recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 846847848849850 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

BANG & OLUFSEN.

Fremragende stereolyd. Trådløs frihed.  Stereoparring:

En ny dimension af musik er nu kun et klik væk. Med stereoparring kan du forbinde to ens højttalere
trådløst, så du kan opleve musik med flere detaljer, større dybde og større spændvidde end nogensinde
før. Hør det hele – som kunstneren havde forestillet sig det.  -  Tryk her.



BeoSound Level wireless speaker in surround sound setup. Masser af muligheder i fremtiden

I fremtiden vil mulighederne for anvendelse af BeoSound Level kunne udvides. I første omgang foreksempel
med muligheder for nye funktioner via software. Nu og her kan højttaleren sættes op i stereo, hvis du vælger
at købe i en ekstra BeoSound Level. Pris pr. par. 21.800 kr.

Bang & Olufsen udelukker ikke at trådløs BeoSound Level senere vil kunne indgå i et surround sound setup,
med det antal BeoSound Level højttalere der ønskes. BeoSound Level har i hvertfald denne mulighed.

Interessant er nemlig muligheden for at opdatere softwaren, at man også vil kunne opdatere hardware, har
vi aldrig tidligere hørt om. Man vil simpelthen kunne købe sig til en opgradering af styremodulet i Level, og
dermed vil B&O kunne opgraderet til nye muligheder. Inde i BeoSound Level sidder nu et modul med 1GB -
RAM, en firekernet processor der kører op til 1,8GHz fra NXP og 8GB lagerplads. Dette modul kan altså
skiftes, hvis der bliver behov for endnu flere kræfter i fremtiden.

Beosound Level - Batteri skift.



Men indtil B&O har div. muligheder på plads, kan vi se på et alternativ, før der tages en
beslutning. B&W's DUO koster 29.798 Kr - Pr. Par.



Redigeret af Peter Pan - 14-September-2021 kl. 09:48
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2021 kl. 08:30
Hvordan ville I tilslutte TV-stereo-surround. ?  

Hvis du har et stereo-system, så bør du tilslutte afspillere og konsol direkte til TV'et
og så lade lyden gå til en receiver med HDMI ARC. Den kan håndtere op til 2.0
PCM stereo, så du får fuld kvalitet på lyden og uden lydforsinkelse på konsolspil.

Hvis du kører HDMI ARC igennem receiver, går du glip af hele 4K-delen – også HDR,
hvis dit TV kan håndtere det. Det ville være ærgerligt hvis 4K ATV / PS5 indgår.

Hvis du vil opgraderer til surround, så overveje opsætning, eventuelt ved køb af en
receiver med HDMI eARC. Med eARC får man mere fleksibilitet i sin opsætning.

Både TV-skærm og receiver/soundbar skal have eARC før det kan bruges. Tilslut
dine enheder direkte til TV'et, ellers falder kæden tilbage på ARC og altså 2.0
PCM - stereo.

Det er muligt at få 5.1 surround igennem på HDMI ARC, og så bliver det som
komprimeret bitstream, hvilket vil give forsinkelse på lyd fra konsolspil.

Både TV-skærm og receiver/soundbar skal have eARC. + HDMI-kabler for eARC
som kræver er datakanal i kablet. Det er der i de såkaldte "Ultra High Speed"
samt "High Speed with Ethernet" certificerede kabler.
___________________________________________________________________

Læst her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 07:45
TIP: Vil du gerne skifte musik streaming platform UDEN at miste din musik ?. - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 07:01
Latest News - Bang & Olufsen. - 6 / 8 September 2021.



Click here. - Click here.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 10:07
B&O slår et slag for miljø værdier. - Læs her.

Brug og smid væk kultueren syntes jeg nu nok jeg har kæmpet imod,
ved at beholde en del ældre B&O produkter, som aktive og passive
højttaler. Men det er måske ikke lige det Bang & Olufsen mente. Tongue

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 08:12
På TV fronden går jeg også ind for genbrug. Mit BeoVision 7- 40" Mk.III, er fra dengang B&O producere deres BV-TV, uden Netværks tilslutnings mulighed. Sådan kommer BeoVision 7- 40" Mk.III på netværk.

Via en ATV3 box og HDMI tilsluttet til BeoVision 7- Mk.III, streames Netflix / Viaplay. Er på tv skærmen som menu valg. DR.TV og TV2 Play streames til tv'et via min iPhone. YouSee kabel tv leveres via deres DVB C HD tuner.

Via PC, og endnu en ATV3 box, optisk tilsluttet, streames Internet Radio / Streaming tjenester. Via min PC henter jeg Video og audio fra min Nas Server.

Ønskes kun lyd til BeoVision 7's tilsluttede højttaler, (Skærm deaktiveret), er det muligt at modtage stereo fra Internet Radio og Streaming tjenester via den Coaxial AV6 Spidif IN, bag på BV 7- Mk.III. Denne indgang leverer rigtig god lyd, og jeg kan på Beo4 vælge (1) Kun center. (2) Højre og venster front. (3) Højre og venster front + Center. (4) Højre og venster front + Højre og venster baghøjttaler. (5) = 5.1 Surround mode. Min subwoofer spiller altid med, uanset valg. Den trigges med 230 V, af en B&O Remote Mains switch. Endnu en Remote Mains switch, trigger mine BL 4000 baghøjttaler, når tv'et modtager et 5.1 Surround signal. 'En grøn tankegang'. Ingen grund til de modtager strøm, hvis de ikke skal spille.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 11:46
Bang & Olufens Remote Mains switch, produceres desværre ikke mere.



Når jeg med Beo4 aktivere mit TV, tænder trigger signalet mit øvrige setup. Signalet sendes
til 2 stk. B&O Remote mains switch relæer, der efter aktivering åbner 230V til div. apparater.

Mains switch relæ nr.1: Tænder min aktive Audio Pro subwoofer, og et hurtigt virkende dobbelt
højttaler relæ, som forhindre blop i mine passive BeoVox Penta højttalerne, samt YouSee,s
DVB- tuner Samsung HD 3106. Mains switch relæ nr.1 bliver trigget fra PowerLink SUB stik
dåsen på BeoVision 7-40" Mk III.

Mine to BeoLab 4000 surround bag højttaler får først tilført 230V. Når surround sound
processoren i mit TV modtager et Dolby digitalt surround rear signal. Mains switch relæ nr. 2
klare denne opgave. Mains switch relæ nr.2 bliver trigget fra PowerLink surround stikdåsen.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2021 kl. 07:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2021 kl. 08:16
B&O's ældre MCL / og nyere ML Link system.

En beskrivelse af de to Linksystem, som stadig fungere. Men efter YouSee lukkede vores FM signalet, er opgaven afløst af Dynaudio trådløse Xeo højttaler system.

Når BeoCenter 9300, med det ældre MCL = (7 Pol DIN bøsning) Linksystem, skal kunne komunikere med vores BeoVision 7-40" Mk III TV's ML = MasterLink system, er man nødt til at købe en 'BeoLink Converter nr. 1161466', for at det ældre MCL- Linksystem, kan 'tale med' det nyere ML- Linksystem.

Når det er på plads, vælges om det er BeoVision 7-40" TV'et eller BeoCenter 9300 der skal være den styrende del. Jeg har valgt at tilkoble mine 5.1 højttaler til mit TV, og så er det naturligt at det er TV'et, der styre alle fungtioner, jeg beder Beo4 om at udføre.

For det kan blive sådan, fortæller man BV-7 og BC 9300 hvad rolle de skal spille i opsætningen, ved at tildele dem et OPTION nr. med Beo4 fjern betjeningen. I mit setup er BeoCenter 9300 i option 0, og BeoVision 7-40" TV'et i option 2.

Det vil sige, at jeg nu kan sende alle styre signaler, og lyd signaler via MasterLink til RumLink. Her benyttes 'Passiv X-tra speaker kit Nr. 8920475.'

Når jeg kan nøjes med et 'Pasivt kit', er det fordi BeoCenter 9300 udover to stk. pre-out Power-Link udgange, også har en integreret ca. 80 Watt forstærker. Forstærkers højttaler udgange tilsluttes først til det passiv X-tra speaker kit, og her fra trækkes normale højtaler kabler til et sæt passive højttaler, i Linkrummet. En Transceiver følger med kit'te, den er monteret i Linkrummet. Her udover har jeg trukket et almindeligt 5 leder telefon kabel mellem relæboksen og transceiveren.

Nu kan jeg med Beo4 i Linkrummet, få lyd fra alt der er tilsluttet BeoCenter 9300 og BeoVision 7-40" TV'et, = TV lyd/ CD/ Radio/ Kassettebånd, og der kan foretages de samme komandoer, som når jeg er i stuen, hvor BeoCenter 9300 / TV er opstillet.

En fordel er BeoCenter 9300, grundet den omtalte forstærke, kan leverer musik i linkrummet, og samtidigt gives muligheden for at ses TV, eller høres noget andet i stuen. Hvis man opdatere til eks. BeoSound 3000, vil det kun være muligt at høre den samme lyd i hele systemet.

__________________________________________________________________________

‘The Beogram 4000-series Service Upgrade Kit’ hedder nyheden, der både
renoverer og opgraderer flere af 70’ernes pladespillere fra Bang & Olufsen.  

Læs her.


Redigeret af Peter Pan - 23-September-2021 kl. 07:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 07:31


TEST: Beosound Emerge. - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 19:07
Stream til et tidsløst Bang & Olufsen klenodie.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 08:02
Hvilken hastighed har man brug for til streaming ?.

Streaming af udsendelser i lav kvalitet på dit TV kræver ifølge forbrugermagasinet Tænk minimum 5 Mbit/s.
Streamer du i HD, skal du minimum have 10 Mbit/s, hvis du vil være sikker på ikke at opleve udfald. Har du
et 4K TV, kræver streamingen 4 gange så meget båndbredde end HD. Altså mimimum 40 Mbit/s. Og det er
vel og mærke pr. TV eller enhed, der supportere 4K. Er I flere i husstanden, der streamer eller gamer
samtidigt, løber det hurtigt op.

Flere af de store udbydere af streaming, f.eks. Netflix og TV 2 Play varsler om højere minimumskrav til din
dataforbindelse, hvis du vil have en god oplevelse af din streaming. Kravet til hastighed på dit internet løber
stærkt, og det gør den teknologiske udvikling også. De første 8K TV er allerede landet på det danske
marked. Altså pludselig en yderligere fordobling i kravet til din internethastighed. - Læst her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 846847848849850 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu