recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløb tilstoppet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfløb tilstoppet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Emne: Afløb tilstoppet
    Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:02

Hvad kan man stille op med det, det er gulvafløbet i badet der står vand i det og der lugter af lort for at sige det rent ud.

Jeg har prøvet med varmt vand og WC rens samt citron syre og nu sidst maskinopvaskemiddel og kogende vand, har nok hældt 5 liter kogende vand i det nu men der står stadig vand i afløbet og der lugter meget dårligt, vandet er lorte brunt når jeg hælder kogende vand i , det er meget ulækkert , jeg bor til leje.

 

Hvad kan jeg gøre `?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:06

 

 Det er da ganske enkelt, så er det jo en sag for lejemålets ejendomteknikker at få løst problemet, henvend dig til ham eller administratoren. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Hvad kan man stille op med det, det er gulvafløbet i badet der står vand i det og der lugter af lort for at sige det rent ud.

Jeg har prøvet med varmt vand og WC rens samt citron syre og nu sidst maskinopvaskemiddel og kogende vand, har nok hældt 5 liter kogende vand i det nu men der står stadig vand i afløbet og der lugter meget dårligt, vandet er lorte brunt når jeg hælder kogende vand i , det er meget ulækkert , jeg bor til leje.

 

Hvad kan jeg gøre `?


Hvis du bor i et almennyttigt boligselskab er der normalt tilknyttet et VVS firma, som kan ordne dit afløb uden omkostninger for dig.
Mvh Hans
Til top
midtvest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:10

Rens dit afløb! 
Vandlåsen er sandsynligvis stoppet med hår og andre lækre ting.

Alternativ,- hvis andre lejere oplever det samme, er det kloakrørene der er stoppet. Så må i ha' fat i et slamsugerfirma.

Hmm... et spøjst spørgsmål i et hifi forum
Men der kom da et svar, uanset om du kan bruge det eller ej...

Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:10
Afløbsrens eller også er det ned med armen  men nu du bor til leje så er det vel en sag for viceværten.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Hvad kan man stille op med det, det er gulvafløbet i badet der står vand i det og der lugter af lort for at sige det rent ud.

Jeg har prøvet med varmt vand og WC rens samt citron syre og nu sidst maskinopvaskemiddel og kogende vand, har nok hældt 5 liter kogende vand i det nu men der står stadig vand i afløbet og der lugter meget dårligt, vandet er lorte brunt når jeg hælder kogende vand i , det er meget ulækkert , jeg bor til leje.

 

Hvad kan jeg gøre `?

Hvad med en gammeldags svupper... (hedder det det? ) ellers er det en sag for udlejer/ boligselskab!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:21
Vores afløb stopper tit til pga. hår og lign, så jeg har altid en svupper stående.. det virker i 3-6 md af gangen..
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:25

Jeg ville lukke døren til badet og nyde en god film!

Gerne på et HD medie, men standard DVD går også an - og hvis du ikke har en film du lige har lyst at se, så sender DR1 om et kvarter "For a few dollars more" - klassisk western af Sergio Leone - den burde nok kunne få dine tanker på andre veje, og skulle der slippe lidt duft ud fra badet, vil det kun understrege stemningen og tilføre endnu større autensitet til oplevelsen!

God fornøjelse!



Redigeret af erla - 20-Juli-2008 kl. 21:25
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:40
Bare lige for at afslutte inden jeg lukker døren og nyder en film , skal der stå vand i afløbet hele tiden ? Jeg ringer til viceværten imorgen.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:42

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Bare lige for at afslutte inden jeg lukker døren og nyder en film , skal der stå vand i afløbet hele tiden ? Jeg ringer til viceværten imorgen.

der skal hele tiden være vand nede i, ellers vil konstant have lugtgener fra afløbet, derfor er der en vandlås af en art.. men vandet skal løbe hurtigt ned, til vandlåsen..

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:47

Så der vestern ! jeg syntes vandet er i konstant niveau nu når der hældes kogende vand i afløbet stiger det lidt men falder hurtigt ned igen. Jeg håber bare viceværten lige ser på det imorgen og skifter det nedløbsrør fra håndvasken som jeg ødelagde da jeg skulle afmontere det

 

Ingen bad til mig imorgen tidligt ....

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:54

 

 Når man bor til leje, så roder man ikke med det selv, det har man folk til at gøre. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu