recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 580581582583584 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

korrekt MM lige dette forum er rigtig svært at gøre tilfredse... 

Ahh rolig nu, jeg kan nævne mindst et (det største?) hvor der ikke bliver lagt fingre i mellem. Især den der med de "nye" farver, tror jeg ikke rigtigt fænger mere....  Man kan næsten fristes til at sige at nogen bliver direkte provokeret af det. Wink

Måske er det som Millermissen siger (er det citeret fra officiel side ?) rigtigt at B&O hellere vil være et lifestyle firma, og så er det da bare at komme afsted, og der er da bestemt ingen grund til at blot holde sig til audio/visuelle produkter. Om der så er et lukratuvt marked er nok en anden sag.

Den gode nyhed er uden tvivl the Stage, som er et alsidigt produkt til en fornuftig pris,- flere af den slags!



Ja, det er ingen hemmelighed, at der er nogle på Beoworld-forummet, der ikke kan forliges med den udvikling, B&O er i og har været inde i de sidste 10 år (fra og med Tue).
Det vil der nok altid være - og nogle af dem stiller det mere til skue end andre og i kraftige toner.
At lifestyle/design betyder meget for, hvordan B&O arbejder og laver koncepter og produkter, er vel ikke noget nyt - i hvert fald ikke når man har fulgt med i deres udvikling igennem længere tid.
Iøvrigt en udvikling, der kan spores langt tilbage.....hvilket man kan se, når man går en tur gennem B&O-afdelingen i museet i Struer.

Du efterlyser en kilde til mit udsagn.
Læs f.eks her:
eller se på hjemmesiden om Shape - vel nok et parade-eksempel på, at B&O ikke blot vil levere ‘højtalere, der giver lyd fra sig’:

Det er ikke tilfældigt, at B&O - fremfor tech-events som f.eks IFA - vælger at bruge kunst- og design-events til at lancere nyt.

Formuleringen at B&O ‘hellere vil være et lifestyle firma.....’ må stå for din egen regning.
Det, jeg har pointeret er, at lifestyle og design spiller en væsentlig rolle, når de udvikler de produkter, som de er gode til at lave.
Og det er nu engang audio-produkter samt, hvad der følger med i periferien dér. 



Mht BS Stage forstår jeg ikke helt din begejstring.
Det er et lydsystem (et BeoSound), ikke blot en soundbar til et tv.
Og som sådan ikke sammenligneligt med et traditionelt audio-setup med to adskilte højtalere - snarere med noget som BeoPlay A6 eller A9......noget som ofte er blevet kaldt ‘mono’-højtalere.
Det bliver i hvert fald svært at finde ‘sweetspottet’ foran en BS Stage, der afspiller 2-kanals musik.

Personligt ønsker jeg mig ikke yderligere (Atmos) soundbarer i stil med BS Stage. 
Det, jeg nok får brug for engang, er en 3.0 højtaler (som på Eclipse/Avant) med et integreret fuldt TrueImage/BSys4-baseret NL-audiosystem........vi får se, hvad der kommer - de er jo godt begyndt med BV Harmony-konceptet.

Dette sagt —— en Stage/LG-kombination med et lidt mindre end 55”-tv ville da være fint, når engang min V1-32 ikke kan mere Wink


MM
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Mht BS Stage forstår jeg ikke helt din begejstring.
Det er et lydsystem (et BeoSound), ikke blot en soundbar til et tv.
Og som sådan ikke sammenligneligt med et traditionelt audio-setup med to adskilte højtalere - snarere med noget som BeoPlay A6 eller A9......noget som ofte er blevet kaldt ‘mono’-højtalere.
Det bliver i hvert fald svært at finde ‘sweetspottet’ foran en BS Stage, der afspiller 2-kanals musik.

Efter at have hørt Stage med stereo musik, så tænker jeg ikke det er sweetspot du skal bekymre dig om. Det er netop sådan noget den kan.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Mht BS Stage forstår jeg ikke helt din begejstring.
Det er et lydsystem (et BeoSound), ikke blot en soundbar til et tv.
Og som sådan ikke sammenligneligt med et traditionelt audio-setup med to adskilte højtalere - snarere med noget som BeoPlay A6 eller A9......noget som ofte er blevet kaldt ‘mono’-højtalere.
Det bliver i hvert fald svært at finde ‘sweetspottet’ foran en BS Stage, der afspiller 2-kanals musik.

Efter at have hørt Stage med stereo musik, så tænker jeg ikke det er sweetspot du skal bekymre dig om. Det er netop sådan noget den kan.

  /Lars

Jeg tror nu nok at du misforstår det, jeg skriver.
Jeg tænker på ‘sweetspot’ i traditionel forstand.....det som oftest efterspørges her. 
Ingen tvivl om at den vil lyde godt - men den seperation mellem de to kanaler, der efterspørges, er ‘kunstigt lavet’.....nok ikke noget for hifi-traditionalister, der efterspørger et rigtigt ‘stereo-perspektiv’.

Jeg glæder mig da til at høre den.....og det ville da glæde mig, hvis også Peter Pan og beovox141 synes om lyden med 2.0-kilder Wink

MM


Redigeret af millemis - 09-September-2019 kl. 23:31
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg tror nu nok at du misforstår det, jeg skriver.
Jeg tænker på ‘sweetspot’ i traditionel forstand.....det som oftest efterspørges her. 

Ehhh... Du er vist den ENESTE der bliver ved at fokusere på the "sweet spot" her på tråden. Det eneste sted hvor jeg har pointeret at der er et problem er i relation til en center hvor almindelig bølgelære forklarer hvorfor det er en rigtig dårlig ide at bruge en stereo konfiguration. Wink


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 08:30

millemis Skrev: det ville da glæde mig, hvis også Peter Pan synes om lyden med 2.0-kilder.

@ millemis. Stereo er fint ved PC'en. Jeg vil mene jeg har gjort rede for, hvad jeg ønsker.

 

Så kan der jo suppleres med BeoSound-Shape-Dome-2-Low-Res hen af vejen. LOL

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 12:02
@Peter Pan
Nu kunne du da så ellers få skiftet de Xeo-kasser ved pc’en ud...og sætte en BS Stage op på væggen ovenover.
Så du rigtigt kunne blive indhyldet i ægte Dolby Atmos-lyd, mens du sidder på din pind dér LOL

Og så helt overlade tv’et til konen Wink

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 07:37

LG er først ude med understøttelse til NVIDIA G-Sync på OLED-TV.
LG er klar med NVIDIA G-SYNC kompabilitet på de nyeste OLED modeller (C9 og E9).

Af Jens E. Hummelmose -  Sep. 2019.  - Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 07:48

I April måned skrev jeg. - 'Jeg hørte i min B&O butik, de fremadrettet
vil sælge LG's TV i butikken'. Nu så jeg så at Emil skrev -

Oprindeligt skrevet af Emil Jensen Emil Jensen skrev:

BANG & OLUFSEN-butikkerne handler med 55" C9 OLED,
Så du kan hente alt fra din lokale B&O-butik. B&O-butikker bliver LG-forhandlere.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 08:00
Ja jeg må indrømme at jeg er meget glad for at B&O har valgt at samarbejde med LG, da de tydeligvis er hurtigst med de nyeste ting.

Vi er gået fra at B&O er et år på bagkant mindst, med skærmteknologi, til at de er foran.

Harmony løsningen skal nok blive en succes.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


I April måned skrev jeg. - 'Jeg hørte i min B&O butik, de fremadrettet
vil sælge LG's TV i butikken'. Nu så jeg så at Emil skrev -

Oprindeligt skrevet af Emil Jensen Emil Jensen skrev:

BANG & OLUFSEN-butikkerne handler med 55" C9 OLED,
Så du kan hente alt fra din lokale B&O-butik. B&O-butikker bliver LG-forhandlere.



Lidt sjov, da jeg slet ikke troede på dig ny virkelighed som ikke er ren negativt nu hvor vi kender detaljerne.

Personligt gør det lidt ondt at det er løsningen, som aktionær synes jeg det er genialt, da det lukker et stort sort hul der tidligere er blevet kastet penge i.
Get HIFI or die trying c",
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


I April måned skrev jeg. - 'Jeg hørte i min B&O butik, de fremadrettet
vil sælge LG's TV i butikken'. Nu så jeg så at Emil skrev -

Oprindeligt skrevet af Emil Jensen Emil Jensen skrev:

BANG & OLUFSEN-butikkerne handler med 55" C9 OLED,
Så du kan hente alt fra din lokale B&O-butik. B&O-butikker bliver LG-forhandlere.



Lidt sjov, da jeg slet ikke troede på dig ny virkelighed som ikke er ren negativt nu hvor vi kender detaljerne.

Personligt gør det lidt ondt at det er løsningen, som aktionær synes jeg det er genialt, da det lukker et stort sort hul der tidligere er blevet kastet penge i.
Dejligt at de dropper egne fjernsyn. Det marked er over and out for B&O. Der skal ikke investeres mere i dette sorte hul.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


I April måned skrev jeg. - 'Jeg hørte i min B&O butik, de fremadrettet
vil sælge LG's TV i butikken'. Nu så jeg så at Emil skrev -

Oprindeligt skrevet af Emil Jensen Emil Jensen skrev:

BANG & OLUFSEN-butikkerne handler med 55" C9 OLED,
Så du kan hente alt fra din lokale B&O-butik. B&O-butikker bliver LG-forhandlere.



Lidt sjov, da jeg slet ikke troede på dig ny virkelighed som ikke er ren negativt nu hvor vi kender detaljerne.

Personligt gør det lidt ondt at det er løsningen, som aktionær synes jeg det er genialt, da det lukker et stort sort hul der tidligere er blevet kastet penge i.

Det er jo netop detaljerne, der er de vigtige.
B&O-forretningerne begynder ikke at sælge LG-fjernsyn bare for at de ‘skal have noget at leve af’.
Men fordi det er en del af det koncept, som B&O er kommet frem til på tv-området. Her bruges LG-tv’ene (primært C9) til at lave en fornuftig, B&O-betjent og -integreret A/V-enhed - som BS Stage og BV Harmony.
Egentlig ikke så underligt, da samarbejdet med LG har været i gang et stykke tid nu allerede.
Som sidebemærkning - det bliver da spændende at se, om B&O-forhandlerne så også får den famøse WiSA Ready-dongle i deres sortiment......med et - måske - forventet salg af højtalere som målet.


Mht det at være aktionær - så er det da altid rart, hvis de penge man spytter i et foretagende bliver brugt fornuftigt.
Jeg tror dog ikke, at aktionærerne skal sætte næsen op efter noget, der ligner udbytte foreløbigt.
Iøvrigt - det ‘sorte hul’, du nævner, ser jeg ikke!
Jeg ser et behov for forbedringer - og det kan en større omsætning helt sikkert hjælpe på. 
Skridtet (nedlæggelsen af tv-afdelingen) er heldigvis taget, men det vil nok tage tid at se de financielle udvirkninger heraf.
En stor udfordring er jo også hele distributions-problematiken....hvilket nok vil kræve endnu længere tid at få styr på.

MM


Redigeret af millemis - 11-September-2019 kl. 11:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 580581582583584 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu