recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 562563564565566 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af BeoBrians BeoBrians skrev:

Måske den står i forkert Option.

Når BeoSound 1 er slukket, hold Power knappen på Beo4 nede, imens du trykker på List.

Gå med pilene til Options, hvis ikke det er Options der kommer frem, Gå til A. options og Tryk 1 imens du peger på BeoSound 1. Så skulle den gerne blinke en gang i den røde diode. Og nu skulle din remote virke.


Noget nemmere på en BL 1000 SOUND 1 STORE, hvilket man kan gøre med lukkede øjne! LOL

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

700 kroner for et modul der indsættes i fjernbetjeningen og gør den en smule mere smart. Modulet er kun brugbart til specifikt de enheder det er programmeret til. Det vil sige at skifter du en enhed, kan du risikere at skulle skifte modulet også.
Damn, jeg er glad for min Liontronic boks......

Hvis den rent faktisk virker er prisen vel OK, men var der ikke et eller andet vigtigt den ikke kunne eller gjorde underligt?

Med hensyn til Lintronic boksen, der jo snart har en del år på bagen, prøv lige at se hvad man kan for en 100las idag hvis man kan skrive lidt kode (desværre ikke min spidskompetance)




Redigeret af beovox141 - 26-August-2019 kl. 22:47
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 22:58
Endnu en dansk Soundbar på scenen for Soundbars. Lemus Home Soundbar.
Deres tidligere Lemus home 1500 fik følgende ord med på vejen: 

"Lydkvaliteten alene er pengene værd, men du får også rumkorrektion og møbelhåndværk i fornem kvalitet." LB 24/06/2019

Der er ved at blive rigtigt trangt der hvor den nye B&O soundbar vil ind og sælge stort. Ouch


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 06:53

@ beovox141. Ønskes bedre Stereo lyd end et tv kan levere, er dette da en fin løsning.

Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 07:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 19:02
@PP
Indrømmet det var sku den mest radikale løsning på Delay problematikken jeg har set længe.  
Jeg sidder og tænker på om det virker med et mono stik ?
Ved du så hvordan man justerer det overordnede audio delay på et Beovision, dit eksempelvis ?
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 21:20
Mens de resterende 73 hardcore Beofans fiddler med Beoapp 2.7 og bider negle mens de venter på et mirakel fra Struer, måske i form af en Soundbar eller en fed fjernbetjening, kan vi andre jo sidde og spejle os i fortidens gloværdige Jacob Jensen designs. Aluminium, glas og lys i en smuk harmoni, og nej ikke den med flaksende mågevinger.

 

Gad vide hvad Peter egentlig bruger hans BC9300 til, han streamer jo musik fra nettet og lytter aldrig til FM radio?

BeoCenter 9500    1993



Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 22:16

BeoCenter 9300 har stadig en vigtig funktion.

Ind i mellem er det nødvendigt at givet min MMC1 pick-up lidt motion. Det er nødvendigt en gang imellem for at holde
gummiophænget smidigt, bliver en pick-up ikke brugt længe, risikere man at gummiophænget bliver stift, og så en
dag falder nålen af. NAD C162 har RIAA forforstærker for min Beogram TX. For at videre sende lyden fra NAD C162
forforstærkeren, aktiveres AUX indgangen på BeoCenter 9300, som via MCL / ML konverteren 1611 sender audio til
TV's højttaler via MasterLink systemet.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 07:52

2 nye soundbarer, denne gang fra Denon.
Denon udvider sin serie af soundbarer ved at tilføje DHT-S516H og DHT-S716H
ovenpå den nuværende DHT-S316 soundbar. Begge nye soundbarer har Heos-
funktionalitet indbygget, så de kan indgå i selskabets multirum-system.

Læst her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Han må da få det festival job meget godt betalt, siden han kan holde sig helt væk fra sin iPad. Big smile

Ipaden er da for længst løbet tør for strøm og er sikkert byttet væk for en pose "grøn" tobak. Nu sidder han sikkert i et telt  og fortæller nogle "yngre modeller" om hvordan Vone kan bruges som tørrestativ....


Min iPad ventede trofast herhjemme på, at jeg nu igen fik tid til at bruge den.....så god som før.
Jeg har skam læst med (på telefonen) undervejs og kan se at i sagtens kan undvære mig.
Der er kommet en ny darling ind i debatten - et nydeligt 2.0-soundbar-stativ til LG-tv med indkøbt 3D-lydprocessering.
Det skal nok blive en sællert til de B&O-frustrerede.....hvis det så ellers kommer i produktion.
Tråden bugner med ‘alternativer’ - nu senest Lemus Home Soundbar‘en og en Denon/Heos-soundbar........der er efterhånden lang vej fra starten og meningen med denne tråd.


Og ikke mindst ser jeg, at folk i lange baner er hoppet på journalist-limpinden......de har så godt som solgt B&O.
Personligt så jeg ikke noget til de journalister, da jeg var til den nyligt afholdte generalforsamling.
Efterfølgende er der nok en journalist, der har stillet nøjagtigt det samme spørgsmål til bestyrelsens formand som ved tidligere lejligheder = Er B&O til salg? —— og som fik det samme svar som flere gange før = ‘Vi lytter, men har ingen planer om at sælge’!
Nu er det jo god journalist-skik at fokusere på det, som tiltrækker opmærksomhed dvs at lave en fangende overskrift (på nudansk kaldet klickbaits) - og den gik da også verden rundt........uden at nogle gad beskæftige sig med det underliggende.
At man her på tråden gør det samme, kunne meget vel opfattes som et ønske om, at det ‘bør gå B&O skidt’, de har Angry fortjent det, tænker man vel!
Personligt har jeg ikke oplevet noget på den generalforsamling, der kunne tyde på at det er bestyrelsens intension at ville sælge B&O.....snarere tværtimod.


I hygger jeg bare videre....så går dagen da med det Wink


Mvh MM


Redigeret af millemis - 28-August-2019 kl. 11:38
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 11:33
På festivalen, hvor jeg har været beskæftiget den sidste snes dage, har der selvfølgelig også været tid til at høre lidt musik ind i mellem

Jeg brugte således også lejligheden til at lede after sweet-spottet foran scenerne......dér, hvor jeg kunne få den helt rigtige oplevelse Big smile
Men jeg fandt det ikke - til gengæld var lyden ret homogen uanset om jeg stod ude til højre eller venstre eller midt for.


Og hvis nu alle disse gode folk alle sammen ville have ønsket at stå lige midt i sweetspottet mellem de to højtaler-arrays....det kunne have været sjovt Confused



Moralen (hvis det så ellers skulle være nødvendigt at skære det ud i pap) er, at lydoplevelse er mange ting.
Nogen gange er der brug for et fint afbalanceret stereo-setup og en stol i den rette position - andre gange (og det er nok oftest) er en homogen lyd i rummet, hvor man er og bevæger sig rundt, bare det væsentlige.

Og hvor er det da godt, at B&O tilbyder højtalerløsninger til hjemmebrug til begge dele!
Nyd musikken - ude som hjemme Wink

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 13:24

@ millemis

Nu er der en forskel på hvad folk lytter til, ser på, og hvor mange vi gider at være sammen med. Wink

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 562563564565566 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu