recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 505506507508509 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 13:22

Selvom Apple ikke længere sælger Airport Express, så er  Airport Express kommet med på listen
over enheder som er blevet opdateret til Airplay 2. Nogle højttalere fra tredjeparter kræver måske
en firmwareopdatering for at under støtte streaming af AirPlay 2. Gå til producentens websted for  
at få mere at vide.

På Apples AirPlay-support side skrives at følgende højttalere (udover HomePod), understøtter AirPlay 2.
Beoplay A6 - M5 - Beoplay A9 mk2 - Beoplay M3 - Edge - BeoSound 1 - BeoSound 2 - BeoSound 35 -
Samt BeoSound Core og BeoSound Essence mk2. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Spørgsmål, sikkert til Millermissen Question

Har du nogensinde sat et BV7 op med 7.1,2,6 som front og to surround højtalere?
Meget til min overaskelse ser det ud som om det ikke kan lade sig gøre... 

Man får ikke lov til at addrere Surround højttalere uden der er defineret Fronter, men de er jo pr. default i 7.1,2,6.

Flytter man 7.1,2,6 til at være fronter mister man centeren, da den som bekendt ikke kan gå i "none"

Kan det være rigtigt at TVet ikke ved at 7.1,2,6 er en 3.0 konfiguration, på trods af menuen viser det?

Hvad er det jeg overser her ?

Ha, ha - den er der mange, der er stolpret over.

Det kan bare ikke lade sig gøre.....punktum!

P.S. Hvor har du fra, at en 7.1,2,6 skulle være en 3.0-konfiguration.....mig bekendt har de altid været en 2.0-højtaler, der alt efter hvor du har tilsluttet dem virker som 2.0 aka stereo eller som 1.0 med begge kanaler adderet til én (center-)kanal.


P.P.S. Dit spørgsmål på Beoworld-forummet lader jeg stå - så må vi se om der er nogle, der svarer dér - nogle med et anderledes svar.



P.P.P.S I et BSys4-baseret setup er mulighederne noget anderledes!
Her kan du frit konfigurere enhver PL/WPL-udgang (inklusive de højtalere, det er i et BSys4-baseret tv).


MM


Redigeret af millemis - 28-Juli-2019 kl. 14:10
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 14:28

Ja sådan var det tænkt med BV 7, fordi det rigtigste at benytte var BeoLab 10 eller BL.7- 4 mono højttaler i auto mode 1.

Men nu er det nye tider hvor folk med dårlig tv lyd (non b&o tv) er blevet helt tilfreds med mono lyd.


 


Redigeret af Peter Pan - 15-November-2020 kl. 15:06
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 14:59
Apple AirPlay 2. - Her et link til eksperterne..
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

P.S. Hvor har du fra, at en 7.1,2,6 skulle være en 3.0-konfiguration.....mig bekendt har de altid været en 2.0-højtaler, der alt efter hvor du har tilsluttet dem virker som 2.0 aka stereo eller som 1.0 med begge kanaler adderet til én (center-)kanal.

Tak for svaret! Naturligvis er den ikke fysisk 3.0. Men et eller andet sted skal centre signalet jo placeres og det burde vel være en eller anden form for "phantom" centre, men det kan jeg jo hurtigt lige prøve.

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

P.P.P.S I et BSys4-baseret setup er mulighederne noget anderledes!
Her kan du frit konfigurere enhver PL/WPL-udgang (inklusive de højtalere, det er i et BSys4-baseret tv).

Jeg tvivler på du får lov til at lægge tre kanler ind i to outputs, som reelt er hvad der sker her. 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ja sådan var det tænkt med BV 7, fordi det rigtigste at benytte var BeoLab 10 eller BL.7- 4 mono højttaler i auto mode 1.

Men nu er det nye tider hvor folk med dårlig tv lyd (non b&o tv) er blevet helt tilfreds med mono lyd.

 
  

Jeg er helt lost....  Hvad er auto mode 1 og hvad har det med LG og Airpay Twoe at gøre Question
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

P.S. Hvor har du fra, at en 7.1,2,6 skulle være en 3.0-konfiguration.....mig bekendt har de altid været en 2.0-højtaler, der alt efter hvor du har tilsluttet dem virker som 2.0 aka stereo eller som 1.0 med begge kanaler adderet til én (center-)kanal.

Tak for svaret! Naturligvis er den ikke fysisk 3.0. Men et eller andet sted skal centre signalet jo placeres og det burde vel være en eller anden form for "phantom" centre, men det kan jeg jo hurtigt lige prøve.

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

P.P.P.S I et BSys4-baseret setup er mulighederne noget anderledes!
Her kan du frit konfigurere enhver PL/WPL-udgang (inklusive de højtalere, det er i et BSys4-baseret tv).

Jeg tvivler på du får lov til at lægge tre kanler ind i to outputs, som reelt er hvad der sker her. 

Tager man to ens højtalere og føder dem med samme signal med samme SPL, vil man opleve lyden som kommende midt i mellem dem.......såfremt ens ører hører nogenlunde ens og man ikke har drejet hovedet.
Det er det som betegnes som ‘phantom center’ - lyden opleves altså som mono, selvom der er to kanaler.
Jo tættere på hinanden de to (ens) kanaler er på hinanden, jo nemmere er det at opleve dette psykoakustiske fænomen.

Det behøver du da ikke at efterprøve!


——


tre kanaler ind i to outputs’ - det må du vist vil hellere sætte nogle andre ord på.
Hvor kan du det?
Jeg går ud fra, at du mener ‘tre fysiske kanaler’?

Hvis vi snakker om at mikse tre eller flere - ret mange - ind i et 2-kanals spor aka stereo, er det noget helt andet. Det er det, som gøres af lydteknikerne på baggrund af de enkelte lydspor, de har til rådighed efter endt optagelse. Men det er jo en helt anden snak!


MM

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:


Tager man to ens højtalere og føder dem med samme signal med samme SPL, vil man opleve lyden som kommende midt i mellem dem.......såfremt ens ører hører nogenlunde ens og man ikke har drejet hovedet.
Det er det som betegnes som ‘phantom center’ - lyden opleves altså som mono, selvom der er to kanaler.
Jo tættere på hinanden de to (ens) kanaler er på hinanden, jo nemmere er det at opleve dette psykoakustiske fænomen.

Det behøver du da ikke at efterprøve!


——


tre kanaler ind i to outputs’ - det må du vist vil hellere sætte nogle andre ord på.
Hvor kan du det?
Jeg går ud fra, at du mener ‘tre fysiske kanaler’?

Hvis vi snakker om at mikse tre eller flere - ret mange - ind i et 2-kanals spor aka stereo, er det noget helt andet. Det er det, som gøres af lydteknikerne på baggrund af de enkelte lydspor, de har til rådighed efter endt optagelse. Men det er jo en helt anden snak!

Ja da gik du fra et godt og præcist svar, der kunne bruges til noget,- til ævl med ævl på.
Måske ser du ikke film ret tit hvad ved jeg....

PS. Problemet  er løst med det rigtige kabel, så punktummet skal vist ændres til et komma.
Men et ubetinget tak for hjælpen .

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 16:37
millemis nu skal du bare se: beovox141 er helt lost igen. Big smile
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ja sådan var det tænkt med BV 7, fordi det rigtigste at benytte var BeoLab 10 eller BL.7- 4 mono højttaler i auto mode 1.

Men nu er det nye tider hvor folk med dårlig tv lyd (non b&o tv) er blevet helt tilfreds med mono lyd.

 
  

Jeg er helt lost....  Hvad er auto mode 1 og hvad har det med LG og Airpay Twoe at gøre Question

Ja, jeg forstår heller ikke sammenhangen dér Confused

Audio Mode 1/Speaker 1 (det er vel det Peter Pan mener) er når surround-decoderen (i f.eks et BV7) adderer et højre og et venstre kanals spor og sender dem ud samlet i én højtaler.
Jeg går ud fra, at BL7.1,2,6 virker sig på samme måde som BL7.4,10 - da den/de jo er sat op til at være centerkanal (se mit indlæg ovenfor).

Alt andet lige vil det (i de fleste tilfælde) give bedre lyd, end hvis denne kommer fra et fladhøjtaler-tv.....LG eller hva’.

N.B. Jeg husker ikke præcist, om et BV8/10 (og tidligere tv) måske vil sende højre/venstre kanal ud fra den indbyggede højtaler som 2-kanal/stereo.
Jeg mener at erindre, at det var anderledes dér end ved et BV7, når dette har tilsluttet et fuldt 5.1/7.1 højtaler-setup.
Dog lader jeg mig gerne korrigere - af gode grunde kan jeg ikke teste det.

MM


Redigeret af millemis - 28-Juli-2019 kl. 16:38
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg går ud fra, at BL7.1,2,6 virker sig på samme måde som BL7.4,10 - da den/de jo er sat op til at være centerkanal (se mit indlæg ovenfor).

Det var præcis det jeg ville teste, mens du skråsikkert udtalte det ikke var nødvendigt...
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Audio Mode 1/Speaker 1 (det er vel det Peter Pan mener) er når surround-decoderen (i f.eks et BV7) adderer et højre og et venstre kanals spor og sender dem ud samlet i én højtaler.

I et BV7 setup bliver signalet adderet i BL4/10 og IKKE i dekoderen! Højttaleren modtager et fuldt stereo signal, when applicable!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 505506507508509 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu