recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 602603604605606 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:01
 
Kan jeg kontrollere min Beosound Stage med Beoremote One. -
Se video - Tryk her. Se også - https://tinyurl.com/y43jht3a -


Redigeret af Peter Pan - 04-November-2019 kl. 16:18
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:35
Vigtigt er vel, at man kan bruge BROne til at kontrollere/betjene både en BS Stage og et kompatibelt LG-tv.
De, der selv har set eller sogar prøvet det, ved at det virker som man er vant til fra et B&O-tv.....ganske flydende.
Også betjeningen af et tilsluttet ATV virker uden problemer.

Bliver spændende at se, hvilke bluray-afspillere, der virker bedst dér. Da der ikke er nogen PUC-support i den opsætning, er man afhængig af CEC-mulighederne.....som ikke altid er optimale.
Måske er det en LG-afspiller, der er bedst?

MM
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 19:20
I min erfaring er der altid et eller andet man mangler vi CEC. Du kan kalde de gængse menuer frem, men ultimativt, så er det TVets formåen indenfor CEC, der er begrænsningen. Men med de fysiske skiver på tilbagetog, så er det nok betjeningen af smart-TV man skal fokusere på. Apple har lige demonstreret, at man godt kan levere +40 Mbit/s med HEVC encoding på en streamingtjeneste, så de andre spillere skal bare ind i kampen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 22:29
Vi bliver nok ikke enige om, hvorvidt en god HEVC encoding på streaming kan hamle op med kvaliteten fra en (bluray-)skive....for mig spiller lyd altså en meget vigtig rolle i den sag.
Og hvad hjælper en +40 Mbit/s HEVC encoding mig......hvis jeg ikke kan finde det indhold, jeg har brug for på streamingtjenesterne?

Mht CEC er vi dog enige - hvis man er nødt til at forlade sig på det, må man prøve sig frem.

Min søn købte for et par måneder siden et LG/C9-tv.
Han ville gerne fortsætte med at bruge sin gamle bluray-afspiller, en Philips, der havde virket fint sammen med hans tidlige tv, også fra Philips.
Men ak, det var ikke helt så godt Embarrassed
Resultatet blev, at han købte en (iøvrigt ret billig) brugt LG bluray-afspiller.
Den er der så ikke nogle problemer med - eller mere korrekt sagt.....den og LG-tv’et arbejder godt sammen.

Hans (Sony) soundbar skal af og til ha’ lidt betænkningstid, før den vil makke ret. Men det har han bare lært at leve med.

For mig - der har været vant til B&O’s PUC-styring i årtier efterhånden - vil det være et tilbageskridt bare at skulle forlade mig på CEC-styringen.....sådan som det nu er tilfældet med B&O’s Stage.
Men mon ikke en LG-spille vil være ok dér også Tongue
Apple-boksen ser i hvert fald ud til at virke ok.

Ikke noget problem for de, der kan ‘nøjes med’ de indbyggede apps i tv’et - men det kan og vil altså ikke alle.

MM


Redigeret af millemis - 04-November-2019 kl. 22:58
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 08:09

På dette punkt bør producenterne komme ind i kampen. Idag skal man se sig godt for, når
der købes nyt AV udstyr, og de indkøbte produkter skal passe sammen.

Med eARC kræves det ikke længere at HDMI CEC (HDMI-styring) er aktiveret i tv-skærmen.
eARC har sin egen tovejs kommunikationskanal, som sikrer, at enheden i hver ende ved, hvad
den anden enhed understøtter, og ikke understøtter. Hvilket lydformat, der udsendes af tv’et,
afhænger således af, hvad soundbar eller receiver har givet af feedback mht. understøttelse.

Med eARC teknologien løses det dilemma, som udfasningen af analog lyd og indførslen af
den oprindelige ARC-standard, skabte. Receivere og soundbarer behøver ikke længere at være
kontrolcentre og håndtere videoforbindelserne. Det kan de naturligvis stadig gøre, men det vil
fremover være muligt med HDMI 2.1- eARC, at samme lydkvalitet og formater sendes i begge
retninger af HDMI-forbindelsen (downsteam og upstream). I signalet overføres en lille
kontinuerlig datastrøm, der beskriver, timingen af lyd/video, så de orbliver synkroniseret.
Alle led i kæden skal så kunne lade denne timing-kode passere.

Det ikke muligt at output 7.1 surround eller lossless lyd fra tv'et via ARC (upstream).
Det er dog muligt at bære 7.1 surround og lossless lyd en anden vej (nedstrøms) via HDMI, fra
en Blu-ray-afspiller til en modtager. Den begrænsede båndbredde tillader kun, at HDMI ARC
leverer stereo lyd og komprimeret 5.1 surround og understøtter hvert lydformat, der normalt ville
passere gennem S / PDIF: i, e Dolby Digital, DTS og PCM audio. Det kan håndtere både tv'ets
almindelige tokanals lyd og 5.1 surround lyd uden problemer.

Men det kan ikke sende HD eller højtydende lyd, der bruges af standarder
som Dolby Atmos og DTS: X. Det er her, hvor eARC træder ind.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 11:08
 
Star P
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 10:31

For at tilslutte ovenstående Surround Receiver til BeoLab højttalerne, er der behov
for nogle adapter kabler. De kan købes, klar til tilslutning. Men har du mod på selv
at lodde, er her en vejledning.

    

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 12:32
Så blev denne her tråd lige til endnu en ‘Beolab uden anden B&O’-tråd Cry
Men hva’ pokker.....hvis der ikke er andet at skrive om.

Er det virkelig kun mig, der synes at B&O har et fremragende produkt-lineup for tiden?
Dansk B&O brochure Oktober 2019 - Tryk her.

MM



Redigeret af millemis - 07-November-2019 kl. 12:33
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Så blev denne her tråd lige til endnu en ‘Beolab uden anden B&O’-tråd Cry
Men hva’ pokker.....hvis der ikke er andet at skrive om.

Er det virkelig kun mig, der synes at B&O har et fremragende produkt-lineup for tiden?
Dansk B&O brochure Oktober 2019 - Tryk her.

MM


Hej MM

Nej jeg er helt enig - B&O har en suveræn produkt portefølje, og efter min mening aldrig været bedre... Jeg måtte bare lige melde mig "ud" (mail notifikationer) da der kom virkelig mange og uden at træde nogen over tæerne - det er hvertfald ikke min mening, så var de fleste opslag irrelevante for mig da denne B&O eller efterhånden NON B&O tråd - som handler en del mere om Yamaha og LG, ikke så spændende for mit vedkommende. 
Men jeg læser at Jeres tråd har mange "kiggere"Tongue så der er helt sikkert brug for den. Jeg kigger også selv ind i ny og næ.

Jeg er også selv nødsaget til at kigge andre veje efter mulige historier da B&O jo ikke kommer med nyt hele tiden, og det skal der også være plads til. 

Men men men. I dag har jeg video om et fyraftensevent hos B&O Esbjerg og i morgen lander der en masse B&O produkter hjemme, som jeg helt sikkert kommer til at snakke mere om.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

...... I dag har jeg video om et fyraftensevent hos B&O Esbjerg og i morgen lander der en masse B&O produkter hjemme, som jeg helt sikkert kommer til at snakke mere om.

Har lige set den - bliv du bare ved med den slags Thumbs UpThumbs Up
Og jeg linker gerne til dine videoer her.....så også de, der ikke er i jeres facebook-gruppe bliver opmærksom på dem.

Nååhhrr - du skal måske ha’ dig en iPad-holder - så skal du jo til at bruge Bang & Olufsen-app’en igen Wink

MM


Redigeret af millemis - 07-November-2019 kl. 23:41
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 23:40
Lige en forsmag på, hvad man kan opleve hos B&O i Struer nu om dage.
Her er deres produkter sat op i hjemlige omgivelser - BeoHome bruges til demonstration af, hvad de kan.

B&O benytter sig skam også af  ‘3. parts-produkter’.....dér, hvor der er fornuft i det.
I hjemmebiografen har de f.eks en Trinnov audio processor stående.
På den måde kan de nemt demonstrere deres (‘staged’) højtalere i flere forskellige kombinationer/som forskellige setups.

P.S. Og de lyder (på godt jysk) da rimeligt godt Tongue

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 06:54

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Er det virkelig kun mig, der synes at B&O har et fremragende produkt-lineup for tiden?

@ millemis. Nej da ... Der må da også være nogle B&O forhandler der har økonomisk interesse i B&O.
Så er der jo også AV-Connection med økonomisk interesse i B&O, da de kan levere de adapter kabler
der skal til, hvis i ikke gider lodde det adapter kabel jeg viste på side 604. Tryk her.

Sidst men ikke mindst, et foreslag til dig millemis, så du langt om længe kan opnå god lyd fra det BV TV. Wink

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 602603604605606 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu