recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PostDK, nu kan det f. være nok
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostDK, nu kan det f. være nok

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, det er ikke sådan det forholder sig. Der er tale om brevpakker og der er alligevel altid adgang til ringeklokken på mine forældres parcelhus, hvor jeg i øvrigt er hjemme så godt som hele tiden her i sommerferien. Kommer postbudet i motoriseret køretøj kan jeg desuden altid høre det.


Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Til musicus, der var tale om "brev" fra amazon, indeholdende 2 stk bøger og en anden gang 2 BD film.

Kunne hentes samme dag!

Til Naiera og Pede8000

Hmmm ..... Okay? Der er så åbenbart ikke samme gældende praksis i alle postområder. Underligt.

I Århus C - hvor jeg selv er brevomdeler - er metoden med at anmelde brevpakkerne hjemmefra - og så smide hele molevitten af på posthuset, inden man kører forbi hos kunderne og dumper en grå anmeldelses-blanket ind ad brevsprækken - bestemt ikke en praksis, jeg selv er bekendt med. Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?



Redigeret af musicus - 03-August-2008 kl. 12:20
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med 'disse' refererer jeg til dem hvor man aldrig fik chancen for at modtage pakken; altså hvor de har udfyldt sedlen 'hjemmefra' og slet ikke tager pakken med på turen. Så har de med al sandsynlighed smidt pakken ned på posthuset/i postbutikken først, og så er det jo at man bare kan tøffe der hen og hente pakken samme aften...

Kunne det ikke tænkes at pakken er sent som en "uden omdelings" pakke..?

Hvis det var en "uden omdeling"-pakke, ville kunden modtage en særlig blanket, og ikke den sædvanlige "grå seddel".

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, det er ikke sådan det forholder sig. Der er tale om brevpakker og der er alligevel altid adgang til ringeklokken på mine forældres parcelhus, hvor jeg i øvrigt er hjemme så godt som hele tiden her i sommerferien. Kommer postbudet i motoriseret køretøj kan jeg desuden altid høre det.


Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Til musicus, der var tale om "brev" fra amazon, indeholdende 2 stk bøger og en anden gang 2 BD film.

Kunne hentes samme dag!

Til Naiera og Pede8000

Hmmm ..... Okay? Der er så åbenbart ikke samme gældende praksis i alle postområder. Underligt.

I Århus C - hvor jeg selv er brevomdeler - er metoden med at anmelde brevpakkerne hjemmefra - og så smide hele molevitten af på posthuset, inden man kører forbi hos kunderne og dumper en grå anmeldelses-blanket ind ad brevsprækken - bestemt ikke en praksis, jeg selv er bekendt med. Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

.... det er måske dig der er skurken??? --- Jeg bor nemlig i Århus C, hehe.

Spøg til side, det ikke en katastrofe, da jeg bor 500 m fra posthuset (og de er rigtig service mindede), undrede mig bare!



Redigeret af Pede8000 - 03-August-2008 kl. 12:32
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

.... det er måske dig der er skurken??? --- Jeg bor nemlig i Århus C, hehe.

Nok snarere en afløser, der har været på spil her. 

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Spøg til side, det ikke en katastrofe, da jeg bor 500 m fra posthuset (og de er rigtig service mindede), undrede mig bare!

Jeg undrer mig også lidt, men i det mindste er det da et plus, hvis forsendelsen faktisk kan afhentes samme dag.

Jeg må nok hellere ved lejlighed spørge postmesteren, om ikke også jeg kan tage denne utraditionelle metode i brug.  Visse dage har jeg nemlig rigtig mange (især) internet-brevpakker med ud, og det kan ofte være noget af en udfordring i det hele taget at finde taske-plads til dem alle sammen. Især, når der også skal være plads til reklamer.

Vil I ikke godt holde lidt igen? Please?



Redigeret af musicus - 03-August-2008 kl. 12:53
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Kunne det ikke tænkes at pakken er sent som en "uden omdelings" pakke..?


Helt sikkert ikke, som allerede forklaret. Der har været tale om helt normale små (brev)pakker som dem jeg normalt modtager fra f.eks. DVD Pacific.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 13:15
Pakker der skal betales told på kommer på denne måde siden januar. Altså kun besked om at den kan afhentes på posthuset. Og den kan hentes samme dag.
Leif

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

Jeg har en fornemmelse af, at du i denne tråd generelt svarer ud fra dit kendskab til reglerne og en tro på, at reglerne ikke brydes.

Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt:

Postvæsenet bliver betalt for at bringe en pakke til døren, men postbudet (eller hans chef?) satser på, at der ikke er nogen hjemme. Postbudet undlader derfor at medbringe pakken. I stedet får modtageren blot en seddel, hvor postbudet hævder, at han HAR forsøgt at aflevere pakken men ikke fandt modtageren hjemme.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:08

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

Jeg har en fornemmelse af, at du i denne tråd generelt svarer ud fra dit kendskab til reglerne og en tro på, at reglerne ikke brydes.

Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt:

Postvæsenet bliver betalt for at bringe en pakke til døren, men postbudet (eller hans chef?) satser på, at der ikke er nogen hjemme. Postbudet undlader derfor at medbringe pakken. I stedet får modtageren blot en seddel, hvor postbudet hævder, at han HAR forsøgt at aflevere pakken men ikke fandt modtageren hjemme.

Jeg har under alle omstændigheder til hensigt at vise min leder denne tråd. Om ikke andet, så for at få klarlagt, om Post Danmark-regler nu engang er regler - eller om de i virkeligheden godt må bøjes lidt, alt efter situationen(?). Måske vil det endda resultere i en generel indskærpelse over for postbude og distributionsledere, at der ikke må fuskes med kvaliteten i distributionen. Postmesteren i Århus C har nemlig flere gange klart givet sin holdning til kende på dét punkt, så her bliver der jo en mulighed for også at leve op til det.

De øvrige postmestre rundt om i landet kan jeg naturligvis ikke svare for.



Redigeret af musicus - 03-August-2008 kl. 14:11
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Pakker der skal betales told på kommer på denne måde siden januar. Altså kun besked om at den kan afhentes på posthuset. Og den kan hentes samme dag.
Leif



Jeg taler ikke om pakker der er blevet fortoldet, og igen er der tale om simple postanmeldelser, ikke de der breve man får når noget er blevet fortoldet.

Det har jeg heldigvis kun prøvet én gang i år, nemlig da jeg fik Rock Band med det hele
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:



Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt: (...)


Netop...
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Om ikke andet, så for at få klarlagt, om Post Danmark-regler nu engang er regler - eller om de i virkeligheden godt må bøjes lidt, alt efter situationen(?).

Postdanmark har to produkter (og en masse andre selvfølgelig):
1. Forsendelse med omdeling.
2. Forsendelse uden omdeling.

Hvis din interne efterforskning resulterer i, at Postdanmark har lov at levere det billige produkt, når afsender har betalt for det dyre produkt, vil det undre mig meget.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 15:02

Hmmm, jeg luftede min undren over situationen med brevet og fik på mit lokale posthus at vide, at de på det sidste, havde været ude for "problemet" ofte..



Redigeret af Pede8000 - 03-August-2008 kl. 15:03
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu