recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 822823824825826 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 06:38
Her Hummelmose's TEST af Beosound Level - Læs her.

Konklusion:
Beosound Level er den bedste trådløse højttaler jeg nogensinde har testet. Både design og lyd er virkeligt godt.
Men du får også lov til at betale for det. 10.900,- for modellen med træfront og gyldne farver. Kan du “nøjes” med
stoffront og grå look, så koster den 9.499,- mens lyden er den samme.

Jeg er nødt til at fremhæve B&O’s internet radio implementering igen. Jeg er virkeligt imponeret over at radio -
stationerne på hukommelsesknapperne starter med det samme. Det gør det til en nydelse lige at checke hvad
der er på de andre kanaler.

Hvis du har knap 11.000,- til overs i endnu ikke udbetalte feriepenge, kunne jeg sagtens finde værre ting at bruge
pengene på, og har du allerede købt ind i B&O’s økosystem, så er Beosound Level en klar kandidat til næste ting
på ønskelisten.

Vi kvitterer med en flot karakter, og håber at B&O får stor succes med denne trådløse højttaler. Det har de fortjent.

_____________________________________________________________

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 06:29
Her en opsætnings guide, for at gøre det så nemt som muligt for dig
at sætte dit nye Bang & Olufsen produkt op. OBS! Beoplay H8i udgår.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Ravsted Ravsted skrev:

Hej, deler nogle erfaringer om dette emne. Surround Sound med Beolab-højttalere og ingen B&O TV.
Jeg har nogle ekstra Beolab, så jeg besluttede at skifte til surround, og købte en brugt AV- receiver.

Opsætning: Front: Beolab 4000/ Rear: Beolab 4000/ Center: Beolab 7.2 / monteret på BeoVision 7
stand. / Surround Sound receiver Harman Kardon AVR 255. / TV: Sony Bravia 55". / Kontrol: Beo4
understøttet af Lintronic.

Pre-out / PowerLink: Harman Kardon AVR 255 har pre-out, men jeg vil ikke bruge højttalernes line-
input. Jeg besluttede at bygge en RCA til Powerlink-boks med 5V Trigger strøms aktiverings signal
for aktive BeoLab. RCA-indgange leverer det samme signal til Powerlink L / R-kanalen. Der er to
Powerlink-stik, både til front og rear, der gør det muligt at bruge et kabel pr. højttaler, eller kun et
kabel, hvis de kan sløjfes gennem højttaler med to stik. Forstærkeren har en stikkontakt, der
tænder og slukker med forstærkeren. Jeg tilsluttede en 5V telefonoplader til amp-stikkontakten.
LinTronic TT455-RT-238 er programmeret til at styre Sony TV og Harman Kardon. Resultatet:




Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 06:54


Der er forskellige måder at løse dette på. Kom gerne med dit bud. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 07:57
Ingen her er vel i tvivl om, at ovenstående emne har min interesse, da BeoVision 7- Mk III. HD har
integreret Dolby digital 7.1 / 5.1 surround dekoder / processer, og vores BV 7- Mk III, ikke holder evigt.

Gennem årene har vi fået banket et setup sammen som vi pt. har det fint med. Til tv'et har vi tilsluttet
højttaler til et 5.1 Surround setup, og jeg vil absolut ikke undvære et 5.1 Surround setup.

Trådløs stereo lyd for lytning ved skrivebordet, og i vores link rum, leveres hos os via PC'en eller iPad
Mini / Nas-server + To stk. ATV 3 og 2 sæt Dynaudio Xeo 3 audio systemer.




Mon vi nogensinde vil ser, en moderne 7.1.2 - Surround dekoder/ processer inbygget i LG's tv.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 09:41
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 10:02
@ Munch. 360° 3D sound, er jo én mulighed.
Jeg skal vist søge længe for at finde film titler med Dolby Atmos 3D lyd, på mit Netflix / Viaplay abonnement.
Men finder masser af film titler med Dolby Digital, som mit tv's surround dekoder / processer understøtter.

Jeg vil nok vælge denne vej en dag -



Redigeret af Peter Pan - 22-Marts-2021 kl. 19:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 10:10
Peter du efterlyste en surround dekoder indbygget i et Oled TV. Det findes ikke i LG, men i Panasonic. Du skulle unde dig selv at høre et Panasonic TV. Og hvis du som jeg foretrækker ægte surround, skal der bruges en AV surroundforstærker til film.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 07:09


Oversigt: LG's 2021 TV - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2021 kl. 07:49
Bang & Olufsen fortid. Nov. 2005. B&O i tætte samtaler med Microsofts top. Af Jakob Skoubeo.

Næste generation af Bang og Olufsens produkter skal indeholde en computer. B&O har i dag dybe
samtaler med Microsofts absolutte top om at bruge Windows XP i en specialudgave i de nye produkter.
Microsofts topchefer har et eller andet med Danmark. Microsofts næststørste udviklingscenter ligger i
Vedbæk. Bill Gates er vild med Lego-legetøj, og så er Gates og Microsofts adm. direktør Steve Ballmer
tændt på de veldesignede produkter fra Bang & Olufsen i Struer.

Der er gode kontakter og et godt samarbejde mellem de to virksomheder. Torben Ballegaard, adm. direktør
hos Bang og Olufsen, har længe ført detaljerede samtaler med Microsoft-toppen om at udnytte Microsofts
software i kommende B&O-produkter. »Vi arbejder på at få en computer-processor bygget ind i de næste
produkter fra os og i den forbindelse skal vi bruge et operativsystem. Derfor har vi naturligvis også talt med
Microsofts topchefer om dette,« siger Torben Ballegaard. Det er særligt Jens Moberg, dansker og chef for
Microsofts amerikanske marked, der har skabt forbindelsen til Gates og Ballmer, men Ballegaard trækker
også på sin tid i Lego, som længe har haft tætte forbindelser med Microsoft-toppen.

Men det handler ikke blot om, at købe en version af Windows XP og installere i kommende produkter. B&O
vil dels have lov til at moderere en del på programmet, men dertil får ingen af B&O's kunder antydninger af,
at de har et produkt med Windows installeret. »Ingen co-branding her,« understreger Ballegaard. B&O skal
stå rent som navn, og ikke forstyrres af andre navne. Ingen anden af B&O's samarbejdspartnere som Philips,
Samsung og Panasonic er synlige. Man skal skille B&O's produkter helt ad, for at finde disse producenters
navne på komponenter. Men det er ikke noget der huer Microsoft, der er vant til massiv profilering af deres
Windows i PC-verdenen. »Gennem Ballmer får vi direkte adgang til de folk, der skriver koderne bag XP og
her har vi ønsker om ændringer til vores produkter, for vi ønsker at skabe et fremtidigt link- som ikke påvirkes
af sikkerhedstrusler som vira og hacking,« siger Torben Ballegaard.

B&O forbereder sig på, at skabe deres version af et såkaldt Home Entertaintment Center, som ventes at
blive fremtidens medieplatform. En PC forklædt som en mellemting af en DVD og en spillekonsol til at stille
under TV-et, hvor musik, netadgang, film, billeder og netsøgning er samlet - og det nye bliver, at det skal ske
i stuen, ikke inde ved PCen. Men B&O vil ikke blot, som Philips, bygge ovenpå Microsofts produkter.
B&O vil skabe deres egen platform, siger Ballegaard. »Det er noget af det, vi pusler med de næste tre år.«



Fremstillet: 2008 til 2012.




Redigeret af Peter Pan - 22-Marts-2021 kl. 12:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 08:00
                       

Godt vi har YouTube Wink -

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 09:17


Beolab 6000 wifi lyd - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 822823824825826 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu