recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PostDK, nu kan det f. være nok
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostDK, nu kan det f. være nok

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 11:36

Har netop i dette øjeblik, fundet en forsendelse, fra amazon, uden for min dør!

Reklamer ind gennem sprækken og amazon- forsendelse uden for døren!

Der blev ikke ringet på!

Jeg har været hjemme hele formiddagen og så med mine egne øjne at reklamene blev skubbet ind til mig.. Bum, der lå de i gangen!

Underligt at budet ikke ringede på for at aflevere forsendelsen!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Radiomand Radiomand skrev:

Hej Zola25

Så vidt jeg ved skal alt på efterkrav afh på posthuset idag, disse kommer ikke med postbudet rundt, kun en seddel hvor der står hvilken posthus dine efterkravs pakker/breve kan afh hos.

Jeg får aldrig ting pr. efterkrav, men det er sikkert rigtigt. Jeg snakker om ganske almindelige pakker eller brev-pakker som man ikke ulejliger sig med, at omdele som jeg ellers har betalt for. Det er bestemt et kendt fænomen i Århus hvor jeg holder til..



Redigeret af Zola25 - 04-August-2008 kl. 13:03
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 14:54
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Det er ikke et spøgrsmål om hvorvidt det kan betale sig for det er jo et krav til den ydelse man beder PostDanmark om, at udføre - men det er jo sådan man tvinger dem til, at tænke.



Det ér netop et spørgsmål om det kan betale sig. Hvis kunderne på landet skulle æde regningen for at få post bragt derud, så ville de hurtigt nægte det på grund af priserne, og så ville man jo være lige langt. Det jeg skriver er i jo tilfælde af at markedet bliver fuldstændig liberaliseret, hvilket var det du ville have, og så kan du roligt regne med at priserne ryger op i skyerne eller du bare aldrig får post bragt ud hvis du bor udenfor KBH, Århus, Ålborg eller Odense.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det ér netop et spørgsmål om det kan betale sig.

På langt sigt måske, men ikke her og nu. Her og nu har postvæsenet solgt en ydelse, og så skal de naturligvis levere den, uanset om det kan betale sig eller ej.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

måske det her er dit postbud :
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Roskilde/2008/08/02/07 3645.htm?wbc_purpose=updateh.


Det mest skræmmende ved historien er egentlig, at han ikke blev politianmeldt. Det er en meget alvorlig overtrædelse af straffeloven, hvilket ses af, at strafferammen under under særligt skærpende omstændigheder er 6 års fængsel. At hans forehavende mislykkedes er i den sammenhæng ligegyldigt. Man undgår heller ikke straf ved et bankrøveri, hvis banken får pengene tilbage.

Hvis PostDanmark tog deres ansvar for sikker udbringelse af post alvorligt, burde de have politianmeldt ham for at afskrække andre fra samme handling - hvis PostDanmark da ellers kan betragtes som forurettet part i sagen.
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 18:33
uden at jeg vil ind i diskutionen nærmere.. så står der i vores kontrakt noget med at hvis posten bortkommer vil det medføre anmeldelse... (noget i den stil)
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Det er ikke et spøgrsmål om hvorvidt det kan betale sig for det er jo et krav til den ydelse man beder PostDanmark om, at udføre - men det er jo sådan man tvinger dem til, at tænke.



Det ér netop et spørgsmål om det kan betale sig. Hvis kunderne på landet skulle æde regningen for at få post bragt derud, så ville de hurtigt nægte det på grund af priserne, og så ville man jo være lige langt. Det jeg skriver er i jo tilfælde af at markedet bliver fuldstændig liberaliseret, hvilket var det du ville have, og så kan du roligt regne med at priserne ryger op i skyerne eller du bare aldrig får post bragt ud hvis du bor udenfor KBH, Århus, Ålborg eller Odense.

Som det er nu så æder kunderne i storbyerne jo regningen for, at få bragt post ud til landdistrikterne..

Det har aldrig kunnet betale sig og det kommer det heller ikke til, netop derfor skal det jo være et KRAV at den service skal fortsætte upåagtet hvem der måtte vinde en udlicitering. Det er jo ikke just unormalt at man køber det sure med det søde når man vælger, at byde på en udliciteret offentlig virksomhed. Ej heller, at der sættes loft over indtægterne ved en regeringsbestemt prisregulering. Se blot på tog- og busdriften. Der ville ikke eksistere ret mange ruter til landdistrikterne hvis det skulle betale sig selv - Men det skal det jo ikke og sådan har PostDanmark jo altid fungeret. Man behøver jo ikke, at liberalisere med bind for øjnene. 

Vi har IMO brug for flere konkurrerende virksomheder som kan holde prisen nede og kapre kunder på kvaliteten - såsom rent faktisk, at bringe den post ud som man har betalt dem for, at gøre - Det er vel ikke for meget forlangt?

 

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


På langt sigt måske, men ikke her og nu. Her og nu har postvæsenet solgt en ydelse, og så skal de naturligvis levere den, uanset om det kan betale sig eller ej.


Jamen det er jeg da enig i. Jeg mener netop ikke at man bør køre Post-DK som en forretning der skal give mega overskud; tvært imod skulle man IMO hellere acceptere et lille underskud i bytte for bedre service end den vi har i dag. Men det kræver jo at forretningen ikke køres af fremtidige konservative toppolitikere der kun tænker profit.

Posten er IMO en service nærmest på linje med skoler, hospitaler osv. Det skal ikke give overskud, det skal bare fungere, og konkurrence er ikke nødvendigvis vejen til bedre service, fordi konkurrence fungerer bare ikke til at forbedre alt her i livet, når man taler praksis i stedet for den idéelle liberale verden.



Redigeret af Naiera - 04-August-2008 kl. 18:53
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg mener netop ikke at man bør køre Post-DK som en forretning der skal give mega overskud; tvært imod skulle man IMO hellere acceptere et lille underskud i bytte for bedre service end den vi har i dag. Men det kræver jo at forretningen ikke køres af fremtidige konservative toppolitikere der kun tænker profit.

Posten er IMO en service nærmest på linje med skoler, hospitaler osv. Det skal ikke give overskud, det skal bare fungere, og konkurrence er ikke nødvendigvis vejen til bedre service, fordi konkurrence fungerer bare ikke til at forbedre alt her i livet, når man taler praksis i stedet for den idéelle liberale verden.

Hørt!

Og denne uvelkomne bølge af udlicitering af tjenester, der tidligere hørte ind under stat, amt eller kommune, er nok desværre forårsaget af folketingets beslutning om at indføre skattestop og skattelettelser. De kære Folkevalgte har sikkert indset, at med færre penge i statskassen var der pludselig nogen virkelig tunge poster, som gjorde det svært at få budgettet til at balancere ordentligt.

Hvis det stod til dem inde på Christiansborg, ville de sikkert hellere end gerne udlicitere polititjenesten til Securitas og ambulance- og brandtjenesten til ISS - bare deres tilbud var lavt nok. Eller hvad med f.eks. at udlicitere Folketinget - eller kongehuset. Var det ikke noget? Næ, lad os få Post Danmark tilbage på finansloven.



Redigeret af musicus - 04-August-2008 kl. 21:27
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

(...) og konkurrence er ikke nødvendigvis vejen til bedre service, fordi konkurrence fungerer bare ikke til at forbedre alt her i livet, når man taler praksis i stedet for den idéelle liberale verden.


Ja, det er hørt

Praksis har dog vist, at udlicitering har givet en større grad af synlighed mht, hvad pengene går til i almindelighed. Det har haft stor betydning for vore politikere, som er sat i verden til at styre tingene - ikke mindst økonomisk.
Fra politikerne har der været et stigende krav om detailstyring, og derfor har redskabet været salg, udlicitering eller konkurrenceudsættelse i stedet for at indføre bedre styring af virksomhederne - både på direktionsgangen og hos den øvrige ledelse.

Svjv. har erfaringer også vist, at det sjældent bliver en samlet succes, selvom man i første omgang griner hele vejen til banken.

Man skal godt nok også have et specielt fokus, hvis man anser selskabsdannelsen og det delvise salg af aktierne i Post Danmark for gavnligt for forbrugerne (eller medarbejderne).

Venligst
Søren
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 21:35

Musicus skrev:

"Hvis det stod til dem inde på Christiansborg, ville de sikkert hellere end gerne udlicitere polititjenesten til Securitas og ambulance- og brandtjenesten til ISS - bare deres tilbud var lavt nok"

Øhm... Ambulance og brandvæsen er jo allerede privat, mange steder! (Falck).. Fungerer vist ok.

Dele af banestrækningerne er udliciteret til Arriva, fungerer fint (desværre, jeg er selv ansat hos DSB )...

Busserne i regionerne betjenes af de vognmænd/trafikselskaber, der efter en licitation kan gøre det bedst / billigst!

Hvorfor skulle posten ikke kunne klare sig lige så fint eller bedre end nu hvis det blev helt privat istedet for nu hvor vist 45% er på private hænder??



Redigeret af Pede8000 - 04-August-2008 kl. 21:37
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu