recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE Kontra MediaPortal - DVD ISO?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:


Jeg kan samtidig nævne at jeg har en næsten klar version My Movies specielt til Windows Home Server, indeholdende monitoring af shares med film på home serveren, og en auto-disc copier (bla. til ISO) som jo gemmer "mymovies.xml" filer i folderne - jeg mener at bla. MediaPortal er i stand til at læse de filer, men helt præcist hvordan og hvad de gør er jeg ikke klar over.

Mvh

Brian Binnerup


Hej Brian

Jeg har ikke nær samme kendskab til hverken dit MyMovies eller MCE som dig, men vil her gøre opmærksom på hvordan MyMovies virker med Mediaportal på nuværende tidspunkt.


Jeg bruger MyMovies i Mediaportal via plugin'et MyFilms som understøtter ANT samt MyMovies og det virker helt uden problemer. Det er dog en mere low-tech metode da jeg selv skal tilføje mine film i MyMovies, peje URL på selve iso filen og derefter eksportere xml filen.
Mediaportal (MyFilms) opdaterer selv fra filen hver gang programmet startes.

Med andre ord vil jeg mene det "eneste" Mediaportal mangler i forhold til MyMovies er at MyMovies selv understøtter overvågning af nye film i specificerede mapper (som ved MCE) og i stedet for at peje på mappen, pejer på selve filmen (iso filen) og automatisk overskriver den sidste xml eksport fil.


Som skrevet har jeg ikke nærgående kendskab til MyMovies opbygning, men er det ikke overskueligt at ændre ovenstående så man, ved installation af MyMovies, kan vælge MCE (som nu) eller Mediaportal (som foreslået)?

Der er i hvert fald flere fra Mediaportal forummmet (specielt skandinaviere) som efterspørger bedre integration med MyMovies og flere bruger også programmet i "low-tech" mode som jeg selv.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Med andre ord vil jeg mene det "eneste" Mediaportal mangler i forhold til MyMovies er at MyMovies selv understøtter overvågning af nye film i specificerede mapper (som ved MCE) og i stedet for at peje på mappen, pejer på selve filmen (iso filen) og automatisk overskriver den sidste xml eksport fil.

Årsagen til at du ikke har overvågning er at overvågningen kører inde i Media Center via. en Add-In.

Når Windows Home Server versionen er klar, så vil overvågnen køre i en service på Windows Home Server, og så vil du på WHS have automatisk monitoring som også vil virke til Media Portal.

Det er meningen at monitoringen i My Movies skal flyttes fra Media Center Add-In'et til Tray applikationen eller en Windows Service, af samme årsag - problemet er at få "Confirmative" mode til at fungere, hvor brugeren får en dialog til at godkende det monitoring finder - den mode findes heller ikke på Home Server.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:


Årsagen til at du ikke har overvågning er at overvågningen kører inde i Media Center via. en Add-In.


Når Windows Home Server versionen er klar, så vil overvågnen køre i en service på Windows Home Server, og så vil du på WHS have automatisk monitoring som også vil virke til Media Portal.


Det er meningen at monitoringen i My Movies skal flyttes fra Media Center Add-In'et til Tray applikationen eller en Windows Service, af samme årsag - problemet er at få "Confirmative" mode til at fungere, hvor brugeren får en dialog til at godkende det monitoring finder - den mode findes heller ikke på Home Server.


Super du allerede arbejder på det!

Vil du så også gøre det muligt at gemmen url til selve filen og ikke kun mappen? (Ellers skal man alligevel ind og rette manuelt.)

Tillægsspørgsmål:
Kan man i MCE se bagsiderne fra MyMovies? Det kan man nemlig ikke i Mediaportal.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Vil du så også gøre det muligt at gemmen url til selve filen og ikke kun mappen? (Ellers skal man alligevel ind og rette manuelt.)

Folder monitoring fungerer udelukkende på foldere, og ikke enkelt filer. Jeg vil anbefale at du helt generelt skifter til at have én folder pr. film. Der har været diverse posts på My Movies' forum med scripts der kan flytte fra filer til foldere.

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Kan man i MCE se bagsiderne fra MyMovies? Det kan man nemlig ikke i Mediaportal.

Ja, det er formentligt bare et spørgsmål om at Media Portals interface ikke understøtter bagsider - der er adgang til dem på lige fod med front covers.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Med andre ord vil jeg mene det "eneste" Mediaportal mangler i forhold til MyMovies er at MyMovies selv understøtter overvågning af nye film i specificerede mapper (som ved MCE) og i stedet for at peje på mappen, pejer på selve filmen (iso filen) og automatisk overskriver den sidste xml eksport fil.

Årsagen til at du ikke har overvågning er at overvågningen kører inde i Media Center via. en Add-In.

Når Windows Home Server versionen er klar, så vil overvågnen køre i en service på Windows Home Server, og så vil du på WHS have automatisk monitoring som også vil virke til Media Portal.

Det er meningen at monitoringen i My Movies skal flyttes fra Media Center Add-In'et til Tray applikationen eller en Windows Service, af samme årsag - problemet er at få "Confirmative" mode til at fungere, hvor brugeren får en dialog til at godkende det monitoring finder - den mode findes heller ikke på Home Server.



Kan du ikke lave en service/workerapp model? Bare et forslag...Workerapp'en(Trayutillity eller lignende) Kan så bare sende Kommandoer til til servicen og viceversa...Bare et forslag. Servicen kan jo sagtens sende strings til et trayutillity både lokalt eller på en netværks computer.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:


Folder monitoring fungerer udelukkende på foldere, og ikke enkelt filer. Jeg vil anbefale at du helt generelt skifter til at have én folder pr. film. Der har været diverse posts på My Movies' forum med scripts der kan flytte fra filer til foldere.



Jeg har skam allerede en mappe til hver film. Problemet er at Mediaportal ikke understøtter at afspille fra mapper, men skal have en specifik iso fil udpeget.
Jeg skal altså ændre url fra /film1/ til /film1/film1.iso som det er nu.

Jeg er dog klar over en løsning fra Mediaportals side (så afspilning fra mapper bliver muligt) vil være at fortrække, men tror ikke det så bliver før/hvis 2.0 udkommer.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Kan du ikke lave en service/workerapp model?

Jo, planen er at det skal fungere via. WMI, sådan så monitoring delen registrerer et WMI objekt.

Så vil klienter af forskellige typer (Media Center Add-In'et, Collection Management Programmet, Media Portal eller lign). åbne det WMI objekt og fungere som en process der kan stille brugeren spørgsmål.

Jeg har simpelthen bare ikke haft tid til det umiddelbart....

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 14:00

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Jeg skal altså ændre url fra /film1/ til /film1/film1.iso som det er nu.

Ja ok, det er da noget klyt - det skal jeg lige overveje om jeg kan gøre et eller andet ved.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 17:33
Har lige fundet noget kaldet Meedio. Det er så vidt jeg kan læse et lukket projekt da det blev overtaget af Yahoo. Men nu har nogle nye folk overtaget det, og udviklingen er begyndt igen - Nu med det nye navn MeediOS
Det ser LANGT bedre ud end MediaPortal. Så vil lige prøve det af og se hvad det kan...

http://www.meedios.com

Tjek det ud... Der er lidt en slat over 500 plugins pt dertil :)

Redigeret af rasmuskarlsen - 24-September-2008 kl. 17:35
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 18:08
Så vidt jeg kan se understøtter det også MyMovies Uden Eksport og alt muligt :D Ser ser dælme fedt ud... Tror det kan ALT!
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 18:13

Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Så vidt jeg kan se understøtter det også MyMovies Uden Eksport og alt muligt :D Ser ser dælme fedt ud... Tror det kan ALT!

Kan du lige sende lidt info på det? Jeg vil gerne holde lidt styr på hvordan de forskellige håndterer de ting.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 18:19
Jo men, kan se følgende indtil videre:

Movies

        * use Enhanced Tag Mask File Importer to create movies library
        * use meeMovie importer to populate movies library with info, covers and fanart
        * use Movie Nigth Extras importer to download various extra info for your movies (optional)
        * install movieMee module and find movies info and posters from within MyMovies
        * install mediaInfo plugin and import all relevant audio and video codec info
        * use MyMovies module to browse and play movies (fanart, coverflow and mediainfo supported)

Altså en 5 plugins for at få det til at virke:

Og deres MyMovies Plugin er her...
http://www.meedios.com/OpenMAID/detail.php?plugin_id={8A234E A8-B789-4533-A9DB-90A861CD351D}

Redigeret af rasmuskarlsen - 24-September-2008 kl. 18:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu