recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplyse 4 sidste cifre på visakort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOplyse 4 sidste cifre på visakort

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Emne: Oplyse 4 sidste cifre på visakort
    Sendt: 19-August-2008 kl. 19:18

Hej

Jeg har bestilt nogle vare i en online butik med kortbetaling og gennemført bestilling og betaling på deres hjemmeside

Men nu har jeg fået en mail fra dem at der er gået noget galt med betalingen og de vil gerne have oplyst de sidste 4 cifre på kortnr kan man oplyse det uden risiko

Mvh

svsommer

Mvh
Svsommer
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:24

 

 Hmm, jeg ville være betænkelig ved det, på en ikke sikret forbindelse, selve betalingen foregår jo netop via en sådan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:27

Tja, det er meget normalt at skulle oplyse CVV nummeret, når man handler på nettet.

Men det kunne jo også være en form for phishing forsøg fra nogen, som ikke har noget med butikken at gøre, men udgiver sig for dem.

Så jeg ville i hvert fald sikre mig, at det rent faktisk er en henvendelse fra den online butik, som du handler i.

Derudover er det nok kun dig selv, som kan tage stilling til, hvilke butikker du har tillid til og hvilke du ikke har tillid til.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Jeg har bestilt nogle vare i en online butik med kortbetaling og gennemført bestilling og betaling på deres hjemmeside

Men nu har jeg fået en mail fra dem at der er gået noget galt med betalingen og de vil gerne have oplyst de sidste 4 cifre på kortnr kan man oplyse det uden risiko


Intet problem. De skal sikkert matche din betaling mod en liste af betalinger.

Du har lige oplyst alle 16 cifre på Visakortet da du afgav bestillingen (hvis det er en udenlandsk butik må du regne med at de ser dit kortnummer).


Der er ingen som gider misbruge kreditkort ved at indsamle de sidste 4 cifre og gætte sig til resten; der er nemmere metoder..

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hmm, jeg ville være betænkelig ved det, på en ikke sikret forbindelse, selve betalingen foregår jo netop via en sådan.


Medmindre du sidder på et usikret wifi et offentligt sted (f.eks. en cafe) sammen med en flok teenagere med pakkesniffer software, er forbindelsen mellem dig og butikken det absolut mindst farlige led i kæden. Det primære sikkerhedsproblem er hvad butikken gør ved kreditkortnumrene efter at de har modtaget dem fra kunderne...

Der er ingen som gider "stjæle" et enkelt kreditkortnummer. Man bryder ind i en database og får 50000 kreditkortnumre, hvis man er en seriøs kriminel.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:41

 

 Måske ikke, men alle kortoplysninger er blevet registreret ved bestilling, ellers kan betalingen ikke gennemføres, så har man modtaget bekræftelse på, at det er OK, så er alt registreret. Så jeg kan ikke se nogen grund til at sende nogen oplysninger igen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:53

nu har jeg gjorde det.

det er det eneste firma der handler med sådan et prudukt i danmak

og hvis det går galt så er det ikke første gang formig

mvh

svsommer

Mvh
Svsommer
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:57

 

 Så er der jo lige netop en grund til at være forsigtig. Den slags anmodninger vil hos mig omgående få alarmen til at ringe.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 20:01
Så længe du betaler med et betalingskort, så kan du være helt rolig. Hvis butikken hæver pengene uden at sende varen, så kan du få din bank til at tilbageføre pengene til din konto.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 20:24

Tror jeg i det tilfælde ville skrive de bare kan annullere handlen, også lave den igen..

Kan ikke se hvad de skal bruge de sidste 4 cifre til???

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 20:30

 

 Det var nok også det jeg ville have gjort. Eller valgt anden forhandler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 20:40
har lige fået mail varen er afsendt
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu