recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 544545546547548 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Så FM er bestemt ikke død, der er masser af muligheder!
Fint nok med alle de muligheder - til det meste af, hvad du nævner, ville det nok ikke gøre nogen forskel, om det var via DAB+

FM er ved at uddø - ingen tvivl om det.....kun et spørgsmål om tid.

Dab+ - lur mig om ikke jeg kommer til at bruge den ene eller anden Dab+ station, når nu engang (hvis) jeg får en ny/anden bil.....der har begge tunere - bare fordi det er nemt!
Og dog - mon ikke den så til den tid har Apple CarPlay indbygget.....som gør det lige så nemt at bruge netradio.


Mht radiovaner - dér er jeg lidt mere sparsommelig.....jeg ville slet ikke vide, hvornår jeg skulle nå at lytte til så meget radio, som beovox141 nævner.

Jeg har allerede nævnt Radio Paradise* som min absolutte favorit (og den radio-station, som bruges mest tid på - ude og hjemme), herefter så P4 (mest i bilen) og P5. Af og til 24/7 (også i bilen).....når de spiller noget ruskumsnusk på alle andre kanaler - eller P1, når det er snak-radioen’s tid på FM-båndet. 
En sjælden gang NDR2 eller RSH (tyske lokale) - mest i bilen eller for vejrmelding om vinteren, hvilket så også er de eneste kanaler med reklamer, jeg hører. P2 kan der godt findes tid til en gang i mellem....derhjemme. Ligeså hænder det, at jeg tænder for P8, men ikke tit.

* Der er nul reklamer på Radio Paradise!

Lige nu hører jeg ikke noget....bortset fra fuglene i haven.


P.S. Den der med P4 Trafik, der ved hvor beovox141 sover, må jeg da huske. Er det så P4 Sjælland, jeg skal over på Embarrassed

MM

DAB+ = elendig modtagelse...
Radio 24/7. Hvordan mon det går med den, i fremtiden,og hvad med alle de DR-kanaler, der lukkes?

Dont get me startet,- og det gjorde du så alligevel. Og her kommer der jo nok lidt politik ind i billedet.
Jeg mener det medie forlig der stor set lukker DR er en katastrofe! DR er den eneste modvægt mod et massivt, udenlandsk ejet medielandskab. og de skaldede 2 milliarder er peanuts. I min optik leverer DR faktisk et ganske godt og yderst alsidigt produkt. Skulle man være i tvivl er det bare at skifte over på TV2! Og det ret beset noget af det sidste vi sådan rigtig har tilfælles i det her land, der i alle andre henseender fragmenteres, landsdele spilles ud mod hinanden og hvor der helst skal findes nogen det skal gå ud over.
Det er mit inderlige håb, at den nye regering vil omgøre beslutningen men det haster! Udover det er der nok ikke de store forhåbninger på den (politiske) front.
Personligt bliver jeg ikke berørt af ret meget på radio siden, men DR3 på TV siden kommer til at blive savnet. Faktisk ville jeg gladeligt bytte hele Viasat abonnementet ud med DR3, hvis det var en mulighed. Det ryger nu nok alligevel, da Formel 1 pt ikke lige er så dansker venlig, og billed kvaliteten sub par,- ganske enkelt uanstændig!

Det er lidt trist at alting er blevet big business uden et lidt større mål end blot øjeblikkelig profitoptimering og i virkeligheden er det jo mindst ligeså slemt på netsiden, jeg faldt lige over den her omkring TuneIn.. Boom,- You stuff just went obsolete! 

  

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

P.S. Den der med P4 Trafik, der ved hvor beovox141 sover, må jeg da huske. Er det så P4 Sjælland, jeg skal over på Embarrassed
Jeg er sikker på du fangede at det var en metafor for at holde i kø Wink

Du kører vel ind på rastepladser og sover....indtil køerne er gået hjem.

Der hvor jeg bor og kører er de for længst pløjet op og nedlagt.
Pointen var også at trafikinfo faktisk ikke alene er vigtig for dem der kører. For dem der venter kan det måske være endnu vigtigere. Wink
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 22:43

@ beovox141. 
Jeg benytter det setup delvis hver dag. Det vil sige PC - MM's usb/ dac - Hub.
Så istedet for at sende et analog line signal til højttalerne, sendes et digitalt audio
stereo signalet i coax kabel frem til en HUB, og trådløst til DSP-teknikken i højttalerne.

R-L RCA <--> 5 pin DIN adapter kabel benytter jeg mellem PL front out på BV.- 7 til
2 x 500Watt ICEpower moduler. Så min DIY version har nu stået sin prøve siden 2006.

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Utrolige beovox141 at du stadig ikke kan skelne mellem LINE og PL, oven i købet når du ser
den lille kontakt står til LINE IN. Du har så heller ikke forstået at højttalerne slukker efter ca.
3 min. uden lydtilførsel, hvis højttaler relæet er justeret rigtigt. Det betyder også man bør lade
en teknikker justerer et relæ, der er justeret forkert.

Fordelen ved PL / 5V triggerstrøm, er det nu er det tiggerstrømmen der styrer højttaler relæet.
Hermed vil vi ikke opleve højttalerne går i off, før relæerne modtager trigger signalet.
Lydstyrken styres på PC'en, da PC'en modtager og videre sender stereo signalet.

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

stikket er stadig en PL konfiguration, og der skal derfor anvendes et MKIII kabel.
Hvad der vises på tegningen er et LINE kabel. DIN- pin 2 minus, pin 5 højre signal, og pin 3 venstre kanal. + RCA stik.
Pin 4 trigger + og pin 7 trigger minus, benyttes IKKE i et LINE kabel, kun i et PL Mk III kabel. Så forstå det dog.
 
Men vrøvler du bare videre.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ beovox141.  
Jeg benytter det setup delvis hver dag. Det vil sige PC - MM's usb/ dac - Hub. 

Så istedet for at sende et analog line signal til højttalerne, sendes et digitalt audio
stereo signalet i coax kabel frem til en HUB, og trådløst til DSP-teknikken i højttalerne.

R-L RCA <--> 5 pin DIN adapter kabel benytter jeg mellem PL front out på BV.- 7 til
2 x 500Watt ICEpower moduler. Så min DIY version har nu stået sin prøve siden 2006.

1. Hvilke højttalere dine Xeoer?? Udover det har du kun Pentaer, BL 7-4, og BL4000 Og ingen af dem har en DSP En BL7 har derimod det mest avancerede masse producerede analoge elektroniske delefilter verden endnu har set! (Angiveligt, men det lyder sku cool!)


2. Hvordan sender du et trådløst signal direkte til en højttaler, den del forstår jeg simpelt hen ikke ikke. var det ikke noget med nogle omskifter bokse?

3. Dine ICepower trin har balancerede inputs, og du bruger ikke trigger til dem, så det setup har intet tilfælles med din viste BL9 tegning! At du bruger BL9 line indstillingen på tegningen gør det ikke bedre snarere tværtimod. Den øvelse har jeg lige været igennem med BL4erne!

4. Jeg er IKKE i tvivl om at dit setup virker perfekt, man som sagt kan det ikke bruges til at validere dit kabelvalg på tegningen.

5. Do I care, Ja faktisk når du bruger tid på dine tegninger, hvorfor så ikke lytte til inputs, der måske kan forbedre dem eller fange en fejl. Tag det som et design review, kommer du igennem Millermissens og mine kommentarer har du sikkert nogle ret solide tegninger. Jeg ved langt fra alt og derfor spørger jeg hele tiden  (ofte uden egenligt at få et svar Wink)

6. Jeg har kørt at par 7ere direkte fra IFIen med det viste RCA til DIN kabel og en y-splitter. Resultatet af det var næsten ok med kun en BL7, men med to er der hørbar støj. Teknisk virker det, bare ikke særligt godt!



Redigeret af beovox141 - 12-August-2019 kl. 23:57
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Utrolige beovox141 at du stadig ikke kan skelne mellem LINE og PL, oven i købet når du ser
den lille kontakt står til LINE IN. Du har så heller ikke forstået at højttalerne slukker efter ca.
3 min. uden lydtilførsel, hvis højttaler relæet er justeret rigtigt. Det betyder også man bør lade
en teknikker justerer et relæ, der er justeret forkert.

Fordelen ved PL / 5V triggerstrøm, er det nu er det tiggerstrømmen der styrer højttaler relæet.
Hermed vil vi ikke opleve højttalerne går i off, før relæerne modtager trigger signalet.
Lydstyrken styres på PC'en, da PC'en modtager og videre sender stereo signalet.

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

stikket er stadig en PL konfiguration, og der skal derfor anvendes et MKIII kabel.
Hvad der vises på tegningen er et LINE kabel. DIN- pin 2 minus, pin 5 højre signal, og pin 3 venstre kanal. + RCA stik.
Pin 4 trigger + og pin 7 trigger minus, benyttes IKKE i et LINE kabel, kun i et PL Mk III kabel. Så forstå det dog.
 
Men vrøvler du bare videre.

I rest my case,- det er ikke min troværdighed der står på spil.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 23:56
Det står enhver frit, at læse siderne 6-7 i "Beolab 9 Guide" før de beslutter sig til et kabelvalg for de nævnte højttalere. Wink
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Det er lidt trist at alting er blevet big business uden et lidt større mål end blot øjeblikkelig profitoptimering og i virkeligheden er det jo mindst ligeså slemt på netsiden, jeg faldt lige over den her omkring TuneIn.. Boom,- You stuff just went obsolete! 

  


Ja, noget kan vi da blive (næsten) enige om - der er meget, der er blevet ofret på liberalismens alter gennem de seneste år.



Vedr. BBC/TuneIn - læs lige engang til....helt til slutningen!
Det vedrører udelukkende lyttere i UK - de skal nu ha’ et login (til de officielle apps)......så der ikke er nogle udenlandskere, der snylter på englændernes skattepenge/licenspenge
Og dette kan ikke forenes med den måde TuneIn arbejder på.

Til gengæld har de så haft - og har det vel også fremover - mulighed for en stream i langt højere kvalitet, end hvad man tilbyder ikke-UK-borgere.
For disse - altså f.eks mig - ændrer det ikke noget.
Vi får bare fortsat en latterlig lavbitrate-stream.....men slipper til gengæld for at betale.
Dette er en af grundene til, at jeg stort set aldrig lytter til BBC!

Hvis de er så opsatte på at ‘klare sig selv’ derovre, betyder det vel også, at vi ikke behøver at bekymre os om dem og deres kulturelle tilbud Confused

I netop dette tilfælde det har dog ikke meget med ‘profitoptimering’ at gøre - det er snarere et udtryk for en forkvaklet kultur-politik i den internationale verden, vi lever i.

Nå, men det fikser du vel - hvilken FM-frekvens er det du bruger til BBC-programmerne Question


Mht til DR’s tragiske udvikling....der sker nok ikke noget, som ændrer noget gennemgribende - men man kan da håbe.
Iøvrigt så kan vi her takke de vælgere, der tidlige muliggjorde den slags vanvidsbeslutninger....ikke sandt Peter Pan Ouch

MM


Redigeret af millemis - 13-August-2019 kl. 00:37
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 00:51
@MM

Jo jeg fangede godt at det kun rammer i the UK, men jag lagde også mærke til hvordan det i virkeligheden handler om bruger data og der køber jeg ikke den der "lad os gøre oplevelsen bedre" sang, det handler om benhård business ganske som hos Google, Apple etc.

Med hensyn til BBC sortimentet kan man nogle steder i Danmark faktisk hente de engelse FTA kanaler via satellit med en 1.2m parabol, og husker jeg rigtig dermed en god del radiostationer. Du kan selv checke på Lyngsat.

Forøvrigt pudsigt at Text TV ikke forlængst har fået øksen, der må sidde mindst en og lave indhold. Jeg bruger det faktisk stadigvæk en gang imellem når jeg ikke orker EPGen, dejligt nemt og tasten virker jo. Wink
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 08:20

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hvilke højttalere dine Xeoer??

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hvilke højttalere dine Xeoer??

 


Hvad har det med B&O at gøre og verificering af din tegning i særdeleshed?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 09:22
Der er ingen prestiges i at eje BeoVision tv, hvad der har været et must for Beofan gennen årene. Det påstås nærmest man
er til grin for egne penge, hvis man køber et BeoVision tv-der produceres af LG Electric, med en B&O udviklet soundbar, til
B&O's priser. Når de sidste Eclipse = LG C7 "tv" i B&O's portefølje nu er på vej ud, bliver prisen vel tilpasset. Et håb for få.
Bang & Olufsen udvikler et universalitet soundcenter. Om vi så vil betale hvad den koster, ser vi. For jer der venter på dette,



vil jeg gerne vise et alternativ.  Et antal BeoLab højttaler kan jo indgå, hvis de opfylder jeres design ønsker. Ellers har B&O
en glorværdig fortid, hvor der blev skabt Dansk kvalitets elektronik, som nok altid vil være intressant for mange Beofan.
Du kan læse meget mere om de klassisk B&O højttaler på denne tråd, som startede Marts-2005.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 544545546547548 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu