recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 627628629630631 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 16:57

Jeg havde nok håbet på lidt insider viden om 'BeoAudioSystem 5' eller hvad navnet kunne blive på
en up to today Beo Surround processor. Tongue



Redigeret af Peter Pan - 16-December-2019 kl. 16:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg havde nok håbet på lidt insider viden om 'BeoAudioSystem 5' eller hvad navnet kunne blive på
en up to today Beo Surround processor. For ellers kommer der der andre boller på suppen, en dag. -


 
Ja, det skal jeg da love for...



‘Et design mange elsker’ LOL

Det skal nok blive sjovt at se dig fedte rundt på iPad Mini’en!

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 20:29

Hvorfor mon millemis vælger at vise version SR7008, når jeg skriver SR 7014 -

Ingen grund til at citerer indhold der står i indlæg lige oven over.


Redigeret af Peter Pan - 15-December-2019 kl. 23:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hvorfor mon millemis vælger at vise version SR7008, når jeg skriver SR 7014 -

Nu er Marantz SR 5914 bare et eks. på endnu en receiver der har fået eARC. - Tryk her.

Vi vil kunne klare det fint med iPad Mini, og fruen med iPhone. Bare jeg
slipper for endnu en gang at slippe 96.000 Kr. til det B&O vi kender idag. Wink


Så napper du bare den nyere version....og håber at din kones iPhone kan trække den.
Eller i ‘lærer’ bare, hvordan man bruger Marantz’en tryllestav og LG’ens nervøse pegepind LOL
Tja, hvad gør man ikke for at få support for eARC Confused

Hvordan du kommer frem til tallet 96.000 kr, ved jeg ikke......med mindre du henviser til det beløb, du måtte af med for din BV7-40-historie - fra dengang, hvor B&O stadigvæk kunne tjene penge på dig Clap


MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 23:18
  
Klik her for at lære om kompatible produkter.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 23:38
millemis - Havde B&O haft mod og råd, havde et Yanaha lignende produkt nok haft et mere
smart Beo design. Men B&O har hverken råd eller mod Cry, og så må folk jo købe hvad de kan få.
 
Når jeg fælder en tåre, er det grundet det dilemma, at den fysiske størelse på f.eks Yamaha
skyldes der skal være plads til forstærker, og en masse Phono udgange. Men Beo kunder
er i mindretal, med hensyn til at benytte aktive højttaler. Vi har kun brug for en forforstærker
med diverse dekoder. Men da vi er i mindretal bliver prisen højere på en surround forforstærker. 
Dette rammer også B&O selv om de vil spare div. forstærkere, og vil kunne skabe en designet
surround forforstærker med mindre dimensioner. En surround forforstærker har jo per definition
pre-out. Personligt er jeg så gennem tiden nået frem til at mine passive BeoVox Penta, som
jeg benytter som front højttaler, spiller langt bedre når de får 2 x 500 Watt. Det er der ikke
mange af de surround receiver vi ser, der kan levere. Mit øvrige 5.1 setup består af aktive højttaler.
Derfor vil jeg alligevel altid benytte mine to ICEpower moduler til mine BeoVox Penta, og hente
pre-out signaler på surround forforstærkerns front højttaler udgang. Det gør det endnu mere
meningsløst, at være nødt til at købe en surround receiver, istedet for en surround forforstærker.
 
 


Redigeret af Peter Pan - 16-December-2019 kl. 07:18
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 11:57
Ja, du er kommet på noget af en opgave dér, Peter Pan.
Det skulle da nok kunne lade sig gøre at finde en passende A/V lydprocessor uden forstærkere....altså kun med pre-outs.
Men vil du betale prisen?
Næppe!


Det ændrer dog ikke noget på, at betjeningen ikke just bliver ‘B&O-enkel’ ved sådan et konstrukt.

Hvad med bare at få fat i et BSys3 (du vil jo have ML også) og glemme alt om 4K og co* - og så tilslutte dine kilder til det og det til et ‘moderne tv’ som monitor....altsammen PUC-styret.
Det er da til at finde ud af - også for konen.
Er du sikker på, at du har brug for eARC til lyd fra skærmen.....hvis du nu har din Yousee-boks, OPPO’en og en ATV-boks osv tilsluttet til sys3?

Hvad er det der er så vigtigt for dig ved at kunne bruge kilderne på tv’et (og at kunne hente lyden derfra)?

Er det ikke vigtigere at tingene fungerer i daglig praksis, end at du får reddet din eARC-kæphest?

*Du får jo alligevel aldrig lov til at få mere end 55” ind i stuen Wink

MM


Redigeret af millemis - 16-December-2019 kl. 11:59
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 12:38

Se f.eks på Yamaha CX-A5200 11.2-kanal forforstærker Surround processor med eARC. Pris 19.989 Kr.
Størelsen er ikke ændret, på trås af de manglende forstærker trin. Så kunne jeg tænke mig at vide hvad
der årsag til denne prissedel, hvis det ikke grundet i mindre salg, af de årsager jeg har beskrevet.
Tryk her.

Men så kan man sige at pris er sad, hvis B&O kommer med 'AudioSystem 5' Beo Surround processor
med alle det nyeste hi techs. Jeg vil med et nyt setup gerne have adskilt lyd og billede. 

P.S. Får ikke brug får Masterlink efter de trådløse Xeo nu løser rumlink opgaven perfekt.


Redigeret af Peter Pan - 16-December-2019 kl. 13:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Se f.eks på Yamaha CX-A5200 11.2-kanal forforstærker Surround processor med eARC. Pris 19.989 Kr.
Størelsen er ikke ændret, på trås af de manglende forstærker trin. Så kunne jeg tænke mig at vide hvad
der årsag til denne prissedel, hvis det ikke grundet i mindre salg, af de årsager jeg har beskrevet.
Tryk her.

Men så kan man sige at pris er sad, hvis B&O kommer med 'AudioSystem 5' Beo Surround processor
med alle det nyeste hi techs. Jeg vil med et nyt setup gerne have adskilt lyd og billede. 

P.S. Får ikke brug får Masterlink efter de trådløse Xeo nu løser rumlink opgaven perfekt.
Peter, du bevæger dig ind i High-end udstyr med den SR processor. Det er overkill til dit B&O og bør kun bruges sammen med en matchene forstærker som denne.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 14:28
En processor til 20k plus ny center plus ny skærm. Er vi så ikke næsten på niveau med b&o eclipse, hvor den hele er med og let betjent? 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 16:05

Hej Munch

Dit link. Hvad for et højttaler setup vil du så vælge, for at lyden lever op til denne investeringen. ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej Munch

Dit link. Hvad for et højttaler setup vil du så vælge, for at lyden lever op til denne investeringen. ?

Hvis muldvarpeskindet tillader det, vil jeg gå efter disse smukke højttalere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 627628629630631 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu