recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour A-110  VS.  TViX HD M-6500A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour A-110 VS. TViX HD M-6500A

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour A-110 VS. TViX HD M-6500A
    Sendt: 23-Maj-2009 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Popcorn og Tivx understøtter endnu ikke Vobsub. Det er kun WD TV der gør det pt.


Ærgeligt, så bliver jeg ved min WD TV. Tak for svaret.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:09
ingen af dem, det var bare en oversigt over sub formatter.

Popcorn og Tivx understøtter endnu ikke Vobsub. Det er kun WD TV der gør det pt.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Subtitle formats
VOBsub                                               .sub/.idx
SubStation Alpha/Advanced SubStation Alpha      .ssa/.ass
SubRip                                                         .srt
MicroDVD        &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;    .sub
SAMI         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;          .smi
PowerDivX        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp; .psb
Universal Subtitle Format          &nbs p;         &nbs p;.usf
Structured Subtitle Format          &nbs p;         .ssf


Er det popcorn eller tvix, der understøtter disse?
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:13
Subtitle formats

Format name                                         Extension


VOBsub                                         .sub/.idx
SubStation Alpha/Advanced SubStation Alpha      .ssa/.ass
SubRip                                                   .srt
MicroDVD                                          .sub
SAMI                                                  .smi
PowerDivX        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp; .psb
Universal Subtitle Format                     .usf
Structured Subtitle Format                    .ssf
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Popcorn har endnu ikke support for vobsub - hverken internt eller eksternt.


Korrekt, men det er en planlagt feature. Forhåbentligt kommer der snart lidt mere fremdrift i Syabas' firmware udvikling.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 23:41

Popcorn har endnu ikke support for vobsub - hverken internt eller eksternt.

Jeg tror Tvix kan - men er ikke 100% sikker.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 23:30
Tråden her er gået istå. Men derfor kan jeg jo godt starte den op.

Jeg har en WD TV og er egentlig rimelig tilfreds. Dog er den blevet skod til 720p og 1080p med eksterne vobsub undertekster. Den hakker på 1.02.x firmware. Ingen problemer med 1.01.x firmware.

Derfor kigger jeg lidt på popcorn og tvix. Og jeg har et krav. Kan den/de afspille mkv-filer med embedded vobsub undertekster? Eller i det mindste med eksterne vobsub undertekster?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af contici contici skrev:

Jeg har nu efter 6 timers søgan på nettet, fundet problemet. Jeg havde overset at man på min NAS skulle sætte NFS privilegier op, og det havde jeg ikke gjort. Det virker alt for godt nu!


Ja. Synology kører Linux, og Linux+NFS har en anden tilgang til rettigheder end Windows+SMB.

Du kan overveje at skrive nfs-tcp://<IP>:/share i stedet for nfs://<IP>:/share. Forskellen er NFS over TCP i stedet for UDP, og det skulle generelt køre bedre på PCH specielt ved meget høje bitrater (35-40 Mbps). Jeg bruger selv TCP varianten fra min PCH til min Ubuntu Server.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
contici Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2005
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af contici contici skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af contici contici skrev:

Så dvs. der ingen problemer er, og jeg ikke behøver installere noget på min Synology NAS?

Korrekt, PCH kommer til at se de samme filmapper som du kan se fra en PC der forbinder til din NAS via SMB (eller NFS hvis du er Linux bruger, og NFS er aktiveret på Synology).

SMB = Windows fildeling over netværk.

PCH er en Linux box, så teorerisk burde NFS køre lidt hurtigere end SMB, men efterhånden har Syabas vist optimeret SMB så meget at den forskel ikke længere kan mærkes i praksis.

Hej Jesper,

Nu har jeg fået min PCH, men det virker sgu ikke med det fildeling der. Har slået NFS til på min NAS (Synology DS207+).
Hvis jeg på PCH'en går ind i Media Sources er der ganske rigtigt en der hedder DiskStation. Inde under den er der 3 mapper: Music, Photo og Video. Disse mapper er nogle predefinerede mapper som min NAS selv har lavet. I music mappen ligger godt nok nogle sange, fordi jeg legede lidt med min NAS' audio station, og disse kan afspilles fint. Under photo og video ligger intet.
Jeg har derefter prøvet at ligge filer i Video mappen, men PCH'en siger stadig: "No content found on server".

Så gik jeg ud under setup og ind under network share. Her prøvede jeg så at taste ip'en til en delt mappe på NAS'en. De første gange virkede det ikke, men jeg fandt til sidst ud af hvordan det skulle skrives ordentligt: nfs://<IP>:/<delt mappe>. Derefter addede den så også den delte mappe, men når jeg prøver at komme ind i den, siger det bare: "Please check your server".

Til sidst gik jeg ind under Setup også ind under Network share. Istedet for at adde delte mapper manuelt trykkede jeg nu istedet "Browse". Dernæst trykkede jeg på "NFS Server", også kom min NAS' IP op. Den trykker jeg på, og får så beskeden: "No content found on server".

Det skal siges at der ligger masser af forskellige mediatyper på min NAS.

Jeg er efterhånden helt blank nu. Kan nogen hjælpe?

EDIT:
Nå, nu prøvede jeg at kopiere en anden filtype over i Video mappen på min NAS. Jeg har nu en avi fil og en mkv fil liggende. Men den kan kun se avi filen. Desværre går afspilningen i stå efter ca. 10 sek. Der er nok noget galt med filen, meeen...Den skulle da også kunne se mkv filen ikke?

Men stadigvæk kan jeg ikke se de mapper jeg selv har lavet og hvor alle mine mediafiler ligger i.

Jeg har nu efter 6 timers søgan på nettet, fundet problemet. Jeg havde overset at man på min NAS skulle sætte NFS privilegier op, og det havde jeg ikke gjort. Det virker alt for godt nu!

______________
contici
Til top
contici Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2005
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af contici contici skrev:

Så dvs. der ingen problemer er, og jeg ikke behøver installere noget på min Synology NAS?

Korrekt, PCH kommer til at se de samme filmapper som du kan se fra en PC der forbinder til din NAS via SMB (eller NFS hvis du er Linux bruger, og NFS er aktiveret på Synology).

SMB = Windows fildeling over netværk.

PCH er en Linux box, så teorerisk burde NFS køre lidt hurtigere end SMB, men efterhånden har Syabas vist optimeret SMB så meget at den forskel ikke længere kan mærkes i praksis.

Hej Jesper,

Nu har jeg fået min PCH, men det virker sgu ikke med det fildeling der. Har slået NFS til på min NAS (Synology DS207+).
Hvis jeg på PCH'en går ind i Media Sources er der ganske rigtigt en der hedder DiskStation. Inde under den er der 3 mapper: Music, Photo og Video. Disse mapper er nogle predefinerede mapper som min NAS selv har lavet. I music mappen ligger godt nok nogle sange, fordi jeg legede lidt med min NAS' audio station, og disse kan afspilles fint. Under photo og video ligger intet.
Jeg har derefter prøvet at ligge filer i Video mappen, men PCH'en siger stadig: "No content found on server".

Så gik jeg ud under setup og ind under network share. Her prøvede jeg så at taste ip'en til en delt mappe på NAS'en. De første gange virkede det ikke, men jeg fandt til sidst ud af hvordan det skulle skrives ordentligt: nfs://<IP>:/<delt mappe>. Derefter addede den så også den delte mappe, men når jeg prøver at komme ind i den, siger det bare: "Please check your server".

Til sidst gik jeg ind under Setup også ind under Network share. Istedet for at adde delte mapper manuelt trykkede jeg nu istedet "Browse". Dernæst trykkede jeg på "NFS Server", også kom min NAS' IP op. Den trykker jeg på, og får så beskeden: "No content found on server".

Det skal siges at der ligger masser af forskellige mediatyper på min NAS.

Jeg er efterhånden helt blank nu. Kan nogen hjælpe?

EDIT:
Nå, nu prøvede jeg at kopiere en anden filtype over i Video mappen på min NAS. Jeg har nu en avi fil og en mkv fil liggende. Men den kan kun se avi filen. Desværre går afspilningen i stå efter ca. 10 sek. Der er nok noget galt med filen, meeen...Den skulle da også kunne se mkv filen ikke?

Men stadigvæk kan jeg ikke se de mapper jeg selv har lavet og hvor alle mine mediafiler ligger i.



Redigeret af contici - 14-November-2008 kl. 18:24
______________
contici
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Fair nok :)  Jeg så bare at hedberg himself var aktiv i tråden ....

Øhmm.. Jeg plejer næsten altid at være mig selv.. (altså undtaget lørdag aften når jeg er astronaut, racerkører eller hjernekirug afhængig af der virker bedst  )

EDIT: Jeg kan ikke forestille mig at A-110 skulle have generelle problemer med .MKV filer der har .SRT eller .ASS tekster imbedded i .MKV filerne.



Redigeret af hedberg - 13-November-2008 kl. 23:09
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 20:59

Fair nok :)  Jeg så bare at hedberg himself var aktiv i tråden og at han nævnte MKVMerge programmet så troede at det måske var det program der lavede et eller andet rav i .mkv filen.  Overvejer nemlig selv et PCH A-110 køb og ville ikke købe den hvis der var samme stream-problemer som på PS3'en.

Undskyld for off-topic og mange tak for svar alligevel- jeg prøver den nye pakke :)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu