recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musikdistribution - the Apple way
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusikdistribution - the Apple way

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Musikdistribution - the Apple way
    Sendt: 04-August-2008 kl. 20:00
Lige en tråd med min oplevelser med musikdistribution i hjemmet - the Apple way. Som inkarneret macbruger - og 3 Apple computere i hjemmet - som rummer hhv. ungernes, konens og min musik har jeg haft stor glæde af Airport Xpress-trådløse router, som har udtag for musik via minijack-phono eller MiniPlug/toslink.

Tilsluttet mit anlæg i stuen, har den gjort det ud for musik-mediecenter i et stykke tid. Den store fordel for os har været at vi har kunnet afspille vores musik fra vores respektive computere, jeg tror ikke jeg har kunne få de andre familiemedlemmer til at forstå logikken i en samlet server-løsning.

Eneste anke har været navigeringen i musikbiblioteket når man skulle shuffle lidt rundt i samlingen. Min musik befinder sig på en stationær computer ca. 30 m fra musikanlægget, så det har været en længere gåtur, når der skulle skiftes musik :-)

Men se det er der kommet en nem løsning på efter at jeg er blevet den indtil videre lykkelige ejer af en iPhone. Ved hjælp af et lille gratis program - Remote, kan jeg nu sidde i stuen og navigere rundt i min musik på min telefon, bestemme hvilket anlæg der skal spilles over, hvis jeg havde flere tilsluttede anlæg i hjemmet mv. Det foregår smertefrit og med covervisning og mulighed for at søge.

Dette set-up har indtil videre udskudt alle mine planer om NAS-servere, Squeezebox mv.(ved godt det ville give flere funktioner), men denne løsning dækker det foreløbige behov...


Redigeret af Jorgen - 04-August-2008 kl. 20:05
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu