recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 606607608609610 909>
Forfatter
Besked
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 11:16
Så gik BeoSound Shape fra 2 højtalere til 4 stk, og nu kan den spille Band On The Wall - virkelig en super fin opgradering fra 2 til 4 - det er også som om at BS Shape har skiftet lyd design også i stereo mode. Der er markant mere dybde i lyden og den spiller lang bedre end før, hvilket jo er naturligt nok, men hold da op en forskel


Her bygger jeg skillettet på væggen som jeg har designet på Bang-Olufsen.dk - når man har designet og tegnet sin shape, får man en installations vejledning samt et Design-ID som man skal taste ind i B&O app - så ved Core'en i systemet præcis hvor alle højtalere sidder, og derved laver den et perfekt lydbillede ud fra ToneMeisterens Algoritme.


 
Et lille overblik over de forskellige farver jeg (konen) har valgt 
 



Og til sidst et billede af den samlede løsning - jeg er blevet rigtig godt tilfreds med resultatet og meget overrasket over hvor nemt en BeoSound Shape er at samle og få op på væggen - virkelig enkelt og nemt. Jeg er langt fra håndværker LOLLOL 



Der kommer en episode snart på "Bang & Olufsen Teknisk Forum Youtube Kanal" hvor vi skal snakke opsætning og hele installations delen i BS Shape så håber i vil kigge med der. Samt blive overrasket over hvor enkelt det hele er.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 12:22
Det ser fantastisk flot ud.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det ser fantastisk flot ud.

Mange tak - jeg er virkelig også glad for den....
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 16:45

Tillykke Vejrup, det er det vigtigste du er glad når nu BS Shape er sat på væggen.

Jeg drømmer videre - - - Tongue

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 16:53
Jep - ser godt ud og jeg er ikke i tvivl om, at det giver den et gevaldigt løft.......så tillykke med det.

Hvis jeg dog bare havde plads til en Embarrassed

Fint at du laver en video - Shape’n fortjener bestemt mere opmærksomhed.....specielt når den kommer op på over de fire højtalere.

Husk lige at fortælle i videoen, at den sagtens kan bruges som surround-/bag-højtalere - hvis ens stue ellers passer til det.

Her et eksempel:


MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 18:45

Oprindeligt skrevet af Richard.N Richard.N skrev:

Jeg har nu tilbragt små to timer i selskab med LG c9 og Stage fra B&O. Samspillet mellem de
to produkter er lige ud ad landevejen. Ved brug af Beoremote One mister man LG's pegepind og
bruger i stedet piletaster, men man får til gengæld I den lille skærm på remoten, genveje til div app
funktioner i webOs, hvilket i sig selv er lækkert. Fjernbetjening til ca 2000 kan da undværes, men
den er bare for lækker. Man kan desuden bruge B&O app på tlf. eller tablet hvis det ønskes, også
en lækker mulighed, specielt hvis man ikke gider den 3$ elendige betjening der følger med panelet.

Soundbar Stage: Dette er ikke en anmeldelse, men I får lige et lille input. Rummet hos min B&O
forhandler er håbløst til ordentlig lyd, mærkelig nok; I disciplinen tydelig tale, har Stage uden tvivl
noget af det bedste jeg har hørt på en soundbar. Afvikling af musik....wow, jeg har aldrig hørt en
soundbar der var værd at hører musik på. Stage leverer den bedste musik afvikling jeg til dato har
hørt på en soundbar. B&O Stage kan faktisk bærer at være et stand alone musik system.

Det altså rigtig godt gået, og så er designet indiskutabelt det bedste pt. Smag og behag, nuvel.
I disciplinen sourround ved film. Det klares efter min opfattelse rigtig godt med en fantastisk
afstemning og kontrol, af de forskellige frekvensområder. Bassen er behersket og fyldig. Ingen
tvivl om, at soundbars med en dedikeret wuffer kan buldre mere, men selv i dette håbløse lokale,
var det en super fed film lyd/oplevelse, og med tydelig surround effekt.

Til alle jer der kunne overveje at bruge 11K. Det faktisk decideret billigt, specielt hvis man også
ønsker at bruge soundbaren til musik. Stage fortjener efter min ydmyge mening, at I giver den en
chance, så find tid og en forhandler, og oplev den live. Jeg er ikke længere i tvivl. Beosound Stage
og en LG C9 er på vej hertil efter den kommende sorte fredag. Det er en ekstremt stærk samlet
pakke. Ser med spænding frem til test på FP, de har større erfaring end undertegnede, når det
kommer til soundbar test. Jeg kan forstå på det hele !at det sker ganske snart.

Ikke helt mit indtryk efter jeg hørte BeoSound Stage. Måske noget med referangse, man vender sig
til den lyd, man er vant til...


Redigeret af Peter Pan - 13-November-2019 kl. 18:46
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ikke helt mit indtryk efter jeg hørte BeoSound Stage. Måske noget med referangse, man vender sig
til den lyd, man er vant til...
Hvis man ville være lidt salop, kunne man sikkert sige:
Måske noget med ikke at kunne se ud over ens egen næsetip’.

Hver løsning til sin tid og til sin bruger, kære Peter Pan Wink

P.S. Hvem er denne Richard.N og hvor har han skrevet det, du citerer?

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 07:52
Jeg ser ingen kritik af mit forsøg nr. to med 'Audio System 5' design. Så kan B&O jo bare gå igang. Big smile
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 10:55
Shape er et super fedt produkt. Jeg synes det er noget af det mest innovative på lydfronten jeg har set i flere år. Jeg var ikke klar over, at det kunne fungere som baghøjttalere, men det gør det jo bare endnu sejere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Shape er et super fedt produkt. Jeg synes det er noget af det mest innovative på lydfronten jeg har set i flere år. Jeg var ikke klar over, at det kunne fungere som baghøjttalere, men det gør det jo bare endnu sejere.

jeg har hjulpet flere med opsætningen af Shape som surround højtalere og det fungere formidabelt! Ja shape er et fantastisk produkt - og når flere og flere ser at det ikke er et "farligt/komplekst" produkt tror jeg også at der vil blive solgt flere af dem.! 
Jeg har en masse B&O produkter men jeg er mest glad for min Shape og den har fået en central rolle i mit system.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 16:10

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 16:19

Her B&O's pressemeddelelse om BeoSound Shape:

BeoSound Core leveres og forbindes til Optisk-in og USB i BeoSound Shape som giver
den trådløse streaming-forbindelse til BeoSound Shape. Det er en sort boks, som kan
gemmes bag en af fliserne i BeoSound Shape væg, og brug som kilde og stik.

BeoSound Core:
Du kan forbindes til næsten enhver kilde til BeoSound Shape, da BeoSound Core vil fungere
som motor til lydvæggen. Det giver dig en optisk udgang, så du kan have høj opløsning af
streaming til BeoSound Shape. Du har også mulighed for at forbinde andre enhed via line-in-
indgangen eller et andet Bang & Olufsen-masterprodukt via Power Link-stikket.

BeoSound Shape er et software, der kan opgraderes på samme måde som alle andre
Bang & Olufsen trådløse musik systemer, og nye funktioner kan let blive tilføjet over tid.

Dimensions and weight of BeoSound Core component:
Base diameter 151.20 mm
Height 43.5 mm – 290 grams
USB-C power supply
Weight: 150 grams

Wireless networks:
• Wi-Fi/WLAN 802.11 a/b/g/n/ac (2.4 GHz & 5 GHz)
• Bluetooth4.1

Streaming technologies:
• Chromecast built-in
• Apple AirPlay
• Bluetooth Audio Streaming
• DLNA–DMR
• Spotify Connect
• QPlay2.0 (China specific)

Supported Audio Formats:
MP3, WMA, AAC, ALAC, FLAC, WAV, AIFF. Standard sample rates
up to 192 kHz, Stereo and up to 24 bit Note: WMA lossless is not supported.

Connectors:
• 1 x USB-C (for power via external power supply)
• 1 x Power Link socket (RJ45) with two channels
• 1 x Line-in (analogue & digital combo) with sensing
• 1 x Ethernet
• 1 x Toslink digital sound out (for connection to the BeoSound Shape)
• 1 x USB (for connection to BeoSound Shape)
• 1 x Digital Power Link (for future use)

Remote Control Options:
• Bang & Olufsen App
• BeoSound Essence Remote
• BeoRemote One

Mvh KRømer.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 606607608609610 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu