recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?
    Sendt: 20-September-2008 kl. 15:04
Hej...

Jeg har lige fået en HTPC, hvor jeg kører MCE på.
Dertil har jeg brugt MyMovies til afspilning af DVD-ISO filer. Det er et rigtigt godt program, både med hensyn til tilføjelse af film, samt selve interfacet i MCE --> Arrangere film efter år, genre, skuespiller, ja alt!

Men syntes dog MCE mangler en del angående opsætninger, layout osv. Personlig tilpasning. / Der er stort set ingenting at hente her!

Derfor har jeg set lidt på MediaPortal, som ser rigtig lovende ud med henblik på tilpasning osv.
dog har jeg ikke kunnet finde oplysninger angående afspilning af DVD-ISO deri?
Findes der er lige så godt (Og nemt) program som MyMovies (Både med henblik på tilføjelse af film delen, samt selve interfacet i MCE ---> Overskueligt, samt en masse muligheder angående arrangering, visning af data osv)?
Til top
Andy Brøner Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:21
MediaPortal kan afvikle DVD iso'er hvis man installere Daemon Tools, som kan hentes gratis.

Du kan også kigge på xbmc som er kommet i en Beta 1 der kan installeres på windows.
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 18:15
Jamen hvordan? Og hvad kan bruges til at tilføje filmene med?
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 11:30
Mediaportal har en del plug-ins der minder om mymovies og som man kan indexere og afspille sine film igennem. Desværre har ingen af disse den gode backend med info og covers til filmene som mymovies har.
Det de som regl gør er at hente film info fra en tilfældig webside så det er langt fra altid at der er info om en film. Især danske film har jeg oplevet at der ofte er problemer med.

Hvis man har lidt evner inde for programmering burde det ikke være noget problem at lave en frontend til mediaportal så man kan bruge mymovies databasen men ind til videre har ingen ville tage den op
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 12:24
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til VMC da dette er stabilt og no nonsense.......Media Portal kan mange ting rigtig mange ting.....For mange ting... Hver gang der kommer en ny version, bliver der tilføjet nye ting i  stedet for at rette de mange fejl der ligger i programmet......Men mange bugs bliver ved med at være der

Desuden kræver det sin man for det første at leve med de mange bugs, men så sandelig også at lave workarounds til dem...

Jeg har prøvet MP i mange forskellige versioner og svn's. Længste tid jeg har kunnet leve med det er ca 4 timer....(Efter at have spildt en dag på at fintune)
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til VMC da dette er stabilt og no nonsense.......Media Portal kan mange ting rigtig mange ting.....For mange ting... Hver gang der kommer en ny version, bliver der
tilføjet nye ting i stedet for at rette de mange fejl der ligger i programmet......Men mange bugs bliver ved med at være der

Undskyld, men det er jo direkte forkert. Det er efterhånden længe siden at de gik i feature freeze, og kun fokuserer på bug-rettelser. At de så måske endnu ikke har fået rettet lige de bugs som du oplever, er jo
så bare uheldigt. Jeg kører kun med MP, og har med RC2 (ingen SVN) ingen problemer med at køre stabilt. Det er klart at der er fejl og mangler, men det er jo heller ikke et færdigt program som VMC er - de er jo stadig
ikke nået til en final release.


For nu at svare på spørgsmålet:

Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Findes der er lige så godt (Og nemt) program som MyMovies (Både med henblik på tilføjelse af film delen, samt selve interfacet i MCE ---> Overskueligt, samt en masse muligheder angående arrangering, visning af data osv)?

Jeg har af gode grunde ikke nogen erfaringer med MyMovies, men som jeg har forstået det, så er det et plugin der importerer alle dine film og henter info og covers om dem fra en online database.

Der er et nyt Plugin til MP som hedder Moving Pictures, som kan det samme. Du indstiller de mapper som dine film ligger i. Herefter
går plugin'et online og finder info om dem og downloader Covers og Backdrop Fanart. Oprindeligt var det meningen at det skulle connecte til
en side der hedder movie-xml.com som er en side hvor alle kan tilføje data om film, hvis der er film som ikke er online endnu. Siden er dog nede i øjeblikket fordi det sted hvor den var hostet ikke havde kapacitet nok
(den blev fuldstændigt lagt ned, fordi der var så mange der bruger den. Det er ikke kun MP bruger, men også fra XBMC, Meedios og andre HTPC Apps). Der er lige kommet en ny version der (midlertidigt) bruger IMDB som main page til at downloade info fra, men de er igang med at lave
en ny side, baseret på Movie-XML.com som så skal fungere som det sted hvor det meste info hentes fra. 

Moving Pictures


Der er også lige kommet support for DVD-Iso's og Fulde DVD-rips, så det burde kunne dække dine behov.



Redigeret af jonaskp - 21-September-2008 kl. 19:53
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til VMC da dette er stabilt og no nonsense.......Media Portal kan mange ting rigtig mange ting.....For mange ting... Hver gang der kommer en ny version, bliver der
tilføjet nye ting i stedet for at rette de mange fejl der ligger i programmet......Men mange bugs bliver ved med at være der

Undskyld, men det er jo direkte forkert. Det er efterhånden længe siden at de gik i feature freeze, og kun fokuserer på bug-rettelser. At de så måske endnu ikke har fået rettet lige de bugs som du oplever, er jo
så bare uheldigt. Jeg kører kun med MP, og har med RC2 (ingen SVN) ingen problemer med at køre stabilt. Det er klart at der er fejl og mangler, men det er jo heller ikke et færdigt program som VMC er - de er jo stadig
ikke nået til en final release.


For nu at svare på spørgsmålet:

Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Findes der er lige så godt (Og nemt) program som MyMovies (Både med henblik på tilføjelse af film delen, samt selve interfacet i MCE ---> Overskueligt, samt en masse muligheder angående arrangering, visning af data osv)?

Jeg har af gode grunde ikke nogen erfaringer med MyMovies, men som jeg har forstået det, så er det et plugin der importerer alle dine film og henter info og covers om dem fra en online database.

Der er et nyt Plugin til MP som hedder Moving Pictures, som kan det samme. Du indstiller de mapper som dine film ligger i. Herefter
går plugin'et online og finder info om dem og downloader Covers og Backdrop Fanart. Oprindeligt var det meningen at det skulle connecte til
en side der hedder movie-xml.com som er en side hvor alle kan tilføje data om film, hvis der er film som ikke er online endnu. Siden er dog nede i øjeblikket fordi det sted hvor den var hostet ikke havde kapacitet nok
(den blev fuldstændigt lagt ned, fordi der var så mange der bruger den. Det er ikke kun MP bruger, men også fra XBMC, Meedios og andre HTPC Apps). Der er lige kommet en ny version der (midlertidigt) bruger IMDB som main page til at downloade info fra, men de er igang med at lave
en ny side, baseret på Movie-XML.com som så skal fungere som det sted hvor det meste info hentes fra. 

Moving Pictures


Der er også lige kommet support for DVD-Iso's og Fulde DVD-rips, så det burde kunne dække dine behov.



Kan da godt være at de er gået i feature freeze, og at jeg tager fejl. Men stadigvæk, bug's er der stadig for mange af efter min smag og der startes på nye versioner føren de gamle egentlig er færdige - feature freeze eller ej... 

Jeg synes helt ærligt at MP er et flot projekt, men jeg bliver først tilhænger af den dag hvor man ikke manuelt skal installere SQL servere og man kan scanne mere en et MUX på supporteret hardware. EVR, VMR  implementeringen er langt hen af vej en tragedie af de store efter min bedste overbevisning....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Kan da godt være at de er gået i feature freeze, og at jeg tager fejl. Men stadigvæk, bug's er der stadig for mange af efter min smag og der startes på nye versioner føren de gamle egentlig er færdige - feature freeze eller ej... 

Jeg synes helt ærligt at MP er et flot projekt, men jeg bliver først tilhænger af den dag hvor man ikke manuelt skal installere SQL servere og man kan scanne mere en et MUX på supporteret hardware. EVR, VMR  implementeringen er langt hen af vej en tragedie af de store efter min bedste overbevisning....

Så er det godtnok længe siden du har prøvet det. For efter RC1 har de haft en automatisk installer som selv klarer at downloade og installere alt hvad der behøves, udover selve MP, heriblandt SQL server.

Det er fint at du har forbehold overfor det, og vi har alle personlige præferencer, men synes det er tyndt at basere kritik på versioner som efterhånden er 5 måneder måneder gamle. Så sig istedet at det er længe siden du har prøvet det, men sidst var der de og de mangler.

Med hensyn til at scanne flere MUX, så ved jeg det ikke, da jeg pt kun har et DVB-T kort, og EVR og VMR implementering kender jeg ikke lige til.

Tilgengæld kan de finde ud af at lave DVB undertekster og HD kanaler uden diverse hacks og leakede Beta'er

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 00:28

Jeg er enig med Patriarken i at måden man gør det her på, er at udvikle noget SW, kalde det Beta, få det testet, release en final version. Så går man i gang med næste Beta hvor nye funktioner implenteres (og kendte bugs løses)

Som jeg ser MP er der aldrig kommet en Final. Dvs. en version der kan det her, og KUN det her, og det står vi inde for. Alt andet kommer i næste release og de næste betaer.

Hver gang jeg har forsøgt mig med MP har der været funktioner der crashede og ting der ikke fungerede. Det er helt okay, men KUN HVIS DET ER BETA.

Men jeg vil indrømme at det er nogen tid siden jeg sidst forsøgte (det tager som Patriakeren siger DAGE at få det tunet ind).

Hvis begejstringen her, og i andre forums, en dag ingen ende vil tage, så er jeg på igen!  

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 00:36

En tilføjelse: Hvorfor skal SQL server blandes ind i et MediaCenter program. Det er da skudt i roen!!

Herregud, hvis jeg er total TV Tosse og har 35.000 titler på min harddisk, så ville det stadig være fint med en lille databasefil i f.eks. access format

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg er enig med Patriarken i at måden man gør det her på, er at udvikle noget SW, kalde det Beta, få det testet, release en final version. Så går man i gang med næste Beta hvor nye funktioner implenteres (og kendte bugs løses)

Som jeg ser MP er der aldrig kommet en Final. Dvs. en version der kan det her, og KUN det her, og det står vi inde for. Alt andet kommer i næste release og de næste betaer.

Hver gang jeg har forsøgt mig med MP har der været funktioner der crashede og ting der ikke fungerede. Det er helt okay, men KUN HVIS DET ER BETA.

Men jeg vil indrømme at det er nogen tid siden jeg sidst forsøgte (det tager som Patriakeren siger DAGE at få det tunet ind).

Hvis begejstringen her, og i andre forums, en dag ingen ende vil tage, så er jeg på igen!  

 

Jeg er sku enig med Jonas her - Det må godt nok være længe siden i har prøvet MediaPortal - Jeg mener det er ved at være 5 måneder siden de gik i feature freeze, og RC1 kom ud - De bugfixer hele tiden, og RC2 er nu ude - De forventer at der ikke går lang tid før RC3 kommer, og endnu kortere tid herefter før MP bliver released i en 1.0 final version.

Det kører super stabilt, og det er super simpelt at installere og sætte op til basic brug - Efterfølgende er der en million ting man kan rode med, og sætte det helt perfekt op efter egen smag.

I burde gøre jeg selv den tjeneste og installere og prøve RC2 - Jeg oplever det som et rigtig rigtig stabilt produkt, der understøtter DVB-C sub's, HDTV, og tillader at man kan tilpasse det helt perfekt til den enkelte bruger.

Som jeg skrev i en anden tråd, er eneste problem jeg har stødt på i forbindelse med min remote+antec fusion v2 black kabinet - det er mega bøvlet at få til at du 100% sammen, så jeg køber et nyt kabinet istedet :p

Mickey

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 00:49

Uh, og til OP:

Der er indbygget mount af .iso filer, som så efterfølgende kan afspilles (det foregår super simpelt med en install af daemon-tools, og så lige fortælle media-portal hvor dette befinder sig på din hdd)

Endvidere kan du som jeg har beskrevet i ovenstående indlæg sætte det op helt som du ønsker - bl.a. ved hjælp af forskellige lækre skins.

Mickey

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu