recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 603604605606607 909>
Forfatter
Besked
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

På dette punkt bør producenterne komme ind i kampen. Idag skal man se sig godt for, når
der købes nyt AV udstyr, og de indkøbte produkter skal passe sammen.

Med eARC kræves det ikke længere at HDMI CEC (HDMI-styring) er aktiveret i tv-skærmen.
eARC har sin egen tovejs kommunikationskanal, som sikrer, at enheden i hver ende ved, hvad
den anden enhed understøtter, og ikke understøtter. Hvilket lydformat, der udsendes af tv’et,
afhænger således af, hvad soundbar eller receiver har givet af feedback mht. understøttelse.

Med eARC teknologien løses det dilemma, som udfasningen af analog lyd og indførslen af
den oprindelige ARC-standard, skabte. Receivere og soundbarer behøver ikke længere at være
kontrolcentre og håndtere videoforbindelserne. Det kan de naturligvis stadig gøre, men det vil
fremover være muligt med HDMI 2.1- eARC, at samme lydkvalitet og formater sendes i begge
retninger af HDMI-forbindelsen (downsteam og upstream). I signalet overføres en lille
kontinuerlig datastrøm, der beskriver, timingen af lyd/video, så de orbliver synkroniseret.
Alle led i kæden skal så kunne lade denne timing-kode passere.

Det ikke muligt at output 7.1 surround eller lossless lyd fra tv'et via ARC (upstream).
Det er dog muligt at bære 7.1 surround og lossless lyd en anden vej (nedstrøms) via HDMI, fra
en Blu-ray-afspiller til en modtager. Den begrænsede båndbredde tillader kun, at HDMI ARC
leverer stereo lyd og komprimeret 5.1 surround og understøtter hvert lydformat, der normalt ville
passere gennem S / PDIF: i, e Dolby Digital, DTS og PCM audio. Det kan håndtere både tv'ets
almindelige tokanals lyd og 5.1 surround lyd uden problemer.

Men det kan ikke sende HD eller højtydende lyd, der bruges af standarder
som Dolby Atmos og DTS: X. Det er her, hvor eARC træder ind.

 Du får blandet tingene lidt sammen. eARC handler om lyd retur til din AVR. CEC er styring, så det er to forskellige ting.

Derudover så har den foregående ARC ikke vist, at man er enige om håndteringen af denne signalvej, så jeg har set flere komplikationer, end god funktionalitet. 

Hvis mange af producenterne opfører sig som hidtil, skal der nok også komme nogle komplikationer, medmindre du holder det hele indenfor samme Brand, og vel at mærke, produceret på samme fabrik eller platform.

Når vi taler integration, så er B&O den førende hund på dette område med PUC integrationen, som ikke er tilstede ved en Stage og et C9 panel. Jeg håber vores partner Khimo, kan trylle lidt med deres BeoLiving Intelligence boks, så vi måske kan finde ud af noget den vej igennem.

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

...... I dag har jeg video om et fyraftensevent hos B&O Esbjerg og i morgen lander der en masse B&O produkter hjemme, som jeg helt sikkert kommer til at snakke mere om.

Har lige set den - bliv du bare ved med den slags Thumbs UpThumbs Up
Og jeg linker gerne til dine videoer her.....så også de, der ikke er i jeres facebook-gruppe bliver opmærksom på dem.

Nååhhrr - du skal måske ha’ dig en iPad-holder - så skal du jo til at bruge Bang & Olufsen-app’en igen Wink

MM

Mange tak Tongue jeg kan også love dig at der kommer flere, dog tror jeg at der kommer et privat besøg snart... Det var super hyggeligt i Esbjerg, faktisk var der kommet rigtig mange fra facebook gruppen til butikken for at hilse på - det var både underligt men virkelig hyggeligt og sjovt. Et par gode timer med masser af B&O snak og nye bekendtskaber.


Ja der lander 2 stk iPad holdere i dag faktisk - en i Alu og en i Sort. Så må vi se om jeg skal have sådan en bandit op på væggen. Det er rigtigt at jeg har tilsidesat B&O app'en lidt, men der er sket en fejl hos Google som har stået på i en længere periode og jeg har ingen idé om hvornår problemet er løst.

Hvis du feks sige "hey Google" spil Van Morrison på et given produkt eller produkt gruppe så spiller den selvfølgelig men den er begyndt at spille i en lav birate - det høres ikke rigtigt når man bare bruger det som baggrundsstøj - hvilket jeg tit gør, men hvis du vil lytte til det og skruer op - så lyder det rent ud sagt tamt.
På baggrund af dette skal jeg have en iPad holder op, samt at der kommer en opdatering til vores Plex Media Server video hvor musik kommer til at få en presserende rolle og det hele skal strikkes sammen med ipad holderen og en ipad. (ikke nødvendigvis B&O app) - men noget derhen af.

Jeg er sikker på at det bliver et rigtig sjovt afsnit.




Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 08:14

Oprindeligt skrevet af Jan Guldberg Jan Guldberg skrev:

Kan ikke forstå B&O ikke relancere deres serie fra starten af 80erne, f.eks Beomaster 6000 osv.

Tag et blik på BeoWorld. Stort set alle spørgsmål går på problemer med gammelt B&O.
Samt tråden - 'Bang & Olufsen og software'. - (Mest negativ). Når så mange har interesse
i at få deres gamle B&O grej op at køre igen, har Jan Guldberg en pointe her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 08:59

Her et tips til dig Vejrup. Hvad med et besøg hos Best Buy /  Bang & Olufsen

Frederiksværk A/S  på denne adresse - Tryk her.

 


Redigeret af Peter Pan - 12-December-2021 kl. 16:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 09:00
Det kunne helt sikkert være sjovt - jeg har besøgt best buy mange gange da de lå på Frederiksberg.! Det kunne være jeg skulle give dem et kald - tak for tippet
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Ja der lander 2 stk iPad holdere i dag faktisk - en i Alu og en i Sort. Så må vi se om jeg skal have sådan en bandit op på væggen. Det er rigtigt at jeg har tilsidesat B&O app'en lidt, men der er sket en fejl hos Google som har stået på i en længere periode og jeg har ingen idé om hvornår problemet er løst.


Jeg er sikker på at det bliver et rigtig sjovt afsnit.


Jeg har nu i flere år haft en dedikeret iPad (Mini) med Bang & Olufsen-app’en (hhv forgængeren) kørende - plus Spotify-app’en, som jeg af forskellige grunde foretrækker.
Den står det meste af tiden på sin plads på en reol.
Sammen med mine Beo-fjernbetjeninger virker det fremragende.
P.S. Jeg er ikke til stemmestyring!

Jeg ser frem til, hvad du finder ud af med din iPad/frame-løsning.

MM




Redigeret af millemis - 08-November-2019 kl. 09:06
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 11:52

Her ses indbygnings rammer for iPad.



Redigeret af Peter Pan - 08-November-2019 kl. 13:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 13:48
@ millemis. Du linker til YouTube video: Trinnov Audio - Bang & Olufsen.

Se indlæg af 31-Juli-2019 kl.15:48. side 513. Det er ikke helt samme version
Trinnov Audio Processor, som her -- https://www.trinnov.com/altitude_32/
Men alfa omega, kostbart legetøj.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 10:01

P.P. skrev på forrige side:
@ millemis. Du linker til YouTube video: Trinnov Audio - Bang & Olufsen.

Se indlæg af 31-Juli-2019 kl.15:48. side 513. Det er ikke helt samme version
Trinnov Audio Processor, som her -- https://www.trinnov.com/altitude_32/
Men alfa omega, kostbart legetøj.

———————

Nej, nok ‘bare’ 16-kanals versionen.
Dyrt, ja - men bedre findes nok ikke til en hjemmebiograf, hvor ejeren har ambitioner om god lyd.

MM


Redigeret af millemis - 09-November-2019 kl. 10:03
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 17:00
@ millemis. Nu syntes jeg du er for overfladisk, se data. Finder du - HDMI 2.1 - eARC - HDPC 2.3. ?
PWinkP
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Her ses indbygnings rammer for iPad.

Alu-rammerne til iPad med Bang & Olufsen logo er super fine, man skal med alle disse "rene" rammer bare være opmærksom på at lave noget strømstyring af iPad.

Fordi hvis iPad sidder i rammen, konstant tilsluttet til strøm, så går der 1-2 år, så vil displayet, stå ud som en flitsbue, og til sidst sprænge i stykker.

Så et simpelt tænd/sluk ur på, så der ikke lades på iPaden eksempelvis, hele natten. Så er det en super fed løsning.

Alternativt noget intelligent styring af selve stikkontakten, er selvfølgelig mere elegant, men også en dyrere løsning.



Redigeret af BeoBrians - 09-November-2019 kl. 22:17
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 00:11
@BeoBrians

Min iPad Mini (se billedet på forrige side) har været sat til konstant strøm i efterhånden over to år - den har ikke taget skade endnu.

MM
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 603604605606607 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu