recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 616617618619620 909>
Forfatter
Besked
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:03
Mest fordi den styre hele huset beoremote. Så kunne det være fedt hvis den også kunne på c9. Nægter en stage i hjemmet før de får sat noget surround modul i den nemlig 👍🏼
Til top
Jacob118 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:10
Helt enig, skifter også først min 7-2 ud med den når det kan indgå i et setup

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Lidt video omkring BeoSound Shape 


Tak for den video!

Nok ikke noget for B&O-traditionalisterne, der mener at der ikke er sket noget hos B&O i de senere år.
Sandheden er vel blot, at de (tror at de) ikke kan bruge sådan noget som en Shape til noget......det er jo ikke ‘stereo’ - eller mener, at B&O ikke bør bevæge sig væk fra det gamle designsprog.

Heldigvis er der nye kunder, der kan begejstres - og ‘gamle’ kunder, der kunne få lyst til den, hvis de ser hvor let, det egentlig er og samtidigt er åbne B&O’s nyere motto om ‘Exist to Create’.

Bare jeg selv havde plads til en (minimum 4-speaker) Shape Embarrassed

MM
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

God aften Smile
Kan man styre et c9 tv med beoremote bt? Uden brug af stage, dem jeg har snakket med siger nej. Men kan se det står her på siden i en artikel
Mvh Bungoo 

Nope ikke som det ser ud lige pt
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Jacob118 Jacob118 skrev:

Supportere 7.1 rigeligt til mig samt 99.1% af danskerene. 
Alt u/d mixing sker i app'en, som styres på tlf. 
😄 må nøjes med beolab 18 så har desværre ikke de problemer med 50/90 men kan være andre kan svarer på om der fungere for dem. Tror snart b&o trækker sig fra billede siden så skal der jo snart findes en løsning - tænker det er den de i samarbejde med lg er ved at lave. 

Den udfører sikkert også opgaven rigtig fint, men du skrev at den kunne det samme (eller det var præcist) som Eclipse og der må jeg bare rette dig og sige det er helt forkert.!

Den er sikkert rigeligt til rigtig mange, men så må jeg være en af de 0.8% der ikke vil tage mig til takke med sådan en løsning og jeg tænker at der skal være plads til os alle.!

Tror ikke du vil få problemer med BL18 men sådan en sæt har jeg ikke tilsluttet mit primære surround system, men jeg tvivler på at den kan håndtere BL50 og DSP Delay i dem.

Om B&O trækker sig fra billede siden, skal jeg ikke gøre mig klog på og jeg kom kun forbi for at kommentere på dit statement, bare så folk der læser ikke falder for at denne boks kan “præcis” det samme som Eclipse.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Lidt video omkring BeoSound Shape 


Tak for den video!

Nok ikke noget for B&O-traditionalisterne, der mener at der ikke er sket noget hos B&O i de senere år.
Sandheden er vel blot, at de (tror at de) ikke kan bruge sådan noget som en Shape til noget......det er jo ikke ‘stereo’ - eller mener, at B&O ikke bør bevæge sig væk fra det gamle designsprog.

Heldigvis er der nye kunder, der kan begejstres - og ‘gamle’ kunder, der kunne få lyst til den, hvis de ser hvor let, det egentlig er og samtidigt er åbne B&O’s nyere motto om ‘Exist to Create’.

Bare jeg selv havde plads til en (minimum 4-speaker) Shape Embarrassed

MM

Selv tak - Ja jeg er bare fan af Shape, og tror at den kan vokse på rigtig mange, som jeg siger så jeg den til at starte med som en BS35/BL3500, Men nu er den blevet større og har fået en anden rolle i mit hjem.! Det er jeg er rigtig glad for ved BS Shape er at den kan fornyes og udbygges hvis man ønsker og det er noget vi har manglet i B&O. Alt i alt et rigtig fedt produkt Clap
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Jacob118 Jacob118 skrev:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1047/7120/files/Axiim_LINK_Comparison_Chart.pdf
Tjek evt det her link
Går ud fra at man også kan ændre højtalergruppe ved hjælp af ens Remote og ikke kun via App??? Ville da være træls hvis ikke man kan skifte fra 7.1 til 2.0 eller 2.1 med sin almindelige remote
Til top
Jacob118 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:36
Det var ikke så meget lyd processeringen jeg mente ifht eclipse, det er slet ikke i nærheden på nuværende tidspunkt men mere opsætningen idet det jo er samme system web os de kører på 😄
Til top
Jacob118 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:38
Går ud fra den selv vælger det ud fra kilde. På nuværende tidspunkt bruger jeg kun de apps der er på tv'et og ingen ekstern kilde så ved det ikke, men tænker man kan sætte det op til en specifik kilde.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Jacob118 Jacob118 skrev:

Supportere 7.1 rigeligt til mig samt 99.1% af danskerene.  Alt u/d mixing sker i app'en, som styres på tlf.
Må nøjes med beolab 18 så har desværre ikke de problemer med 50/90 men kan være andre kan svarer på
om der fungere for dem. Tror snart b&o trækker sig fra billede siden så skal der jo snart findes en løsning -
tænker det er den de i samarbejde med lg er ved at lave.

Det må jeg melde pas på, jeg er faktisk blevet fan af magic remote. Ikke særlig pæn men fungere, ifht
BeoRemote One som jeg har oplevet så mange problemer med på mit horizon. 

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1047/7120/files/Axiim_LINK_Comparison_Chart.pdf
Tjek evt det her link

@ Jacob118. Thumbs Up Uha med spørgsmål du får. Spørgsmålet er så om spørgerne er interesseret i at 99.1%
af danskerene, vil være tilfresse. Jeg tror det ikke, de har vist en anden dagsorden. Big smile

Med tiden for Jacob118 nok ret. Man jo købe B&O løsninger, hvis der er lyst til at bruge penge på det.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 23:00
Jeg skulle måske lige repetere priserne på LG C9.
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Jacob118 Jacob118 skrev:

Tror snart b&o trækker sig fra billede siden så skal der jo snart findes en løsning - tænker det er den de i samarbejde med lg er ved at lave. 
B&O har allerede ‘trukket sig fra billedesiden’ i og med, at de ikke laver noget billedprocessering selv på dertil indkøbte paneler som i gamle dage.
Samarbejdet med LG - der nu efterhånden er flere år gammelt - går jo netop på, at de leverer billedsiden, bidrager til integrationen med det lyd- og betjeningsmæssige (app/sw på de LG-tv, der bruges) og B&O står for lydsiden, det betjeningsmæssige (logikken og remoten samt integrationen med øvrige B&O-produkter) og det designmæssige.
Og hvorfor også tro, at man kan hamle op med giganterne på billedsiden!
B&O gør, hvad de er gode til - samarbejdet med LG gør, at folk får et tv, der i det daglige føles og kan bruges som et.....BeoVision.

MM
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 616617618619620 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu