz SDR. Lyden er nu korrekt lip-synkroniseret og er desuden korrekt
synkroniseret imellem TV'ets højttalere og HomePod - altså hvis man vælger at få lyden over begge to
samtidig. Tilføjer jeg et trejde højttaler-sæt til mikset, mine BeoLab 9, så er lyden stadig synkroniseret
imellem alle tre.

For definitivt at afgøre om det hele fungerer efter hensigten, så skal jeg prøve både med og uden match-
funktion (til billedfrekvens) og ved alle de forskellige kombinationer af opløsning, Hz og HDR/SDR. Det er
dog en større opgave, som pt. hindres af, at developer console på Apple TV ikke kan frembringes i tvOS
13 beta (så jeg kan ikke bekræfte formatet på f.eks. Netflix's forskellige streams), hvilket jeg mistænker
at være relateret til, at min Mac ikke kører Catalina og seneste Xcode.

Rent teknisk fungerer Wireless Audio Sync-funktionen ved at en iPhone i nærheden lytter til tv'ets højttalere.
Til at starte med blev jeg snydt af en teknikalitet, som jeg mener burde gøres mere tydelig på Apple TV.
Hvis I bruger match-funktion (til billedfrekvens) på Apple TV skal I være klar over, at 'Wireless Audio Sync'
skal foretages for hvert enkel kombination af opløsning, Hz og SDR/HDR. Så altså, man skal manuelt skifte
til 4K HDR 24Hz, køre Wireless Audio Sync, derefter skifte til 4K SDR 24Hz osv. Funktionen fortæller i
menuen, om man har synkroniseret en given kombination af opløsning/Hz/dynamikområde. Dette burde
kunne gøres noget mere elegant fra Apples side. Jeg ved i hvert fald prøve at kontakte tvOS-udviklerne for
høre om man ikke kan lave et "avanceret" punkt under Wireless Audio Sync, som automatisk cykler alle
formater igennem.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


En ting, jeg ikke forstår er, at Peter Pan - som lever i en tæt symbiose med et ti år gammelt BV7 og er fuldt ud tilfreds med simpel Dolby Digital-Netflixlyd fra et 5.0-setup - er så bidt af nødvendigheden af fuld implementering af HDMI 2.1 (eARC og hele molevitten) i en snart forventet soundbar/et soundcenter fra B&O.
Der er stort set ingen A/V receiver-enheder, der kan tilbyde dette.......og det er uklart, hvornår de vil kunne det.

At snakke om en manglende support for pseudo-Atmos i kommende lydprodukter fra B&O som en himmelråbende mangel, forekommer mig at være ren overdrivelse, når man aldrig selv ville realisere dette hjemme.

For mig at se er et godt 5.1-setup baseret på et soundcenter fra B&O og et LG-tv stadigvæk et godt bud på et allround system en del år frem i tiden.
Et setup som iøvrigt de færreste B&O-kunder prioriterer særligt højt nu om dage.

Hvor mange af B&O’s kunder tænker Peter Pan vil lægge vægt på en fuld 2.1-implementering?
Hvor mange af dem vil frasige sig et BV hhv en soundbar/LGtv- kombination af den grund......for at gå på jagt efter et alternativ, som ikke findes — — — og som vi ikke engang ved, hvornår vil kunne købes med alle HDMI 2.1-funktionerne om bord?

En smule mere fornemmelse for realiteterne i en B&O-relateret verden burde forventes i en tråd om B&O’s fortid og fremtid.

B&O’s hovedmålgruppe er nu engang ikke nørderne - det er folk, der sætter pris på f.eks enkelthed (via én remote, et sammenhængende brugerinterface) og fornøjelsen ved at se på de produkter, de har erhvervet sig.....om de er i brug eller er slukkede.

MM


Redigeret af millemis - 19-Juli-2019 kl. 22:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 490491492493494 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu