recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 552553554555556 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

I sidste ende var det jo musikken og tilgangen til den, der var det vigtige.....men det har du jo ikke fundet ud af - endnu!

Det er de mest utrolige ting du tillægger mig når du først er kommet op i gear, eller er det for meget #dessert#  LOL


Iøvrigt burde du læse og citere sammenhangen....som var:
Og så er iPad’en jo bare et hjælpemiddel - så jeg kan se (!) hvad der foregår....her ville en BeoLink 1000 jo ikke hjælpe meget.

I sidste ende var det jo musikken og tilgangen til den, der var det vigtige.....men det har du jo ikke fundet ud af - endnu!
Eller måske har du bare ikke brug for det.’

Dér står, at du ikke har fundet ud af at man med en så simpel ting som en iPad (hjælpemidlet) kan se og styre tingene!

Åbenbart har du alligevel brug for at ‘se og styre’ - og kører straks PC-kanonen i stilling. 
Hvorfor da også gøre det enkelt, når man kan gøre det enkelt? 
Jeg undrer mig bare Shocked


MM


Redigeret af millemis - 16-August-2019 kl. 23:41
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 23:49
Når nu beovox141 så møgsommeligt har forklaret os, at ‘radio’stationerne stort set trækker på samme materiale uanset hvilken distributionsvej, der bagefter måtte vælges, kunne man jo fundere lidt over, hvorfor egentligt FM-vejen skulle være den bedste vej.
Mon ikke enhver af disse distributionsveje har deres fordele og ulemper?
Hvad ‘radio’-stationer typisk gør, før der sendes ud, kan man læse lidt om her:

MM


Redigeret af millemis - 16-August-2019 kl. 23:50
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 00:04
@MM

Jeg tror du overser en vigtig brik i spillet, nemlig den der hedder arbejde. 90% af hvad jeg "producerer" bliver til på en PC, så hvad er mere naturligt end at have adgang til det hele derfra også. Alt er jo blevet mindre og den jeg sidder ved nu er vel 1/4 af størrelsen af den dual xeon jeg beskrev for et stykke tid siden og faktisk fuldstændig lydløs. Jeg har et fint arbejdsværelse men besluttede at flytte ind i køkkenet da det er der hele familien er alligevel. Så kan man jo kombinere familieliv, arbejde, madlavning og lidt skriveri hist og pist. 
Laptopperne er bekvemmligheder og det er faktisk først indenfor de sidste par år de kan følge med uden en adaptor men den jeg lige har fået er hand down let og agile! Men bottom line de er arbejdsredskaber og ikke legetøj!
Så screenshottet er såmænd lavet i mit køkken mens jeg svarede på dagens sidste mails, og holdt øje med lidt mad.

Det der var cool var at da ingen andre var hjemme kunne jeg bruge de tre setups her i stue etagen på en gang, det har sin helt egen brutale effekt. Det kan du vel teknisk også, med join kommandoen, men du kan næppe styre tre setups synkront fra et sted med nul delay.

Jeg har faktisk MEGET svært ved at se hvordan det du laver med IPADen er anderledes end det jeg gør.
Udover du selvfølgelig er bundet til den funktionalitet der nu en gang er i NL netværket, e.g nul video og HD lyd, men sådan er det jo. Foran BVerne kan jeg blot bruge BL1000/4 der er skærmen der alligevel og som sagt der er ikke brug for et keyboard!

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 00:06
Blandt forskellige typer af sendemuligheder, som radiostationerne råder over kan bl.a. nævnes:

Citatet er hentet her:

Det lader til, at de ikke har en helt så rigid fortolkning af begreberne radio/radiostationer som beovox141.
Mon ikke de fleste forstår ‘radio’ som det, der sendes fra en radiostation....via en af disse kanaler!

MM

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 00:17
beovox141 skriver:
@MM

Jeg tror du overser en vigtig brik i spillet, nemlig den der hedder arbejde. 90% af hvad jeg "producerer" bliver til på en PC, så hvad er mere naturligt end at have adgang til det hele derfra også.

Nej da, det er jeg godt klar over.
Men.....jeg har både en bil og en cykel - og der er ingen grund til at starte bilen bare for at hente rundstykker, når bageren bor henne om hjørnet.
Hver ting altså til sin tid!

Årsagen til at du bruger pc’en, er jo ikke kun fordi du har den i forvejen.....men også fordi du har en forfærdelig angst for at bruge f.eks en iPad.
Du gør det da bare som du finder det bedst - men sørg for, at der ikke kommer fedtelse i tastaturet......eller overlad det til andre at kokkerere og hold dig selv og den bærbare i en vis sikkerhedsafstand Wink

MM


Redigeret af millemis - 17-August-2019 kl. 00:18
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Når nu beovox141 så møgsommeligt har forklaret os, at ‘radio’stationerne stort set trækker på samme materiale uanset hvilken distributionsvej, der bagefter måtte vælges, kunne man jo fundere lidt over, hvorfor egentligt FM-vejen skulle være den bedste vej.
Mon ikke enhver af disse distributionsveje har deres fordele og ulemper?
Hvad ‘radio’-stationer typisk gør, før der sendes ud, kan man læse lidt om her:

MM

Jeg tror godt vi to kan blive enige om at intet bliver bedre end grund materialet!
Og jo der er stor forskel på hvordan man behandler signalet FØR det bliver sendt, men bliver vi lige i  DR domænet er der styr på tingene, især nu hvor frontenden er ren digital. Man er nødt til at sikre sig at FM signalet ikke bliver over moduleret, men på den anden side vil man gerne have sit signal til at række langt og overdøve de andre. Netop derfor er lokalstationerne slemme til at bruge compandere og det får det hele til at lyde lidt some et overstyret kassettebånd. Nuvel deres netstreams er som regel i lav birate og sjælden bedre og kommer som regel fra den samme compander, reklamerne skal jo helst have sit 6dB boost!

Men bliver det gjort ordentligt er FM (Og det er pointen, jeg kører eksempelvis helt rent) ligger du kvalitetsmæssigt  et eller andet sted mellem 320kbs mp3 og CD kvalitet. med det forbehold at FM capper ved 15khz. Men det gør mine ører nok også.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har rodet med de her ting , men da jeg startede var det direkte FM udsendelser fra DR der blev anset som referencen for lyd, ikke vinyl eller spolebånd!
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Årsagen til at du bruger pc’en, er jo ikke kun fordi du har den i forvejen.....men også fordi du har en forfærdelig angst for at bruge f.eks en iPad.

Nej det er ikke rigtigt, teknologien er CUTTING EDGE UBER COOL men ihvertfald som input device, ubrugelig til noget seriøst! Og du har INGEN som helst kontrol over hardwaren, lukket land helt og aldeles!
Og endnu vigtigere for mig i hvert fald, er ikke at ende i nogens økostem, slet ikke et man ikke kan pille ved. Google og Microsoft kan man stadigvæk narre med VPN, hacks og fake email accounts, men indrømmet det bliver sværere. Windows 10 er jo helt sort, og har mere fokus på alt de de gerne vil have du skal gøre i stedet for det du rent faktisk gerne vil. 

Det er vel lidt ligesom du har det med Facebook og der ved jeg at vi er 100% enige.

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Blandt forskellige typer af sendemuligheder, som radiostationerne råder over kan bl.a. nævnes:

Citatet er hentet her:

Det lader til, at de ikke har en helt så rigid fortolkning af begreberne radio/radiostationer som beovox141.
Mon ikke de fleste forstår ‘radio’ som det, der sendes fra en radiostation....via en af disse kanaler!

The transmission and reception of electromagnetic waves of radio frequency, especially those carrying sound messages.

Hvor mener du der er afvigelser, jeg kan ikke rigtigt se nogle ?

Her er da forøvrigt et glimrende eksempel på forskellen på vores verdener, Portrait mobile, Landscape Desktop. Værd at tænke lidt over måske.




Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

@MM

Jeg tror du overser en vigtig brik i spillet, nemlig den der hedder arbejde. 90% af hvad jeg "producerer" bliver til på en PC, så hvad er mere naturligt end at have adgang til det hele derfra også. Alt er jo blevet mindre og den jeg sidder ved nu er vel 1/4 af størrelsen af den dual xeon jeg beskrev for et stykke tid siden og faktisk fuldstændig lydløs. Jeg har et fint arbejdsværelse men besluttede at flytte ind i køkkenet da det er der hele familien er alligevel. Så kan man jo kombinere familieliv, arbejde, madlavning og lidt skriveri hist og pist. 
Laptopperne er bekvemmligheder og det er faktisk først indenfor de sidste par år de kan følge med uden en adaptor men den jeg lige har fået er hand down let og agile! Men bottom line de er arbejdsredskaber og ikke legetøj!
Så screenshottet er såmænd lavet i mit køkken mens jeg svarede på dagens sidste mails, og holdt øje med lidt mad.

Det der var cool var at da ingen andre var hjemme kunne jeg bruge de tre setups her i stue etagen på en gang, det har sin helt egen brutale effekt. Det kan du vel teknisk også, med join kommandoen, men du kan næppe styre tre setups synkront fra et sted med nul delay.

Jeg har faktisk MEGET svært ved at se hvordan det du laver med IPADen er anderledes end det jeg gør.
Udover du selvfølgelig er bundet til den funktionalitet der nu en gang er i NL netværket, e.g nul video og HD lyd, men sådan er det jo. Foran BVerne kan jeg blot bruge BL1000/4 der er skærmen der alligevel og som sagt der er ikke brug for et keyboard!

 
beovox141's Hjemme bio - Laptopperne.
 
Venter på du tager dig sammen, og laver din egen tråd.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



Her er da forøvrigt et glimrende eksempel på forskellen på vores verdener, Portrait mobile, Landscape Desktop. Værd at tænke lidt over måske.





 
Jeg er ikke klar over, hvor du vil hen med det udsagn Confused ?

Lige bortset fra at det her er et screenshot, ser det samme sådan ud, når jeg læser den side:



Hvad bruger du resten af skærmen til? 
Til post-its, måske Big smile

MM


Redigeret af millemis - 17-August-2019 kl. 10:09
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 10:06

Når jeg vender skærmen kunne det se sådan ud......bare som eksempel:




Men jeg er stadig uklar på, hvad du mener med indlægget?

MM



Redigeret af millemis - 17-August-2019 kl. 10:07
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 11:08
Maj-2013 var millemis og jeg ude og købe Ipad mini. millemis havde
brugt lang tid på at overtale mig, men jeg har ikke fortrut det.

Her ses vejen gennem NAS mapperne til eks. musikvideoer via 8player app'en på iPad.
 





 
Med AirPlaye af musikvideo'er fra min NAS server, via min iPad / 8Player app'en
til ATV 3/ TV, kan musikvideo'er ikke afspille i den rækkefølge de er lagt ind på
NAS severen før "Native Player" i 8Player app'en, er sat i aktiv. 

"Native Player" er her i aktiv, og så køre musikvideo mp4 filerne i rækkefølge som jeg ønsker det.


Her streames digital radio.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 552553554555556 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu