recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - " Spole " i DVBviewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket" Spole " i DVBviewer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: " Spole " i DVBviewer
    Sendt: 28-Juli-2008 kl. 18:24

Tusind tak til jer begge for de konstruktive svar

Benu, du har fuldstændigt ret i min problemstilling,og svaret var jo enkelt.

Jeg plejer ikke at være totalt bag om dansen, så jeg må nok give solstik skylden  - MEN jeg må indrømme, at jeg totalt har overset firkanten hvor flueben kan fjernes mht til Billed advarsel - piiinligt.

Alt virker nu perfekt - tusind tak for hjælpen .

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Hans problem er lige nu, at der advares om at tidsforskydning er aktiv og om han stadig vil skifte kanal. Sådan har jeg forstået det nuværende problem. Så det er en henvisning til hvor man slå denne advarsel fra.

Ok...Problematiserer så for meget....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 15:46
Hans problem er lige nu, at der advares om at tidsforskydning er aktiv og om han stadig vil skifte kanal. Sådan har jeg forstået det nuværende problem. Så det er en henvisning til hvor man slå denne advarsel fra.
Den Ben
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 15:40
Jeg forstår ikke ovenstående screenshot eller henvisning....Men for at præcisere min pointe: Så kan du definere hvad hver enkelt knap kan.....Hvis timeshift ikke er slået til automatisk og skal aktiveres via pause plus spol tilbage....Ja så kan du bare angive at knappen Spol tilbage under input skal pause først og så spole tilbage.... At dette er ulogisk og ånsvagt lavet er en anden sag....Men muligheden for selv at tilpasse events er der jo.....Så skal man bare tænke lidt....(Man ved åbenbart nok hvad man vil have)Så er det jo bare at handle ift dette...


Redigeret af Patriarken - 28-Juli-2008 kl. 15:41
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 15:11
Som du kan se under indstillinger skulle der være 2 punkter (version 3.9.4.0)




Redigeret af Benu - 28-Juli-2008 kl. 15:12
Den Ben
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 12:30
Hvis du bruger girder:

Rewind: C:\Program Files\DVBViewer\dvbviewer.exe -x12305

Fastforward: C:\Program Files\DVBViewer\dvbviewer.exe -x12304

Du kan selv lave genveje under Dvbviewer>options>input....Der kan laves makroer ligeså....ALLE DVBviewers funktioner er tilgængelige fra denne menu....



Men det er vel et spørgsmål om have Timeshift always on.....If you want to keep it simple...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 10:52

Tak for svar Benu   -Ja som jeg også anførte er der mange der har ferie nu, - og min tålmodighed fejler intet

Der hvor jeg satte den til at køre timeshift, var der kun mulighed for at sætte flueben i eller fjerne samme i "automatisk timeshift". Jeg har ikke  andre steder under indstillinger kunnet finde noget med "timeshift".  Derfor mit spørgsmål.  Det kunne jo være at alle andre havde det som hos mig og min DVBviewer,- og så kan det jo ikke være anderledes.

 



Redigeret af ajaj - 28-Juli-2008 kl. 12:19
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 09:37
Check dine indstillingsmuligheder, det er det første man skal gøre når noget ikke virker ligesom man tror det skal, der er et punkt der hvor du satte den til at køre timeshift - noget i retning af - advar ved kanalskift.

Man har vist ferie eller sidder ikke ved deres pc, så tålmodighed.
Den Ben
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 21:09

Der er godt nok ikke meget respons fra de mange DVBviewer brugere.

Et enkelt "Ja - sådan virker det også hos mig" eller " Nej - sådan er det ikke hos mig",  ville være nok. En ting glæder mig dog meget. Vi er jo midt i en ferietid, og sikke dog et fantastisk ferievejr de mange ferieramte der holder ferie i Danmark har   . Det er min sidste feriedag idag .



Redigeret af ajaj - 27-Juli-2008 kl. 21:10
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 10:16

Nu virker det . Her til morgen, uden at have gjort yderligere, kan jeg nu "spole" frem og tilbage uden først at have aktiveret pauseknappen på remoten.

Det eneste "irriterende" er nu, at hver gang jeg skifter kanal kommer der nu en meddelelse "Tidsforskydningen er aktiv, ønsker du at tune ind på en anden kanal"  - Dette skal man så trykke "JA" til hver gang ved kanalskift, og så skifter kanalen uden problemer.

Gør den også det hos alle jer andre med DVB-viewer ??



Redigeret af ajaj - 27-Juli-2008 kl. 20:59
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Du har vist ikke sat dvbviewer til tidsforskydning, det står den ikke til default.

Du kan tidsforskyde lige så lang tid du vil, kan ikke huske ligenøjagtig hvor - men mener det er under indstillinger - optagelser.

Du havde fuldstændig ret. Jeg har nu sat flueben i "automatisk tidsforskydning" under indstillinger - hvis det er det du mener. Desværre hjalp det ikke . Når jeg skifter kanal skal jeg stadig først trykke på  pause-knappen, og så kan jeg "spole" frem og tilbage efterfølgende. - Mærkeligt.



Redigeret af ajaj - 26-Juli-2008 kl. 23:30
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 22:59

Du har vist ikke sat dvbviewer til tidsforskydning, det står den ikke til default.

Du kan tidsforskyde lige så lang tid du vil, kan ikke huske ligenøjagtig hvor - men mener det er under indstillinger - optagelser.

Den Ben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu