recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 555556557558559 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 21:31
Apropos The Core.....  Er den mon ved at smelte ned... Shocked


Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 22:07
Men nu er Kernen jo rund, så hvad er mere naturligt end at lave en rund højttaler, måske bare lidt underligt den hedder EDGE (kant) da en cirkel jo netop er dejligt fri for kanter, men sådan er der jo så meget. Den kan man så trille lidt rundt med, mens man tænker over hvordan man får den placeret på væggen. Enheder på BEGGE sider gør det jo ikke specielt nemt. 
Den er vist en del af mono konceptet,- altså,- vi kan nu sælge højttalere til det halve da der kun er brug for en! Hvorfor det koncept så ikke er tilført BL90 er jo egentlig lidt underligt, der kunne jo spares så det batter! Nej, sådan er det naturligvis ikke,- lyden er angiveligt omnipresent og immersive, ord man bare ikke kan argumetere imod. 
Som man kan se er der faktisk en anstændig basenhed der burde kunne flytte noget luft. Noget helt enestående er Teleporten (man sidder lidt og venter på at små StarWars Lego Mænd kommer ud) , der vel ret beset best beskrives som et gimmick. En basport,- enten kan den eller også kan den ikke. (Her er jeg udmærket klar over at Geoff sikkert kommer efter mig, men sådan må det så være)

Men døm selv, præsentationen er der ihvertfald intet galt med og den spiller faktisk pænt højt!
23.000kr for minimalisme i sin fineste form, what's not to like? 





Redigeret af beovox141 - 18-August-2019 kl. 22:17
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 23:11
Om ikke ret længe, Marts 2020, skiftes det endnu en gang format på DVB her i Danmark. Modtagelse af Dansk TV Vil nu kræve en MPEG4 T2 receiver og skulle man bo tæt nok på vores naboland Tyskland, er man yderligere nødt til at sikre sig at en eventuel ny tuner også kan håndtere T2 H 265 HEVC.

Denne gang er det ret beset game over for endnu en god del af eksisterende Beovisons og BS3. Nogle har rent faktisk en T2 tuner men ikke en T2 H265. Nogle har kun en T tuner, de kan principielt upgrades men ikke alene det en ret dyr upgrade, modulerne er stort set umulige at opdrive.

Jeg har selv problemet, med tre BV7ere og et BS3 og denne gang vil jeg gerne være lidt på forkant og måske hjælpe alle dem der rent faktisk ser helt almindeligt flow TV. 
Det skal helst være en løsning der ikke indebærer en PUC opdatering, dels fordi den er dyr, dels fordi det kræver den er tilgængelig fra B&O. Men det er stadig et ufravigeligt krav at den styres med den B&O fjernbetjening man nu har valgt at anvende.

En god kandidat er denne lille boks der ikke alene umiddelbart klarer alle formaterne, men også har et imponerende stik panel, Især RS 232, IR og RJ45 fangede lige umiddelbart min interesse. Den skulle være relativ nem at integrere og det ligner det sædvanlige "open source" Kina produkt der sikkert allerede er hacket til atomer. Men først skal der lige bestilles en og testes lidt. BTW Boxer har testkanler til T2.

Som sagt,- vi må gøre lidt for at holde de eksisterende Beovisons i live og der bliver sikkert brug for et par solide PeterPantasktiske kabeltegninger Wink


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 06:38

@ beovox141

BeoAir = BeoLuft = Fis i en hornlygte. Bare træk vejret. - http://www.jacobcyriac.com/bang-olufsen-beoair

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ beovox141

BeoAir = BeoLuft = Fis i en hornlygte. Bare træk vejret. - http://www.jacobcyriac.com/bang-olufsen-beoair


Aha,- det tror jeg nu ikke helt Wink
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 08:01
Jeg kan da ikke lade være med at tække lidt på smilebåndet. Når det kommer til stykket er der nøjagtigt ligeså meget brugt & vintage hos Millermissen som hos alle os andre.
Og hvorfor ikke, det virker jo ganske fint, no nonsense, og til en HELT anden pris.
Wink

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 08:18

beovox141 Skrev: Aha,- det tror jeg nu ikke helt. Wink

@ beovox141. 

Ja men så prøver du bare at lade være et træk vejret.  Big smile
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Jeg kan da ikke lade være med at tække lidt på smilebåndet. Når det kommer til stykket er der nøjagtigt ligeså meget brugt & vintage hos Millermissen som hos alle os andre.
Og hvorfor ikke, det virker jo ganske fint, no nonsense, og til en HELT anden pris.
Wink

Selv det billigste B&O TV og højttalere betyder familien kun får råd til stigereoler Ouch
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 11:23
@Munch

Nu er smag og behag jo heldigvis forskellig, og Millermissens billeder (der er mange flere) viser da et et hjem der holder den samme gennemførte stil hele vejen igennem, og generelt set ser det da hyggeligt ud.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 12:01
 
August 2019. Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 13:26
Hvad er en SoC Peter? Wink 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 14:01
 
Søgning på metatech.com SoC System Chip for DTS. Resultat -  
I henhold til Digital Millennium Copyright Act i USA har vi fjernet 1 resultat
 
Lukket land som B&O. Unhappy


Redigeret af Peter Pan - 19-August-2019 kl. 14:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 555556557558559 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu