recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 821822823824825 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:04
B&O har fået ny chefdesigner, som skal forme virksomhedens fremtidige designsprog.
Miklu Silvanto kommer med erfaring fra Apple, hvor han arbejdede under Jony Ive.

Bang & Olufsen har udnævnt Miklu Silvanto til Senior Vice President og Chief Design Officer. Han bliver
medlem af virksomhedens globale ledelsesteam og rapporterer til administrerende direktør Kristian Teär.
Miklu Silvanto har omfattende erfaring inden for teknologi og industrielt design. Miklu Silvanto tilbragte
næsten et årti i Apples industrielle designteam, hvor han hjalp med at skabe nogle af deres mest ikoniske
forbrugerprodukter. Senest har han arbejdet for Gemic og AirBnB.

Hos Bang & Olufsen vil Miklu Silvanto være ansvarlig for at drive virksomhedens designteam og skabe den
næste generation af ikoniske Bang & Olufsen-produkter, og administrerende direktør Kristian Teär er glad
for at byde Miklu Silvanto velkommen til teamet.

”Miklu har en stærk track record med førende teknologi- og designteam, der leverer enestående oplevelser
på tværs af produkter og tjenester,” sagde Kristian Teär. "Han deler vores værdier, engagement i innovation
og vores ambition om at skabe produkter, som vores kunder forelsker sig i."

”Vi har en meget stærk portefølje i dag med mange prisvindende produkter, men det er en nøglestrategisk
prioritet for os at sikre, at vi også har en portefølje, der er egnet til fremtiden. Vores designteam spiller en
nøglerolle for at sikre det, og derfor løfter vi også rollen ind i vores globale ledelsesteam og bringer Miklu
om bord for at lede indsatsen, ”sagde Kristian Teär.

Miklu Silvanto er finsk og overholder den samme skandinaviske designtradition som Bang & Olufsen, og
han har altid været fascineret af virksomhedens produkter. ”Bang & Olufsen har været banebrydende inden
for teknologi og design i næsten et århundrede, og den kombination er unik. Jeg husker stadig min første
oplevelse med et produkt, da jeg var barn, og jeg er både begejstret og ydmyg over at blive medlem af dette
ikoniske firma, ”sagde Miklu Silvanto. "Sammen med resten af ​​teamet håber jeg at udnytte mine evner til at
forbedre hele kundeoplevelsen og opbygge fremtidens produkter og tjenester, samtidig med at jeg holder
mig til brandets arv og stærke skandinaviske designtradition." Bang & Olufsen vil fortsætte med at arbejde
tæt sammen med eksterne designere, når de udvikler nye produkter. Miklu Silvanto deltager mandag den
15. marts 2021 og arbejder ud fra Bang & Olufsens kontorer i København, Danmark.



https://press.bang-olufsen.com/d/gKpSDxqk8eyT/news - Læs mere her.


Redigeret af Peter Pan - 11-Marts-2021 kl. 12:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 06:18


2014. Dolby Laboratories introducerede Dolby Atmos ® og senere udvides denne teknologi
også til Sound Bar produkter. Nu udvikles aktiveret højttaler (DAES) teknologi til hjemme
biograf systemer. 3D surround sound teknologi til TV'er ved hjælp af akustik simulering.
DAES-teknologi til tv'er skubber grænserne for hvad der er muligt for fordybende hjemme
lyd teknologi. - Læs her.



Redigeret af Peter Pan - 27-Marts-2021 kl. 13:41
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 06:53
Bogen om BANG & OLUFSEN. – En kærlighedshistorie af Christian Frost.



Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 06:37
Peter Pan in wonderland. Tongue



Da fruen har svært ved at forestille sig hvordan LG's Signature R vil tage sig ud i vores stue, måtte jeg kreerer
ovenstående billede. Fruen blev vildt begejstret fordi hun så kan se sine blomster og udsigten, når vi ikke ser tv.

Så overraskelsen var stor da første prisindikation på Signature R kom. Recordere.dk skrev 6. apr. 2019. LG 65″
Signature OLED TV R kommer til at koste ca. 55.000 euro. Direkte omregnet er det ca. 410.500 kroner. Okt.
2020 er prisen 449.990 kr. som ligger pænt uden for hvad vi vil prioterer til et TV. Drømmene har vi da lov at have,
om laver priser på et tidspunkt. - Power.dk skriver.



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 09:53
Nye energiklasser til TV.  

OLED TV? 4K eller 8K? LCD TV med zone-styret LED? LCD med kantbelyst LED?
Uanset hvilken TV-model, du har investeret i, så har EU med overvejende
sandsynlighed forvist skærmen til laveste energiklasse, altså G. - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Nye energiklasser til TV.  

OLED TV? 4K eller 8K? LCD TV med zone-styret LED? LCD med kantbelyst LED?
Uanset hvilken TV-model, du har investeret i, så har EU med overvejende
sandsynlighed forvist skærmen til laveste energiklasse, altså G. - Tryk her.
Fuldstændigt vanvittigt! Det bremser jo for højtopløste paneler i fremtiden. Og det svarer til at forbyde varmeovne over 100 watt.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 11:01
@ Munch. Løsningen kan måske blive et helt flat tv panel, med egen strøm tilslutning. Så et special kablet til
en boks, med egen strøm tilslutning / surround decoder / stikpaneler / mm. der kan gemmes væk i reolen, med
det andet HiFi grej vi har. Betyder naturligvis at strømforbruget måles på hver enhed, hvad jeg håber er tilfældet.

Redigeret af Peter Pan - 14-Marts-2021 kl. 11:16
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ Munch. Løsningen kan måske blive et helt flat tv panel, med egen strøm tilslutning. Så et special kablet til
en boks, med egen strøm tilslutning / surround decoder / stikpaneler / mm. der kan gemmes væk i reolen, med
det andet HiFi grej vi har. Betyder naturligvis at strømforbruget måles på hver enhed, hvad jeg håber er tilfældet.
Ja TV branchen skal nok vise sig at være kreative. Håber da ikke de er ligeglade med EU markedet.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 08:18
HALL WiFi Streamer er vist på tråden tidligere. Men Marts 2021 har Jens E.
Hummelmose præsenteret en flot test af HALL WiFi Streamer - Tryk her.

Tips. HALL WiFi Streamer kan evt. anvendes sådan -

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
emilk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2021
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

HALL WiFi Streamer er vist på tråden tidligere. Men Marts 2021 har Jens E.
Hummelmose præsenteret en flot test af HALL WiFi Streamer - Tryk her.

TUSIND TAK for at dele det her! 

Jeg har ledt med lys og lygte efter en fornuftig løsning til mine Beolab 8000, da mit Beosound 3200 ikke kan trække hverken DAB (og da slet ikke DAB+). 

Jeg var ved at se på dyrere løsninger med Almando Multiplay og derefter en Sonos Connect. Eller alternativt at udskifte Beosound 3200 til en Beosound Encore 5 enhed..

.. men det her ser ud til at løse mit behov til ug., og gør det samtidig muligt for mig at komme af med den GefenTV Audio-Decoder jeg lige nu bruger til at forbinde TV'et til anlægget og bare køre med de to Beolab 8000 højtalere 'som de er'.

Tak for hjælpen!
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 21:47
Hej emilk. Tak for din tilbagemelding. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 06:36
Jeg så under Hummelmose's test -

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Mon ikke man skal se styrken i HALL WiFi Streamer boks to steder.

1: Den understøtter HDMI/ARC.
Der skiftes gnidningsløst mellem ‘indgangene’ dvs mellem HDMI-porten, Spotify Connect, Airplay 2
(der findes iøvrigt ikke mange ‘små bokse’ med AP2-support) osv uden nogen brug af fjernbetjeningen.
Jeg har slet ikke haft pakket min fjernbetjening ud.

2: Muligheden for direkte PowerLink-tilslutning af B&O’s højtalere (eksempelvis en Beolab 7-1).

App’en brugte jeg kun til at konfigurere boksen - iøvrigt brugte jeg en anden app, da der er flere andre,
der virker til dette chipsæt. Hvis man ikke kan nøjes med Spotify og Airplay 2, er dog nogle streaming-
muligheder i den og den giver desuden mulighed for multiroom på diverse streaming-kilder, hvis man
skulle have flere af dem.

Alt i alt et godt køb.

P.S. Det ville naturligvis være fint med CC-support....selvom jeg tvivler på, om dette kommer.


Tillykke millemis. En dag skriver du vel til hvad, og hvordan du anvender din HALL WiFi Streameren.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 821822823824825 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu