recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af nyt TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af nyt TV ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2004 kl. 19:21

Hej Birgit

Ofte snakkes om 3 "reference-modeller":

Panasonic PD30

Sony FQ85 

Philips PW9308

Som 3 gode valg af TV. Måske er du heldig at finde en butik som har 2 eller flere af dem hjemme, så du kan se/prøve forskellen. Måske ligefrem en butik hvor du kan få lov at afprøve det hjemme i din egen stue før du beslutter dig.

En ting du dog skal være opmærksom på, er at mange TV-apparater er ganske forfærdeligt justeret fra fabrikken. Skarpe glansbilleder som slet ikke er naturtro. Men de må jo sælge godt i butikken.

Ofte skal man starte med at skrue kraftigt ned for detaljer og kantskarphed (sharpness / detail). Kontrasten har også tit godt af at få et pænt hak nedad. Farverne (mætningen) er en individuel vurdering.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 21:37

Hej Lars

1000 tak for dine svar. Håber og tror også det kunne hjælpe mange andre og undskyld at jeg ikke har kunnet skrive før.

Nu har vi været rundt og se og uhadada hvor bli'r man rundtosset. Hvor er det dog nogle gode billeder/apparater i.f.t. herhjemme.

Vi er vist kommet til den erkeldelse at Plasma og LCD skal vente lidt endnu, selvom de ser godt ud og sælgerne snakker godt. De er for dyre hvis det skal være virkelig godt og det er for usikkert. Der sker meget nyt i udviklingen. 

Så har vi været lige ved at købe en Philips PW9308 (nedsat pris), virkelig god, men det nye er med 2 tunere. Synes ikke apparates design er særlig smukt.

Så er vi også faldet over Panasonic PD30 (også nedsat). Hælder måske mere til det, med hvad med den større 36" og sådan kan vi blive ved.

Vores 2tal-forhandler foreslog Loewe 9381 HD/DR+ (med harddisk), et rigtig flot apparat både billede, betjening og design, men hvilken pris. Det kunne vi begge lide og det opfyldte alle kravene og måske kan vi ikke nære os for en hjemmeprøvning. ????. Han påstod vi ikke fik bedre. ER der nogle som ved noget om Loewe.??

Har kikket på mange andre - det er svært. Sony og Grundig er også fine. Alle apparaterne vi så på var Real Fladt, 100 Hz, PixelPlus eller tilsvarende, Dual screen ell.lign og nogle 2 tunere. Men det er svært at stille kravene op ligesom til HD/DVD. Men ved HDD/DVD er der ikke så meget at vælge imellem.

Venlig hilsen fra en træt TV kikker.         PS

 Det der skulle være optaget på HDD i dag er noget laller- for der var en i huset der havde slukket for anennen.

Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 22:40
Pioneer Plasma skulle være noget af det bedste inden for Plasma. Den er rigtig flot (og rigtig dyr). Vores antenneforening mener fremtiden bliver LCD - og nogle andre mener Plasma.
Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 23:10

Hej Birgit

Oprindeligt skrevet af bsjens bsjens skrev:

Nu har vi været rundt og se og uhadada hvor bli'r man rundtosset. Hvor er det dog nogle gode billeder/apparater i.f.t. herhjemme.

Hi hi, ja, ingen har sagt at det er nemt at vælge nyt TV Wacko Wink

Jeg har ikke hørt noget dårligt om Loewe, og jeg må indrømme at efter jeg har fået en DVR-5100H kunne jeg også godt tænke mig et TV med indbygget harddisk-optager. Jeg kan sagtens bruge to harddisk-optagere (havde også to videoer en overgang) og en harddisk-optager i TV'et gør pause af tv-programmer endnu nemmere.

36" er en meget stor kasse, hele vejen rundt. Så det kræver en god stue. Men bortset fra det, så overvejede jeg selv et 36" men valgte aligevel 32" dengang pga. prisen. Skulle jeg købe i dag, ville 36" helt sikkert være med i overvejelserne.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2004 kl. 08:48

Dav !

Er der ikke noget med at plasma er døende på grund af en alt for kort levetid/høj pris, Hvorimod LCD holder lige så lang tid som et billedrør?

Torben

Til top
marvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2004 kl. 12:03
hejsa , så vidt jeg er orienteret så kan LCD ikke laves større end 32", så uddøende kan plasma vel ikke være .
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2004 kl. 17:25

Jeg har kigget på Loewe Aventos i Tyskland til 1400 Euro, men opgav, da jeg fik at vide af den tyske forhandler, at de tyske modeller ikke var med Nicam. Det samme var i øvrigt gældende hos Shopman.dk.

Overvejer et Panasonic Panasonic TX 32 PD 30. Evt. et Philips 32 PW 9308. Sony KV 32 FQ 85 er der vist delte meninger om.

Men jeg kan også forestille mig at vente nogle år endnu, mit 7-8 år gamle 100 hz 25" Philips leverer et flot billede. Det kostede mig 14.000 i sin tid, helt vanvittigt for et 25" men det er også en del år siden.

 



Redigeret af boborg
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2004 kl. 17:47

Hej boborg

Loewe Bliver jo leveret i DK med nicam. Har du spurgt en Tysker om han kan skaffe et apparat i DK udgave med nicam, hvis han alligevel skal bestille et på fabrikken.

Mvh

Torben

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2004 kl. 19:08

Nej det har jeg ikke. Det var technikdirekt.de jeg kontaktede og forhørte mig hos, og det er åbenbart også der Shopman.dk leverede fra.

Ja Hifiklubben har det i DK til 15.999 lige pebret nok til min pengepung...

Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2004 kl. 18:16

Hej og tak for al hjælpen

Efter at have set på Philips 9308 osv.....og næsten valgt.

Ja, nu havde vi så fået lidt Loewe på hjernen fordi vores forhandler fortalte om det. Vi fik så et Loewe TV på prøve i weekenden - og var meget betaget.

Det kom hurtigt ud igen og erstattet med et spilternyt  Loewe med det hele incl. indbygget harddisk, som vi fik i går.  -(som om vi ikke havde nok at gøre med at finde ud af Pioneer 5100H).

Selvom vi slet slet ikke har styr på det endnu er vi meget glade for det. Gode billeder, betjening, funktioner og design. - Havde vi valgt et Philips eller andet var vi sikkert også glade -----for det var meget bedre end det vi havde - Det var jo slet ikke meningen med det dyre apparat.

Blot for at fortælle hvordan det kan gå når kravene stiger når man finder ud af hvad det handler om - og fornuften falder.    

Venlig hilsen

 

 

 

 



Redigeret af bsjens
Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2004 kl. 19:13

Hej Birgit

Oprindeligt skrevet af bsjens bsjens skrev:

og erstattet med et spilternyt  Loewe med det hele incl. indbygget harddisk, som vi fik i går

Tillykke med det. Nu er jeg en smule misundelig på jer! Cool

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu