recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42PFL9703H/10 Mister kanaler på DVB-C del
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42PFL9703H/10 Mister kanaler på DVB-C del

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
uffeuffe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:27

Jeg har haft det samme problem (mistede kanaler i favoritlisten hver nat) i Philips 42PFL9703H/10. pt. kører jeg på YouSees netværk med grundpakke og uden CA-modul, vel vidende at jeg så kun kan modtage DR1, DR2 og TV2 digitalt. 

Philips kundeservice har svaret at det er et kendt problem der arbejdes på.

Jeg har opgraderet firmware til version 000.091.000.000 uden nogen forbedring. Det vil sige, at når DR1, DR2 og TV2 står i favoritlisten er de forsvundet derfra næste morgen, men findes stadig som programnumre ca 34, 37 og 96.

Det ser dog ud til at jeg kan omgå problemet ved at omordne kanalerne i kanallisten. Jeg har flyttet DR1, DR2 og TV2 op så de er kanalnumre 1,2 og 3, og har først derefter inkluderet dem i favoritlisten. Selv om tv'et oplyser at kanaloversigten er opdateret, findes de stadig i min favoritliste næste morgen

 

 

 

Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 21:06
Tja når ikke du bruger noget kort, så ved jeg ikke lige hvad løsningen er.
Men mail evt. til Phillips support om et ønske om at kunne slå den opdatering fra via software. Jeg forsøgte, men de afviste at vil lave dette, og at de i stedet vil løse problemet med youSee.

Som sagt så er mit problem forsvundet efter YouSee sendet en kort opdatering, men det kan du jo ikke få....
 
Held og lykke med det
Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 19:28
Er der andre der kan bekræfte at et nyt viaccess smartcard fra Yousee løser problemet med tabte kanaler?

Jeg bruger nyeste firmware (0.93) og er fortsat plaget af problemer med tabte kanaler om natten på mit philips tv. Hverken yousee/philips support har været til nogen hjælp i sagen ("Sluk for strømmen til tv'et om natten, så opstår problemet ikke." OMG!)

Mvh

Sune


 
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 08:52
Jeg kan kun sige at jeg ikke har haft problemet i ca ½år incl de forskellige firmware der har været.
Jeg er 99% sikker på at det var den opdatering som YouSee sendte til mit kort som løste mit problem. Men det er jo slf. ikke nemt hvis ikke man har en selector at "proppe" kortet i

Hvis man læser rettelseslisten til de forskellige FW versioner, står der også at det burde være rettet i en af de tidligere versioner.

Held og lykke med det
Til top
lurking Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Jeg kan kun sige at jeg ikke har haft problemet i ca ½år incl de forskellige firmware der har været.
Jeg er 99% sikker på at det var den opdatering som YouSee sendte til mit kort som løste mit problem. Men det er jo slf. ikke nemt hvis ikke man har en selector at "proppe" kortet i

Hvis man læser rettelseslisten til de forskellige FW versioner, står der også at det burde være rettet i en af de tidligere versioner.

Held og lykke med det


Uhm siger du at du har brugt din selector / samsung hdbox til at update kortet ?

Jeg prøvede nemlig det med kort update, men det var mens kortet sad i mit tv og ikke i selector eller hdbox. Yousee kunne kun se, at updaten var sendt til mig, men ikke om kortet havde registreret den i tv'et..


Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 16:01
Øhh hvordan f..... opdaterer man så kortet (med/uden) selector?  Jeg har faktisk også en samsung box men den er "lånt ud" nu da jeg jo ikke behøvede den...

på forhånd tak

Sune
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 23:20
Da TDC ikke "suppoterer" en CAM løsning, fik jeg fik besked på at sætte kortet i min gamle Sagem boks, jeg mener den skulle sættes på DR1 eller TV2 og så ville YouSee sende en kort update til mit kort. Efter 30 min fik jeg at vide at jeg kunne pille kortet ud igen og chekke om det havde virket.

Hvilket jeg kun kan bekræftige at det gjorde i mit tilfælde. Om det så var Firmware eller kort update ved jeg ikke 100%, men det stoppede med at smide kanalerne efter kort opdateringen fra YouSee.

Håber i kommer videre, for det med at ens kanaler forsvinder, er bare belastende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu