recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 651652653654655 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 08:16
Jeg foretrækker BV-7's løsningen, med hensyn til valgfrie centerhøjttalere. + en boks med opdateret 5.1.2
surround processor. Samt hvad der ellers kan tænkes af smarte integreret B&O løsninger for universal tv valg.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg foretrækker BV-7's løsningen, med hensyn til valgfrie centerhøjttalere. + en boks med opdateret 5.1.2
surround processor. Samt hvad der ellers kan tænkes af smarte integreret B&O løsninger for universal tv valg.

Så skal du da bare ha’ et BeoSystem 4.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:31
@ millemis. Selvfølgelig kan B&O overraske med en ny farve ingen forventede. Men
BeoSystem 4 - incl. DVB-HD T2/C/S2 - Type 9666. Pris 28.995 Kr. Var med i B&O's
prisliste sidste gang - 1 December 2017. Har du idé om hvorfor den er udgået.  Question
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ millemis. Men BeoSystem 4 - incl. DVB-HD T2/C/S2 - Type 9666. Pris 28.995 Kr. Var med i B&O's
prisliste sidste gang - 1 December 2017. Har du idé om hvorfor den er udgået.  Question
Ja - se her:

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Om der så nogensinde kommer en ‘på alle områder opdateret’ ekstern løsning, tvivler jeg på!

Det er vist første gang millemis tvivler på en innovativ løsning fra B&O. Unhappy

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 16:04

Så må B&O søge sine rødder, fra dengang de forsøgte at gøre lyd lidt mere spændende, end i stereo.
Dette inspirerede mig for mange år siden til at bygge en 'ambiofoni' box, da jeg hørte meget musik fra
grammofon plader fra producenten Decca's serien med navnet Plase 4 stereo. To stk. potmeter for lyd
justering, og vigtigt - bag højttalerne skal være fase vendt, i forhold til front højttalerne.

I sin tid så B&O's boks sådan ud.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Så må B&O søge sine rødder, fra dengang de forsøgte at gøre lyd lidt mere spændende, end i stereo.
Dette inspirerede mig for mange år siden til at bygge en 'ambiofoni' box, da jeg hørte meget musik fra
grammofon plader fra producenten Decca's serien med navnet Plase 4 stereo. To stk. potmeter for lyd
justering, og vigtigt - bag højttalerne skal være fase vendt, i forhold til front højttalerne.

Det må da have været heeeelt fantastisk!

Nogle af os valgte at følge udviklingen til SACD, DVD-A og Blu Ray Audio.....

Alt sammen noget, der ikke er noget problem for et moderne B&O-tv (eller for den sags skyld et ældre som BV7-40 MK3) at håndtere.

Jeg foretrækker således at lægge en af mine multikanal-musikskiver (oftest 5.1-kanalsmix) i min OPPO-afspiller/tilsluttet til min Avant..............men jeg er jo heller ikke så nostalgisk, som du er LOL

Hvad med denne her - hvis vi nu skal blive ved ‘det gamle’:


MM

Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 18:47
Så kom beolab 12-3 hjem i stuen og nøj det spiller 😁. De røg på som front, de fyldte lidt mere end beolab 3 😂. Så tv møblet blev skrottet og nyt lavet istedet.
Nu har jeg et andet spørgsmål. Købte et c9 for lidt tid siden og virkelig et fint tv. Da stage ikke er til 5.1 setup så den ikke en mulighed. Men hvordan bruger jeg nemmest beoremote one bt til at styre tv? Lintronic er det en smart mulighed Eller er det mest til beo4? Vi har ihc her og har ir modtager som jeg kan styre lys med I huset.
Eller kan beoliving /beolink gateway gøre arbejdet igennem net opsætning??

Mvh Bungoo 
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 22:13
Herligt at du synes godt om dine nye 12-3’ere Smile

Hvis det er en 5.1 setup, du tænker på, er den eneste umiddelbare mulighed at bruge LG-tv’ets WiSA Ready-dongle til at tilslutte dine højtalere....du skal dog så også bruge nogle Receiver 1 til dem - og så en centerhøjtaler.

Udover det findes der et par andre WiSA-baserede løsninger.
En direkte tilslutning - for et 5.0/.1-setup - findes ikke.
Ellers skal du over i en af A/V-receiver-løsningerne........som Peter Pan sikkert kan fortælle mere om LOL

Lintronic tilbyder løsninger til ir-baseret kontrol.
Hvis du kan få programmeret noget dér, er det ir-delen ved BeoRemote One hhv en Beo4, du benytter.
Hvad glæde du så vil ha’ af det, ved jeg ikke - for jeg ved jo ikke, hvilke funktioner, det vil være muligt at styre dermed.
Ej heller ved jeg, hvad du forventer af det?

Muligvis findes der nogle ip-baserede løsninger, der kan kombineres med det?
Jeg kender dog ikke noget til det.

Nok et nedslående svar - men der er jo en grund til, at B&O arbejder med tingene/gør tingene, som de gør.......og det har sin pris.

MM


Redigeret af millemis - 21-Januar-2020 kl. 22:16
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 22:25
Tænkte mere på stagen så jeg kunne styre tvet. Har allerede av på det hele og kører 5.1 setup, skulle jeg nok have nævnt. Måske stagen kommer i en voksen udgave? 😁.
Jo selvfølgelig har det sin pris. Det skal der selvfølgelig også være til de priser. Kunne jo være der var nogle nørder herinde som havde et bud på hvordan man gør. 
Planen med det hele er at tænde tv (forstærker tænder og slukker med tvet). Styre volume og gå til menu. Har hverken tv kanaler eller nogen sinde får det igen. Det hele kører på streaming. Nu styre beoremote lyset, det styre beoplay produkterne. Så kan jeg lige så godt få den til at styre hele huset. 
Tænker jeg må ud og prøve krafter med raspberry pi, arduino board og b&o ir øje 😁 det må kunne ir styres på den måde. Dog skal beoremote være i beo4 tilstand - ved den løsning. 
Dog ville det bedste være igennem beolink /beoliving og så over nettet. Det må jeg prøve og undersøge om man kan det. Hvis nogen har en ide må de gerne melde ud 👌 
Mvh Bungoo 


Redigeret af Bungoo - 21-Januar-2020 kl. 22:34
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:


Tænker jeg må ud og prøve krafter med raspberry pi, arduino board og b&o ir øje 😁 det må kunne ir styres på den måde. Dog skal beoremote være i beo4 tilstand - ved den løsning. 
Dog ville det bedste være igennem beolink /beoliving og så over nettet. Det må jeg prøve og undersøge om man kan det. Hvis nogen har en ide må de gerne melde ud 👌 
Mvh Bungoo 
Spændende - vi får se, om der er hjælp at hente.
Og meld gerne tilbage, hvis du finder løsninger, andre også kan bruge.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Hvis det er en 5.1 setup, du tænker på, er den eneste umiddelbare mulighed at bruge LG-tv’ets WiSA
Ready-dongle til at tilslutte dine højtalere....du skal dog så også bruge nogle Receiver 1 til dem - og så
en centerhøjtaler. Udover det findes der et par andre WiSA-baserede løsninger. En direkte tilslutning -
for et 5.0/.1-setup - findes ikke. Ellers skal du over i en af A/V-receiver-løsningerne........
som Peter Pan sikkert kan fortælle mere om.
 

Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

Har allerede av på det hele og kører 5.1 setup.

@ Bungoo. Det er pt. også den nemmeste løsning på et 5.1 setup. millemis tvivler jo
på der nogensinde kommer en ‘på alle områder opdateret’ ekstern løsning fra B&O.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 651652653654655 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu