recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD HDD i den nye boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD HDD i den nye boks

 Besvar Besvar Side  <1234 24>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 19:46
Hvis HDD'en er krypteret kræver det at der en formaterings funktion i Samsungen. For man kan ikke klone en krypteret HDD via pc'en, da den vil have den formateret, så den kan genkende den.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:24
Hvad er det der er så "farligt" ved at åbne ting? Hvis man ikke ødelægger eller piller ved alt muligt, er det for mig som gammel radiomekaniker sgu bare et stykke elektronik i en kasse!
Og jeg ved heller ikke hvem der skulle sidde og kigge efter om noget havde været åbnet eller ej, jeg har i hvert fald aldrig i de 10 år jeg sad og reparerede alverdens apparater, fået besked på at kigge efter om skruer så ridsede ud eller andre ting for at se om lortet havde været åbnet.

I øvrigt synes jeg, at med den hast harddiske vokser, er det nærmest sjofelt at man ikke giver mulighed for at skifte til en større disk med tiden. Prøv at tænk f.eks. 5 år frem i tiden, hvor der måske er 15 HD-kanaler, så er 160GB måske lidt småt, og en 1 Tera koster 300 kroner.


--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biornus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Hvad er det der er så "farligt" ved at åbne ting? Hvis man ikke ødelægger eller piller ved alt muligt, er det for mig som gammel radiomekaniker sgu bare et stykke elektronik i en kasse!
Og jeg ved heller ikke hvem der skulle sidde og kigge efter om noget havde været åbnet eller ej, jeg har i hvert fald aldrig i de 10 år jeg sad og reparerede alverdens apparater, fået besked på at kigge efter om skruer så ridsede ud eller andre ting for at se om lortet havde været åbnet.

I øvrigt synes jeg, at med den hast harddiske vokser, er det nærmest sjofelt at man ikke giver mulighed for at skifte til en større disk med tiden. Prøv at tænk f.eks. 5 år frem i tiden, hvor der måske er 15 HD-kanaler, så er 160GB måske lidt småt, og en 1 Tera koster 300 kroner.



Garantien ryger, så er der vel ikke så meget mere at diskutere?

Udover det så ville jeg selv smide en større harddisk i. :P
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fast2night Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis HDD'en er krypteret kræver det at der en formaterings funktion i Samsungen. For man kan ikke klone en krypteret HDD via pc'en, da den vil have den formateret, så den kan genkende den.

Mit gæt er at harddisken i værste fald har et proprietært filsystem, men det kan udmærket blot være fat32, da optagelserne alligevel ikke kan afspilles uden boksens indbyggede Viacccess dekodning.

I såfald kan den klones med f.eks. Acronis True Image, og bagefter en tur igennem Acronis Disk Director, til udvidelse af datapartitionen til den nye diskstørrelse.
Mvh Hans
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

hvorfor egentlig ikke. Hvis man kan med en PS3 kan man vel også med en selector boks

PS3éren er bygget til, at man kan skifte/ændre harddisken. Det er Samsung boksen ikke. Deri består forskellen.

 


Det er vel egentligt nærmere omvendt .... PS3'en har man ikke gjort noget for at modarbejde harddisken blev skiftet ud, det har man måske i samsungen..


Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis HDD'en er krypteret kræver det at der en formaterings funktion i Samsungen. For man kan ikke klone en krypteret HDD via pc'en, da den vil have den formateret, så den kan genkende den.


Er der ikke allerede en person herinde som har raporteret at boksen meddelte at harddisken var korrupt og spurgte om de 4 partitioner skulle formateres ?

mht til krypteringen så afhænger det meget af hvordan det er gjort. hvis selve partions tabellen ikke er krypteret burde din (linux) pc se det som en disk med 4 ukendte partioner, som man måske kan klone.

Om boksen så kan snydes til at reformatere når partionerne har ændret størelse er en anden sag....

Det lyder som et forsøg værd hvis det ikke lige var fordi min boks var lejet...men hvis nogen stiller boks til rådighed ;-)


Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis HDD'en er krypteret kræver det at der en formaterings funktion i Samsungen. For man kan ikke klone en krypteret HDD via pc'en, da den vil have den formateret, så den kan genkende den.

Mit gæt er at harddisken i værste fald har et proprietært filsystem, men det kan udmærket blot være fat32, da optagelserne alligevel ikke kan afspilles uden boksens indbyggede Viacccess dekodning.

I såfald kan den klones med f.eks. Acronis True Image, og bagefter en tur igennem Acronis Disk Director, til udvidelse af datapartitionen til den nye diskstørrelse.


Ja i værste fald har du ret... umiddelbart tror jeg dog vi snakker ext2/3 eller ligende. fat32 tror jeg ikke så meget på, har den ikke en max fil størelse på 4gb ?

En ubuntu + gparted + DD burde være sagen :-)
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fast2night Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis HDD'en er krypteret kræver det at der en formaterings funktion i Samsungen. For man kan ikke klone en krypteret HDD via pc'en, da den vil have den formateret, så den kan genkende den.

Mit gæt er at harddisken i værste fald har et proprietært filsystem, men det kan udmærket blot være fat32, da optagelserne alligevel ikke kan afspilles uden boksens indbyggede Viacccess dekodning.

I såfald kan den klones med f.eks. Acronis True Image, og bagefter en tur igennem Acronis Disk Director, til udvidelse af datapartitionen til den nye diskstørrelse.


Ja i værste fald har du ret... umiddelbart tror jeg dog vi snakker ext2/3 eller ligende. fat32 tror jeg ikke så meget på, har den ikke en max fil størelse på 4gb ?

En ubuntu + gparted + DD burde være sagen :-)

Begge mine modtagere anvender fat32, og de deler filerne over i passende størrelser. Intet problem. Fat32 er faktisk ret udbredt når det handler om en STB med harddisk.
Mvh Hans
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af Biornus Biornus skrev:


Garantien ryger, så er der vel ikke så meget mere at diskutere?


Jo, men du får jo heller ikke en fartbøde hvergang du kører for hurtigt - endnu.
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 07:22

Oprindeligt skrevet af Hyrpel Hyrpel skrev:

Hvordan skulle den smutte??

JEg har ikke brudt nogen seals eller noget som helst

så kan ikke se hvordan den skulle være væk...

På side 21 i den medfølgende brugervejledning står:

"Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv åbner digitalmodtageren."

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hyrpel Hyrpel skrev:

Hvordan skulle den smutte??

JEg har ikke brudt nogen seals eller noget som helst

så kan ikke se hvordan den skulle være væk...

På side 21 i den medfølgende brugervejledning står:

"Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv åbner digitalmodtageren."

Måske kan man få konen til at åbne den...
mvh Christian
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hyrpel Hyrpel skrev:

Hvordan skulle den smutte??

JEg har ikke brudt nogen seals eller noget som helst

så kan ikke se hvordan den skulle være væk...

På side 21 i den medfølgende brugervejledning står:

"Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv åbner digitalmodtageren."

Måske kan man få konen til at åbne den...

Ja, så har han da en anden at gi' skylden, hvis garantien ikke holder.  

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu