recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 609610611612613 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Tror forøvrigt ikke millemis fandt du ud af hvor mange penge han kan spare. Din hjerne er nøglen til en god opsparing. 

Hvis man vil spare penge, køber man ikke noget der står B&O på!


Klaus
Det er ret tydeligt med Peter Pan’s anbefalinger, at det eneste B&O déri er et par højtalere, som man måske har haft i årtier.....eller går ud og køber på brugtmarkedet.

Det er blot ikke det, jeg forstår ved ‘det, som B&O kan tilbyde’....
.....men netop dér er Peter Pan og jeg uenige.
Hvilket så også er grunden til at jeg mener, at denne tråd i de fleste tilfælde har sørgeligt lidt med Bang & Olufsen at gøre!
Måske deres fortid - men så sandeligt ikke deres nutid.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 20:04

millemis - Hvad mener du så om modtagelsen af LG OLED 77 C9 / Harmonien i dit hjemland. ?

https://forum.beoworld.org/forums/t/36834.aspx   

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 22:03
Det kender jeg ikke noget til!
Men jeg kan læse det.......uden Google Translate Wink

Traditionelt er de, der skriver på den tyske del af Beoworld, ret konservative.
Dér ligner de dig ret så meget LOL

Se bare her om prisen på BeoVision Harmony 77” =  ‘Ambitionierter Preis für einen LG mit beweglichen Holzapplikationen.’

Jeg kan kun sige, at denne fyr ikke har fattet en brik af, hvad B&O vil med deres produkt.

Men fred være med det - jeg gider ikke deltage i deres tråd.....det er håbløst.

MM


Redigeret af millemis - 17-November-2019 kl. 22:14
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 23:00

Var Harmony så Bang & Olufsens sidste trumfkort, eller skulle de have mere i baghånden ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Holtz-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 10:17
Millemis efter nu i lang tid at have fulgt med i denne tråd,er det ved at være lidt (læs meget) belastende at høre på den konstante brok og negative stemning.

Jeg må dog sige at jeg ikke kan følge dig i den evige prisen af B&O, jeg mener lidt ligesom Peter Pan at B&O latent har fejlet i deres evige jagt på ultra high end udstyr, det være højtalere og fjernsyn. Nu er jeg ved at være noget grå i kanten, men kan tydeligt huske hvornår B&O tjente penge. Det var dengang de forstod at der også var et segment til dyr elektronik, som både var fjernsyn og dengang stereoanlæg. MX serien, beosystem 10, Beosystem 3500, 4500 og 5500-6500. Dengang ville folk godt give noget mere for at købe B&O design fordi det spillede og så sindsygt godt ud. 

Den del har man glemt.

Jeg mener f.eks at fjernsynssegmenter er det sted hvor de har fejlet mest. Udviklingen går så hurtigt nu at et fjernsyn købt i dag, er forældet om 2-3 år. Min påstand vil være at de færreste er villige til at smide 70.000 kr. for et fjernsyn som de kan drive over skulderen om 3 år.
Deres multiroom , som jeg mener var noget af det bedste og mest innovative de fandt på, det har man ligesom glemt, og sådan kan jeg blive ved.  

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 14:02
@Holtz-dk

Nu må Peter Pan da være glad - han har fået sig en tro følgesvend.

Hvordan er dit eget setup? Måske folk kunne lære af, hvordan du omgås med B&O-produkter....hvis du overhovedet gør det nu om dage Tongue


For mig er det ‘lidt (læs meget) belastende’ at høre om Peter Pans eget setup bredt ud på 600 sider.
Har han ikke noget at skrive om - fordi der i følge hans mening - ikke sker noget fornuftigt fra B&O’s hånd, kunne han jo bare lade være med at poste noget.

Jeg mener stadigvæk, at det B&O laver nu om dage ‘spiller og ser så sindsygt godt ud’.
Men smag og behag er jo forskellig Embarrassed

B&O har ikke noget problem med at sælge produkter som BeoVision Eclipse eller BeoSound 2.........det er bare pokkers svært at tjene penge på kvalitets-produkter i det segment.


MM


Redigeret af millemis - 18-November-2019 kl. 14:05
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Holtz-dk Holtz-dk skrev:

......men kan tydeligt huske hvornår B&O tjente penge. 

Hvornår var det, så?
Jeg erindrer ikke, hvornår jeg sidst fik udbytte af mine B&O-aktier.

Jeg har dem stort set fordi jeg har tillid til, at det de laver er fornuftigt.
Og fordi jeg synes, at de skal blive ved at udvikle og præsentere nyt.

MM
Til top
Holtz-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 14:34
Jeg har ikke tænkt mig at kravle ned på det plan du måske håber på, så du må tro hvad du vil om følgesvend etc.

Du må da gerne få at vide hvad jeg efterhånden har været igennem af B&O

LX 6000, MX 4000
Komplet Beosystem 4500, Komplet Beosystem 5500, Beowox 3500, CX50/100, Cona; beolab 2, 4 x Beolab 8000, Beolab 7-2, Komplet linksystem, Beolab 3500, Beosystem 10, Samtlige telefoner,  Form 1, A8, samtlige fjernbetjeninger undtagen Beolink 7000 og Beo 6 fik sågar omkodet min Beo5 så den kan betjene et Samsung fjernsyn. Connection hub.

Købte mit første B&O i november 1988, og har ligeledes været aktionær i firmaet.




Redigeret af Holtz-dk - 18-November-2019 kl. 14:42
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 14:44

Hej Holtz-dk. - Jeg foretrækker at kalde det, at debattere. Det mener jeg der skal være plads til. Tråden
giver pt. 500 hits pr. døgn. Så nogen følger nok med, fordi de kan lide der er lidt lidt røre i andedammen.

På BeoWorld sidder få såkaldte Beofan og klapper hinanden på ryggen, millemis er en af dem. Når han
skriver her, er det i håb om at skabe mersalg af B&O's nyere produkter, nu han ved det er pokkers svært
at gøre sig forhåbninger om hans B&O aktier stiger igen. De har tabt 74 pct. det seneste år. - Surt.

Bemærk det kun er os der bør købe nyt fra B&O, ikke millemis. Se første indlæg på side 611. Selv har
han ikke noget at vise frem, fordi han ingen utraditionelle løsninger har at vise frem, til evt. inspiration for
andre. Da det så også forekommer der indgår ikke B&O produkter i mine løsninger, slår sig i sit tøjrer, da
det modarbejder millemisens formål med at skrive på denne tråd.

Så Holtz-dk, som du ser debattere vi bare vores holdninger.

 ________________________________________________

BeoVision MX serie Manufactured: 1985 - 2006

BeoVision MX TV Model. MX. 3000 - MX. 4000/02 - MX. 4500 - MX. 5000 - MX.6000 - MX. 7000.

     


Redigeret af Peter Pan - 18-November-2019 kl. 16:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 16:40
Der er kommet en rigtig fin anmeldelse af Beosound Stage på flatpanels.dk :-) :
 
 
Måske skulle man lige læse denne inden, man vender tilbage til mudderkastningen :-(.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 18:25

@ sd2100. Tak for link.

Tak til Torben - Det er en god og meget oplysende test. Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Tak. Jeg har desværre pakket Stage ned nu. Den pyntede ellers på TV-møblet.
Det er altid sjovt at vende tilbage til det udstyr man har selv, og opleve forskellene. Hvor Stage leverer
bedre bund og bedre vokal end Playbar (uden sub), så vinder sidstnævnte dog lidt terræn når først
baghøjttalerne spiller. Jeg har personligt ret svært ved at vælge mellem de her “front-Atmos” soundbars,
som Ambeo og Sony ST5000, og så soundbars som har dedikerede baghøjttalere - når det nu skal være
end soundbar altså. For nu, så får Playbar lov at leve videre herhjemme. Havde jeg ikke skiftet til et Sony
OLED sidste år, så havde scenariet helt klart været et andet. C9+Stage er en virkelig fristende cocktail.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 609610611612613 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu