recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 551552553554555 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 19:32
Nu handler det måske lidt om hvad man lægger i ordet innovation. I min optik var Masterlink eksempelvis en B&O innovation, det var nyt og ingen andre producenter havde noget tilsvarende.

NL derimod blev hentet fra Microchip som et modul, der var tilgængeligt for alle, og en del andre producenter bed på og brugte også Jukeblox modulet, men de fleste har vist droppet det igen. Det var selvfølgelig en nem og billig løsning, men nu her ganske få år senere, viser den jo klart sin begrænsning! Men der er et nyt SDK så kan det jo være at B&O softwaren bliver lidt mere stabil.
Det samme med WISA forøvrigt, men her skulle en meget kraftig (bedre og mere kapabel hardware) opdatering være på vej.







Redigeret af beovox141 - 16-August-2019 kl. 19:33
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



Der er så meget du ikke fatter, men du klarer dig jo alligevel...

Ja, men tak da for den belæring....hr professor!

P.S. Det var jeg nu godt klar over i forvejen Wink

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Tid til lidt aftensmad

Spis du dig bare mæt... Mens du nyder de innovative produkter fra... Apple?

OK måske er inkonerne fra Innølabben!, den giver jeg dig! 


Det var mens der blev lavet mad - maden nød jeg på terrassen....mens fuglene underholdt.

Og så er iPad’en jo bare et hjælpemiddel - så jeg kan se (!) hvad der foregår....her ville en BeoLink 1000 jo ikke hjælpe meget.

I sidste ende var det jo musikken og tilgangen til den, der var det vigtige.....men det har du jo ikke fundet ud af - endnu!
Eller måske har du bare ikke brug for det.

MM


Redigeret af millemis - 16-August-2019 kl. 20:21
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

I sidste ende var det jo musikken og tilgangen til den, der var det vigtige.....men det har du jo ikke fundet ud af - endnu!

Det er de mest utrolige ting du tillægger mig når du først er kommet op i gear, eller er det for meget #dessert#  LOL

Nu er det altså mig der ikke mener at at forskellen på Radio og Netradio er "Nitpick". Lytter forvrigt lige nu til denne her i HOUSE mode, Tag ikke fejl dude,- du har ikke patent på at elske musik!




Redigeret af beovox141 - 16-August-2019 kl. 20:23
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 20:36
Vil beovox141 være innovativ ! Så finde ud af hvordan du sender de af dig påstået digitale
radio kanaler på FM bånder, vider i MasterLink sytemt, uden at D/A konverter først. Wink
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Vil beovox141 være innovativ ! Så finde ud af hvordan du sender de af dig påstået digitale
radio kanaler på FM bånder, vider i MasterLink sytemt, uden at D/A konverter først. Wink

Jeg har forklaret det før og selvom det bliver gentaget læser du det alligevel ikke. Teknisk er alt digitalt i dag. i DR eksempelvis afspilles alt via computere, kun materiale der ikke er rippet hentes fra CD samlingen. Det feed bliver så brugt til:

1. FM radio altså båret af radiobølger.
2. DR Internet kanaler, kald det lige hvad du vil men RADIO er ikke. Det har så fået en tur gennem en encoder hvor det er blevet godt og grundigt komprimeret dels for at serverne kan følge med, men mest pga. af ophavsrettigheder da man jo kan rippe streamen digitalt, alt det her tager tid så der er naturligvis et massivt delay. Kvaliteter er med mindre du finder Flac kanaler kommer ikke tilnærmelsesvis i nærheden af hvad FM KAN præstere! DR glimrer desuden ved et fint lille opstarts cirkus på streamen.
3. DAB+ Her hakkes det oprindelige ned til 88- 192kbs alt after hvor dumme man mener lytterene af en bestemt kanal er. Vi er lidt på kasettebåndsniveau her, ikke en BC9000 snare en mono plastic chrome Phillips med håndtag.
4, Satellite var en mulighed før, men den udvej er vist forsvundet, igen begrundet i ophavsretslige teknikaliteter.

Så den bedste af de 4 muligheder (FM) er jo som du ved dybt integret i Masterlinken, hvis du vil vælge en dårligere kvalitet må rode rundt med det helt på egen hånd det gider jeg ikke spilde tid på.

De kanaler der KUN kan tilgåes via nettet, må jo nødvendigvis på et eller andet tidspunkt konverteres til et analogt signal. Så skulle man vælge at lave denne konvertering FØR en Masterlink distribution gør det jo ingen forskel. *) Så præmissen for dit spørgsmål er ikke korrekt!

Jeg gør det ikke af to årsager: 

1. Funtionaliteten ligger i HTPCen der aflevere et digitalt signal til BV/BS, sommetider fuldstændigt urørt!
2. Jeg kan streame alt DIREKTE til ALT hvad jeg har af BMs, BS, og de BV der har FM modtager indbygget, sådan her: OG ingen af de netkanaler jeg lytter til bliver cappet af det system!

Please,-Prøv nu for en gangs skyld at LÆSE hvad der er skrevet,- I know not going to happen.. Confused



*) Masterlinken kan i det tilfælde distribuere ALT,- NL er begrænset af hvad man får lov til at distribuere!

EDIT : Nu husker vi lige på at Masterlink signalet er BEDRE end Power link, der jo som bekendt bliver brugt til drive BL 90 og 50.
Hvorfor ingen har brugt det signal endnu er uden for min fatteevne  da begge de nævnte højttalere har XLR inputs, volume kontrol aspekt måske ?


Redigeret af beovox141 - 16-August-2019 kl. 22:20
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 22:11

@ beovox141. Du kan vise den boks så ofte du vil.

Kort og godt handler det om digital eller om analog audio. Du kan IKKE sende digital audio via
MasterLink systemet. Uanset hvad for audio lyd kvalitet du mener der kommer ud af dit eller dat
metode, er du nødt til at konvertere digital audio til analog audio før det kan sendes i MasterLink
systemet. Kan du sendes det audio signal du vil benytte i MasterLink systemet, er udgangspunkt
et analog audio signal.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ beovox141. Du kan vise den boks så ofte du vil.

Kort og godt handler det om digital eller om analog audio. Du kan IKKE sende digital audio via
MasterLink systemet. Uanset hvad for audio lyd kvalitet du mener der kommer ud af dit eller dat
metode, er du nødt til at konvertere digital audio til analog audio før det kan sendes i MasterLink
systemet. Kan du sendes det audio signal du vil benytte i MasterLink systemet, er udgangspunkt
et analog audio signal.

Hvilket er præcis hvad jeg skrev og du ganske som forventet ikke læste! 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 22:38
Altså ingen innovativ løsninger fra dig beovox141, på mit spørgsmål. Havde jeg forventet det. Nej.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Altså ingen innovativ løsninger fra dig beovox141, på mit spørgsmål. Havde jeg forventet det. Nej.

Nu kan du jo starte med at LÆSE og FORSTÅ svaret, så kan vi lave forventningsafstemning og evaluering når du er færdig. Wink
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

I sidste ende var det jo musikken og tilgangen til den, der var det vigtige.....men det har du jo ikke fundet ud af - endnu!

Det er de mest utrolige ting du tillægger mig når du først er kommet op i gear, eller er det for meget #dessert#  LOL

Nu er det altså mig der ikke mener at at forskellen på Radio og Netradio er "Nitpick". Lytter forvrigt lige nu til denne her i HOUSE mode, Tag ikke fejl dude,- du har ikke patent på at elske musik!



Undskyld mig - men hvem gider at fedte med en HTPC, når de laver mad.
Eller for den sags skyld med en laptop (for det er det vel i dit eksempel) for at kunne se, hvad der afspilles og event styre det.
Jeg gider ikke....men det er vel op til den enkelte - ikke sandt dudér 🤓

Og hvor kom den der med ‘patent på at elske musik’ fra - det her handlede blot om, hvordan jeg foretrækker at styre herlighederne, når jeg står i stegeosen i køkkenet.
Jeg kan virkelig ikke gøre for, at du har iPad-fobier og foretrækker en pc til den slags småting.

Beskriv, hvordan du gør.....og drop den der skolemester-ageren!

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Altså ingen innovativ løsninger fra dig beovox141, på mit spørgsmål. Havde jeg forventet det. Nej.

Nu kan du jo starte med at LÆSE og FORSTÅ svaret, så kan vi lave forventningsafstemning og evaluering når du er færdig. Wink

@beovox141
Bliver du dog aldrig træt af at stå ved katederet og belære os Confused

MM
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 551552553554555 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu