recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Jeg er sku enig med Jonas her - Det må godt nok være længe siden i har prøvet MediaPortal - Jeg mener det er ved at være 5 måneder siden de gik i feature freeze, og RC1 kom ud - De bugfixer hele tiden, og RC2 er nu ude - De forventer at der ikke går lang tid før RC3 kommer, og endnu kortere tid herefter før MP bliver released i en 1.0 final version.

Det kører super stabilt, og det er super simpelt at installere og sætte op til basic brug - Efterfølgende er der en million ting man kan rode med, og sætte det helt perfekt op efter egen smag.

I burde gøre jeg selv den tjeneste og installere og prøve RC2 - Jeg oplever det som et rigtig rigtig stabilt produkt, der understøtter DVB-C sub's, HDTV, og tillader at man kan tilpasse det helt perfekt til den enkelte bruger.

Som jeg skrev i en anden tråd, er eneste problem jeg har stødt på i forbindelse med min remote+antec fusion v2 black kabinet - det er mega bøvlet at få til at du 100% sammen, så jeg køber et nyt kabinet istedet :p

Mickey

Det vil sige det bare kører totalt stabilt med H.264 fra SAT på f.eks. TT-S2 3200 eller FloppyDTV med CAM modul, og kan optage med undertekster fra DVB-T/C/S, med flere tunere i samme maskine, så man kan se et program, medens man optager et andet. Derudover er der automatisk EPG fra DVB-T/C (DVB-S fungerer ikke godt på alle platforme)

Og man kan se et program der bliver optaget på en PC, fra en anden PC samtidigt, forskudt

Hvis du mener vi er derhenne, så er jeg på!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 07:36
Tjae...Måske er min kritik tynd men den er empirisk understøttet af talrige installationer....Jeg har prøvet Media Portal i forskellige versioner ca en gang om måneden i det sidste halve år med MEGET forskelligt hardware....Jeg kan IKKE, jeg gentager IKKE scanne mere en et mux, regardless of hvilken version jeg prøver og hvor mange frekvenstabeller jeg fodrer den med. Dette er i sig selv en kæmpe problem, men helt ærligt SQL server og SQL server Management tools det er tosset også selvom man bruger dette på andre platforme(MySQL MythTV).....Der er simpelthen for meget der kan gå galt...

Hvis du kan henvise til den klik to install all som du har brugt så skal jeg prøve én gang til og samtididigt give dig en detaljeret beskrivelse af de problemer der opstår hen af vejen....


DVBviewer kan også agere TV-server via Unicast og multicast via en lightweight server applikation og der kan sagtens køre mange servere på én og samme computer. Uden SQL, uden problemer med VMR, EVR eneste der kræves er en DVBviewer på den dunk hvor du vil se tv...de sættes bare op til at recorde til samme share...

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:09

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

En tilføjelse: Hvorfor skal SQL server blandes ind i et MediaCenter program. Det er da skudt i roen!!

Jeg kan da prøve at liste op hvorfor bla. My Movies kører på SQL Server:

1. Microsoft har deprecated JET (Access) som database, hvilket betyder der ikke findes en native X64 driver.

2. Microsoft har valgt at lave SQL Mobile (selv den seneste) med kun en X86 driver.

3. Der findes alternative små databaser som VistaDB, SQLite og andre, og de har alle forskellige problemer - nogle har ikke X64 drivere, og andre har så håbløs performance at de er helt ubrugbare.

Så, desværre er en SQL Express den letteste brugbare database i mange sammenhænge, hvis du vil køre på X64, og det forventes af programmer i dag at de gør. Ok, der kan køres i X86 emuleringsmode, men i nogle sammenhænge kan der ikke (bla. i Microsoft Media Center Add-In's, som skal køre native).

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:16

Det kan være jeg lige skal knytte en kommentar her vedrørende data.

Jeg kan sagtens forstå at mange gerne vil skifte til MediaPortal, den nye XBMC som også ser rigtigt flot ud, ja sågar en Popcorn hour eller andre.

I forhold til film er det generelle problem at enten så er datagrundlaget uhyggeligt ringe, baseret på screenscrapers der jævnligt går i stykker eller baseret på eksport og import fra andre programmer hvergang man ændrer en film.

Jeg har for et stykke tid siden valgt at åbne op for My Movies' database så de udviklere der ønskede at lave front-ends til disse andre enheder kunne benytte den, hvor brugeren så stadig bruger My Movies Collection Management program, og dermed deltager i database opbygningen, men der har ikke været ret stor interesse for det, hvilket undrer mig. Men de brugere der bruger de forskellige programmer skal være velkomne til at forespørge disse ting, så der måske på et tidspunkt er nogle der får øjnene op for det.

Jeg kan samtidig nævne at jeg har en næsten klar version My Movies specielt til Windows Home Server, indeholdende monitoring af shares med film på home serveren, og en auto-disc copier (bla. til ISO) som jo gemmer "mymovies.xml" filer i folderne - jeg mener at bla. MediaPortal er i stand til at læse de filer, men helt præcist hvordan og hvad de gør er jeg ikke klar over.

Mvh

Brian Binnerup

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:45
OKay det var en lang smøre.

Som det første lige meget hvad, så finder jeg det utrolig nemt den måde at MCE og My Movies er integreret på... Det funker bare så utrolig godt. Det var sådan set den eneste gund til jeg gerne ville have haft det med over i Media Portal!

Har prøvet det der Moving pictures, men syns ikke helt jeg kunne få det til at virke... Er der slet ikke et eksternt program på samme måde som MyMovies, hvor jeg kan overskue mine film, tilføje data osv? Eller er det kun inde i selve MediaPortal man kan gøre ting?
Under configuration til det, kan eg tilføje de mapper som skal overvåges. Der har jeg så tilføjet D:/htpc/film
Hvor filmene ligger i mapper derinde. Men der sker ikke rigtig mere? (Inde i seve programmet i media portal, kommer der ingenting på...)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

OKay det var en lang smøre.

Som det første lige meget hvad, så finder jeg det
utrolig nemt den måde at MCE og My Movies er integreret
på... Det funker bare så utrolig godt. Det var sådan set
den eneste gund til jeg gerne ville have haft det med
over i Media Portal!

Har prøvet det der Moving pictures, men syns ikke helt
jeg kunne få det til at virke... Er der slet ikke et
eksternt program på samme måde som MyMovies, hvor jeg
kan overskue mine film, tilføje data osv? Eller er det
kun inde i selve MediaPortal man kan gøre ting?
Under configuration til det, kan eg tilføje de mapper
som skal overvåges. Der har jeg så tilføjet D:/htpc/film
Hvor filmene ligger i mapper derinde. Men der sker ikke
rigtig mere? (Inde i seve programmet i media portal,
kommer der ingenting på...)

Alternativet (og det som længe har været det som de
fleste bruger) hedder MyFilms, og kører med et eksternt
program til at administrere en ANT database - men så
skal du selv tilføje filerne. Der er altså ikke nogen
live-updatering når du tilføjer filer.
Derfor jeg fremhævede Moving Pictures, da dette fungerer
optimalt.
Hvornår har du sidst prøvet det plugin? For inden i
fredags, hvor der kom en ny version, har det ikke virket
de sidste par uger, grundet at deres primære dataside,
movie-xml.com har været nede.
Har du været inde i configurationen? Der kan du se dine
film, under et faneblad (mener det hedder movie
manager).



Til Patriarken: Jeg taler ikke kun om
OneClik installation. Jeg har ikke prøvet den, da jeg
kører server og Frontend på to forskellige pc'er. Men
selvom du vælger avanceret, så klarer installeren stadig
selv at installere SQL-serveren.

[edit]Kan se at du ikke skrev OneClick installation. Ja,
jeg mener "install all". Jeg har efterhånden haft det
installeret på flere maskiner en del gange, og har ikke
haft nogen problemer med det.

Redigeret af jonaskp - 22-September-2008 kl. 10:55
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 15:39
Hvad mener du med der ikke er nogle Live-Opdateringer når jeg tilføjer filerne? Hvad er den ANT database for noget... Er det ikk lige meget hvad det er for en? -Bare det blir gemt et sted!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 18:08
Hvad jeg mente med Live-opdatering (som var ret
kryptisk, kan jeg godt se nu :P) var at du skal tilføje
filerne manuelt til databasen - du kan ikke sætte den tl
at overvåge en mappe, og så automatisk importere film
når du lægger nye ind.

Det her er ANT
Når man så har lavet sin database i dette program, så
eksporterer man den i .xml format som så kan læses af  Dette plugin http://forum.team-mediaportal.com/my-films-164/original-thre ad-myfilms-v3-1-use-ant-movie-database-amc-mp-6581/

Redigeret af jonaskp - 22-September-2008 kl. 18:10
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 19:08
Okay det program lyder ret smart hvis den ellers gad læse mine filer... De ligger jo sådan her:

d:/htpc/film/Film1/Film.iso
d:/htpc/film/Film2/Film2.iso
d:/htpc/film/Film3/Film3.iso
Osv...

(Hvor mapperne "Film1", "Film2", "Film3" osv har navnet på den pågældende film)

Det burde da være okay?

Ja det er da ikk ret smart at skulle side og eksportere databaseb hver gang man har lavet en ændring... Lidt for besværligti længden måske.

Men hvis Moving Pictures er det eneste der virker, så har jeg vel ingen vej udenom. Hvilket er den seneste version, for at være sikker på det er den jeg har...

Men angående MOving Pictures... NÅr den ha fundet data om filmen én gang, så gemmer den vel det? Så næste gang den starter så henter den kun for de nye mapper der er kommet siden sidst?

Redigeret af rasmuskarlsen - 22-September-2008 kl. 19:09
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 16:40
Fatter ikke det Moving Pictures, den kan ikke finde nogle film!! Hvad skal jeg gøre efter at have tilføjet Mappen film i Moving Pictures Configuration???

Redigeret af rasmuskarlsen - 23-September-2008 kl. 17:03
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 17:34
Okay jeg har nu endelig fået det til at virke...
Det var en fejl opsætning emd Daemon Tools.

Men Det Moving Pictures når jo ikke MCE og My Movies til sokkeholderne!! Elendigt interface... > Det er ingen muligheder for noget som helst... Er det bare mig der er utrolig skuffet!?

Derudover har Media Player det med at poppe up, foran MediaPortal, når man eks, trykker på Esc... Hmm...

Ved ikk hvad jeg skal gøre, om jeg skal bruge MCE igen... For må indrømme jeg er lidt skuffet over MediaPortal... De film funktioner er slet ikke gennemfærte overhovedet jo..

Redigeret af rasmuskarlsen - 23-September-2008 kl. 17:38
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 11:37

Problemet med Media Portal er ikke et hak anderledes en stort set alskens andre GPL programmer. Udviklerne har alt for stor indsigt i deres egen koder og "glemmer" at se siden fra brugerne, de almindelige brugere vel at mærke.

Oftest ser man GPL udviklet programmer med henvisninger til forumer, i tilfælde af problemer. Det er som sådan også fint nok for de lidt mere "nørdede" brugere, de selvsamme brugere, som oftest også vil lidt mere end bare det almindelige, eller standard om man vil. Det betyder, at de mennesker som udviklerne kommunikere med, de er på et helt andet plan, end det som softwaren oftest var stilet efter. Og så begynder tingene at gå skævt. Der udvikles nye funktioner, på trods af at allerede eksisterende og ganske fundementale funktioner enten mangler eller fejler.

Det sker også på andet software end lige GPL. DVBviewer er for mig at se også et eksempel på, hvor galt det kan gå. Hvordan kan man overhovedet få den ide at udvikle og implementere en TV server/klient del i et media center software, INDEN at det fundementale virker, eller man skal nørkel voldsomt meget med det (flere timer, dage), før det fundementale virker? Det er totalt gakket. Hvordan kan man sætte sig fokus på server/klient, når ikke engang optage delen virker tilfredsstillende.

Det er de problemer som jeg forstår på Patriarken og er helt enig med ham i, at software som disse, MediaPortal, DVBviewer eller andet virkelig skaber nogle voldsomme problemer for dem selv, og alt for mange brugere falder simpelthen fra. Jeg var selv een af dem der opgav MediaPortal. Jeg gad simpelthen ikke sidde og nørkle med det, bare for at få det til at se/optage tv, og afspille film. Det er ikke det værd!

VMC er noget anderledes. Der har man bevidst udeladt de mere tunge funktioner, udelukkende for at kunne få det grundlæggende med, og så det funger fra start. VMC har også den betydelige forskel, at det virker når OS er installeret. Der er ikke meget konfiguration tilbage, når først Windows er installeret og køre. Det betyder at mange flere brugere kan få gavn af det uden at de i virkeligheden har rørt en finger eller tænkt ret meget. Og de få problemer der er med det, de kan oftest løses relativt nemt.

Det er syndt det skal være sådan. Hvorfor tager de ikke bare et udgangspunkt med det samme, sætter sig et mål, og så får det til at funger tilfredsstillende. Derefter kan de så gå videre med udviklingen. Det er ikke et acceptabelt mål at sætte sig, hvis man står med fejl/mangler i forhold til den oprindelige ide, og man så alligevel fortsætter med at udvikle nyt. Det er til gengæld destruerende for udviklingen.

Men som sagt, MediaPortal er ikke unik på dette område. Det gælder stort set alt gratis og GPL licensteret software. Om det så skyldes det er gratis, det ved jeg ikke. Men tåbeligt er det helt sikkert.
Engang imellem når jeg får tid, så roder jeg med hjemmesider og serverer, hvor jeg bla. bruger Joomla. (Et content management system). Der kan man virkelig tale om effekten af ovenstående. Det er et rent helvede at holde rede i. Og på trods af at joomla version 1.0.x stadigvæk lider af fejl og mangler, så valgte man at starte på en helt ny engine for et par år siden og kalde den for 1.5. De kører sideløbende med hinanden, men det har helt klart betydet, at mange har mistet tiltroen til det, påtrods af det er klart det bedste system der findes, for der er kommet features i version 1.5, som decideret mangler i 1.0.x. Denne ændring har også skabt en masse problemer med de moduler der udvikles til Joomla, fordi det er to forskellige versioner. Og det er kun de virkelige seriøse udviklere, som laver moduler der virker på begge. Og så virker de forøvrigt også som ovenstående, alt for ofte.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu