recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 656657658659660 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af BeoBrians BeoBrians skrev:

Old story med SONOS, den har de trukket til sig igen.

Du må blive lidt mere opdateret Peter Pan


Ja, det kniber det ofte med!

Og beovox141 hoppede på samme galej.
Måske har Sonos nu blot fulgt hans motto: alt er muligt!

Når det så er sagt - de er da lidt mærkelige, de Sonos-folk Confused

MM

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:05
@ BeoBrians. Den oplysning er jeg sikker på mange er rigtigt glade for.  Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ BeoBrians. Den oplysning er jeg sikker på mange er rigtigt glade for.  Thumbs Up


De var "glade" inden du postede din forældede artikel.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Og beovox141 hoppede på samme galej.

Hvad mener du med hoppede på?
Det er ikke mig der sejler rundt i diverse "tjenesters" økosystemer...

panem et circenses

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 18:17

Sonos 'administrerende direktør har undskyldt de vrede kunder, efter at han meddelte, at ældre Sonos-enheder ikke længere
vil modtage softwareopdateringer fra maj 2020. I en erklæring, der blev offentliggjort tidligere i denne uge, sagde administrerende
direktør, Patrick Spence: ”Siden lanceringen af ​​vores første produkter er teknologien avanceret med en eksponentiel hastighed;
fra streamingtjenester og stemmeassistenter til trådløst netværk og Bluetooth-funktioner. Gennem al denne transformation har
vi fortsat leveret nye funktioner via softwareopdateringer. ”Vi er ekstremt stolte af det faktum, at vi bygger produkter, der varer
lang tid, og at lytterne fortsat nyder dem. Faktisk er 92 procent af de produkter, vi har solgt gennem tiden, stadig i brug.
Det er uhørt i forbrugerelektronikens verden.

”Vi er imidlertid nået til et punkt, hvor nogle af de ældste produkter er blevet strakt til deres tekniske grænser med hensyn til
hukommelse og behandlingskraft. Enheder, der er berørt, er de originale Zone Players, Connect og Connect: Amp (lanceret i
2006 - inklusive versioner solgt indtil 2015), samt den første generation af Play: 5 (lanceret i 2009), CR200 (lanceret i 2009)
og Bridge (lanceret i 2007).

På grund af slut support på disse enheder i maj i år har Sonos givet brugerne to muligheder: fortsat bruge dem som normalt
med den viden, at der ikke vil være mere support eller opdateringer; eller bytte op til et nyt Sonos-produkt i et program, der
genanvender ældre produkter til gengæld for 30 procent kredit pr. genanvendt enhed.

Sonos-kunder er imidlertid rasende, hvilket får CEO til at frigive en anden erklæring for at undskylde: ”Vi har hørt dig. Vi fik ikke
dette lige fra starten. Min undskyldning for det, og jeg ville personlig forsikre dig om vejen frem. ” Spence har forsikret kunderne
om, at selvom ældre produkter ikke længere vil modtage softwareopdateringer fra maj 2020, vil enhederne fortsat arbejde, som
de gør i dag.

”Vi murer dem ikke, vi tvinger dem ikke til forældelse, og vi tager ikke noget væk,” tilføjede han. ”Mange af jer har investeret
stærkt i dine Sonos-systemer, og vi agter at ære denne investering så længe som muligt. ”Mens ældre Sonos-produkter ikke
får nye softwarefunktioner, lover vi at holde dem opdateret med fejlrettelser og sikkerhedsrettelser så længe som muligt. "Hvis
vi løber ind i noget kerne i oplevelsen, der ikke kan løses, arbejder vi på at tilbyde en alternativ løsning og fortælle dig om alle
ændringer, du ser i din oplevelse." Derudover arbejder virksomheden nu også på en løsning på split-systemer, der indeholder
både moderne og gamle produkter, hvilket sikrer, at det færdiggør detaljerne og vil dele flere nyheder i de kommende uger.

Hiddenwires.co. 24.01. 2020.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Og beovox141 hoppede på samme galej.

Hvad mener du med hoppede på?
Det er ikke mig der sejler rundt i diverse "tjenesters" økosystemer...

panem et circenses


Med fare for at det kunne lægge op til en hidsig diskussion, som kunne være underholdende nok....for nogle - en diskussion, jeg dog ikke agter at deltage videre i.

Straks efter at Peter Pan postede sin dengang allerede flere dage for gamle ‘nyhed’ (se tidligere indlæg), benyttede du lejligheden til at ride en af dine kæpheste.
Det lød sådan: 
Super,- så kan streaming drengene lære konsekvensen af at de intet ejer eller kontrollerer.
Hardware der er bundet op på udbydere

At ‘nyheden’ så var en and, får dig selvfølgelig ikke til at ændre dine synspunkter en tøddel.
Sonos-elskernes verden gik alligevel ikke ned pga af det!

Selvfølgelig kan der være en ulempe ved at hardware og software er fra samme udbyder.
Men fordelene er så også til at få øje på.....millioner af Sonos-brugere har været og er yderst tilfredse med deres setup.
At jeg personligt ikke kan bruge det til ret meget, ændrer ikke på dette faktum.

Du har din måde at gøre tingene på - vi (Peter og jeg) har i årevis kæmpet for at få dig til at slippe katten ud af sækken. 
Men du har været så sparsommelig med oplysninger om det fantastiske og det anderledes ved måden, du gør det på, at det ikke har været til gavn/hjælp for nogen.

Hvad er det, du ‘ejer og kontrollerer‘ selv?

Men helt fint, hvis du har fundet de vise sten.
Det kan vi bare ikke bruge til ret meget

MM


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 19:39
Det er vel rimeligt enkelt. Så længe man kan leve med audio produkter der aldrig har været
baseret på diverse software opdatering, har produkt den levetid elektronikken tillader. Jeg er
da glad for, det meste af mit B&O setup, grundet alder ikke kræver software opdatering.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Straks efter at Peter Pan postede sin dengang allerede flere dage for gamle ‘nyhed’ (se tidligere indlæg), benyttede du lejligheden til at ride en af dine kæpheste.
Det lød sådan: 
Super,- så kan streaming drengene lære konsekvensen af at de intet ejer eller kontrollerer.
Hardware der er bundet op på udbydere

Nu er det næppe her på tråden man finder "breaking news" og hvilke tosserier Sonos et al kan diske op med er mig inderligt ligegyldigt.

Med en undtagelse,- jeg hygger mig egentlig ganske gevaldigt over at konsekvenserne af at være magelig så småt begynder at vise sig. Når Appen ikke længere virker med den dyrt indkøbte hardware, må man godt nok føle sig inderligt dum!

Ingen medlidenhed herfra, 100% selvforskyldt.




Hyg jer bare med betasoftware, indhold, der styres af andre og hardware, der er forældet inden det er sat op. Det virker som om det er et hit!
 
Så forsætter jeg med hardware man selv bestemmer over, til at fortolke hvad der ligger på NASen. 
Men kommer du nok aldrig helt til at forstå.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det er vel rimeligt enkelt. Så længe man kan leve med audio produkter der aldrig har været
baseret på diverse software opdatering, har produkt den levetid elektronikken tillader. Jeg er
da glad for, det meste af mit B&O setup, grundet alder ikke kræver software opdatering.

Præcis, længere er den egentlig ikke! Clap


Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Så forsætter jeg med hardware man selv bestemmer over, til at fortolke hvad der ligger på NASen. 
Men kommer du nok aldrig helt til at forstå.

Præcis, længere er den egentlig ikke! Clap

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Præcis, længere er den egentlig ikke! Clap

Den har lige nøjagtigt den rigtige længde og virker helt uden fapps!


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 07:40

Spar udgiften til streamingtjenester. Det skorter ikke på muligheder for at lytte til sin
yndlingsmusik. Altså hvis du ikke har været så dum, at smide dine LP'er og CD'er ud.

Et tips, hvis du også vil hygge med dine gæster. Big smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 656657658659660 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu