recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD HDD i den nye boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD HDD i den nye boks

 Besvar Besvar Side  <12345 24>
Forfatter
Besked
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:01

Er der ikke en der har penge nok som tør prøve ;-). Gad sgu godt at smide 500 eller 1000GB disk i.

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 18:05
i fald der er nogen der har tænkt sig at gøre det, så skal man lige være opmærksom at den helst skal køre med samme RPM eller lavere. Personligt er jeg ikke overbevist om at det er noget jeg gider bruge tid og energi på med mindre det bliver et stort problem. Nu skal jeg jo bare lige have boksen først
Til top
Belboz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Belboz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

i fald der er nogen der har tænkt sig at gøre det, så skal man lige være opmærksom at den helst skal køre med samme RPM eller lavere.


Du mener vel samme RPM eller højere. Lavere kan risikere at give dig performance problemer.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 20:22
Højere RPM kan give dig varme og støj problemer
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 20:42

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Højere RPM kan give dig varme og støj problemer

primært varme. Om harddisken er lidt langsommere tror jeg ikke ændrer støjniveau ret meget. Det at man sætter en harddisk i tror jeg nu ikke ændrer boksens performance ret meget. Jeg tror næppe heller man vil kunne tweake den til ret meget bedre performance ved at sætte en 15000rpm disk i

Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Er der ikke en der har penge nok som tør prøve ;-). Gad sgu godt at smide 500 eller 1000GB disk i.

Hej

Ja så fik jeg en ny større harddisk i min boks, en 500Gb

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fast2night Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Er der ikke en der har penge nok som tør prøve ;-). Gad sgu godt at smide 500 eller 1000GB disk i.

Hej

Ja så fik jeg en ny større harddisk i min boks, en 500Gb


Hvilken 500GB model har du sat i?

Skulle den gamle disk klones, eller kan boksen selv initialisere den nye med de fornødne partitioner?

Mvh Hans
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ken_T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Hej

Ja så fik jeg en ny større harddisk i min boks, en 500Gb



Ok, dagens mand eller er det nattens ditto, hvis vi kigger på tidspunktet?

Du bliver helt klart nødt til at fortælle hvad du gjorde? Satte du simpelthen en anden disk i din Samsung og formaterede via format af harddisk og så var den der? Og hvilken disk? (mærke)

Eller er det en længere historie?

Godt gået!


Redigeret af Ken_T - 06-Oktober-2008 kl. 01:40
Til top
Mad Onion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mad Onion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 06:56

Hej Alle.

Jeg har også lavet tricket, men det var ikke stabilt, derfor har jeg ikke skrevet et indlæg om det. Men jeg clonede min med Acronis image backup, og derefter udvidede jeg partitionen med Acronis Disk Director. Jeg oplevede at maskinen frøs, og ikke reagerede. Dog kunne jeg optage på disken. Den originale disk indeholder 4 partitoner, først 2 små på 486,3 mb, derefter en på 27,02Gb. formentlig bruges denne til buffer ved forskudt TV. Den sidste partiton er på 121 Gb. og her lagres optagelserne. Det er linux formaterede partioner i hhv. ext2 og ext3 format.Jeg prøver forgæves at finde en måde hvorpå optaeglserne kan hentes ud, men det er ikke lykkedes endnu, de er formentlig krypteret. De ligger i et trp format, som er en transport stream.

Mad Onion

 

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Hej

Ja så fik jeg en ny større harddisk i min boks, en 500Gb



Ok, dagens mand eller er det nattens ditto, hvis vi kigger på tidspunktet?

Du bliver helt klart nødt til at fortælle hvad du gjorde? Satte du simpelthen en anden disk i din Samsung og formaterede via format af harddisk og så var den der? Og hvilken disk? (mærke)

Eller er det en længere historie?

Godt gået!
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Er der ikke en der har penge nok som tør prøve ;-). Gad sgu godt at smide 500 eller 1000GB disk i.

Hej

Ja så fik jeg en ny større harddisk i min boks, en 500Gb


Hvilken 500GB model har du sat i?

Skulle den gamle disk klones, eller kan boksen selv initialisere den nye med de fornødne partitioner?

Jeg satte en WD5000AAKS i, men først clonede jeg orginaldisken med Active@ Disk Image 3.1.9. til 500Gb disken, derefter udvidede jeg den sidste partition med Partition Commander, jeg kunne så se disken på Samsung boksen, jeg formaterede den så i boksen, og derefter lavede jeg en reset til fabriksinstilling i boksen,  den kører så en chek på disken, og den var så fejlfri.

Jeg har kun nået at optage nogle små klip, og har ikke oplevet nogle problemer endnu.

Hilsen Jimmi

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fast2night Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Jeg satte en WD5000AAKS i, men først clonede jeg orginaldisken med Active@ Disk Image 3.1.9. til 500Gb disken, derefter udvidede jeg den sidste partition med Partition Commander, jeg kunne så se disken på Samsung boksen, jeg formaterede den så i boksen, og derefter lavede jeg en reset til fabriksinstilling i boksen,  den kører så en chek på disken, og den var så fejlfri.

Jeg har kun nået at optage nogle små klip, og har ikke oplevet nogle problemer endnu.

Hilsen Jimmi


WD5000AAKS ville nok ikke være mit første valg, da den ikke er velegnet til STB brug, da den bruger rimelig meget strøm og kører ret varmt.

Her vil WD5000AVJS være det oplagte valg, hvis den oprindelige disk var en WD1600AVJS, men hvis det blot var en WD1600JS så er WD5000AAKS ikke et problem rent strømmæssigt.

Det bliver lidt spændende at høre hvordan det går, når disken bliver fyldt mere op, da det så vil vise sig om boksen kan håndtere de flere blokke, og om den får problemer når disken falder i ydevne.
Mvh Hans
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Jeg satte en WD5000AAKS i, men først clonede jeg orginaldisken med Active@ Disk Image 3.1.9. til 500Gb disken, derefter udvidede jeg den sidste partition med Partition Commander, jeg kunne så se disken på Samsung boksen, jeg formaterede den så i boksen, og derefter lavede jeg en reset til fabriksinstilling i boksen,  den kører så en chek på disken, og den var så fejlfri.

Jeg har kun nået at optage nogle små klip, og har ikke oplevet nogle problemer endnu.

Hilsen Jimmi


WD5000AAKS ville nok ikke være mit første valg, da den ikke er velegnet til STB brug, da den bruger rimelig meget strøm og kører ret varmt.

Her vil WD5000AVJS være det oplagte valg, hvis den oprindelige disk var en WD1600AVJS, men hvis det blot var en WD1600JS så er WD5000AAKS ikke et problem rent strømmæssigt.

Det bliver lidt spændende at høre hvordan det går, når disken bliver fyldt mere op, da det så vil vise sig om boksen kan håndtere de flere blokke, og om den får problemer når disken falder i ydevne.

Hej

Ja du har ret i det med varmen, men det var en disk jeg havde liggende, men det er nok WD5000AVJS man skal købe i stedet.

Hilsen Jimmi

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu