recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 36>
Forfatter
Besked
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 08:55
@Infinity: Mange tak for inputtet. Der skal nok komme billeder af den endelige løsning
Jeg har sat blæserne til at køre med 6V, de er tæt på lydløse. Når de først kommer ind i et møbel, bag en låge så kommer de med garanti ikke til at blive hørt.

Jeg har overvejet, hvordan de skal sættes fast. Jeg regner med at bruge byggesilicone til at sætte dem fast i beslaget med. Samt at sætte beslaget fast i mit møbel.

@Anima
Jeg overvejede også at lade dem blive temperaturstyret, men købte bare godt med blæsere, så flowet bliver så stort som muligt, ved så lav hastighed som muligt.
Glæder mig til at høre mere om dit projekt. Har du egentlig snart nogle billeder af dit møbel?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 13:07
Der er jo fordele og ulemper ved at have flere blæsere til at køre samtidigt, hvis det ikke er nødvendigt med den store udskiftning af luft. Selvfølgelig, så har du mulighed for større airflow, men husk for guds skyld hvordan man ligger decibel sammen - det er ikke sådan, at hvis du har 2 blæsere på hver 20 dB,at de sammenlagt støjer 20 dB. De støjer faktisk 23 dB, altså en fordobling. Med 6 blæsere kommer du op på 27.8 dB. Dette svarer til du giver blæserne 7 volt at leve på (hvilket de fleste gør).

Men selvfølgelig, de flytter nok mere luft pr. dB end én blæser som skulle gøre det samme.


Ang. billeder, så har jeg kun dem fra min sidste arbejdsweekend, som var inden 4. sem. startede. OG ja, jeg ved godt det går lidt sløvt,men mine andre interesser, sammen med fuldtidsstudie gør, at jeg egentlig kun har tid når der afholdes ferie - som i næste uge (). Det eneste jeg har, er 3d tegninger fra Solid Works. Men det ligner lidt at du har tegnet i enten Sketchup eller Inventor..
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 16:00
Jeg er skam ganske klar over Db skalaen, men ellers mange tak for input 

Jeg har fuldtidsarbejde, samt læser HD og har et barn + almindelige sunde int som fodbold og løb, så jeg kender alt til at have travlt, hehe...

Det er tegnet i Catia, det bruger vi på arbejdet. Men til hjemmebrug, bliver det klart SolidWorks.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 17:24
Det var nu ikke ment som om du ikke var klar over det, men mere for at gøre opmærksom på det

Hvis jeg havde barn, så var jeg død af stress - og min farmor og farfar er begyndt at spørge om børnebørn
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det var nu ikke ment som om du ikke var klar over det, men mere for at g�re opm�rksom p� det

Hvis jeg havde barn, s� var jeg d�d af stress - og min farmor og farfar er begyndt at sp�rge om b�rneb�rn


De har vel dig?
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det var nu ikke ment som om du ikke var klar over det, men mere for at gøre opmærksom på det

Hvis jeg havde barn, så var jeg død af stress - og min farmor og farfar er begyndt at spørge om børnebørn


Jeg antog det heller ikke som andet

Hmm, er de ikke tilfredse med dig da??
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 12:00
hehe, jeg fik det ikke formuleret godt nok. Det er min farmor og farfar som siger, som om det er på min fars vegne, om vi ikke snart skulle "give nogle børnebørn til ham"

Jeg var inde og se på frislev og clic i går - det var faktisk første gang jeg så dem i virkeligheden. Jeg var faktisk skuffet over finishen - især ved frislev. Jeg troede man fik det lidt bedre med den pris de tager for det. Men sådan er det åbenbart når man har et nicheprodukt.

Mit indtryk var ihvertfald, at man kan gøre det mindst lige så godt selv hvis man kan finde ud af at bruge målebånd og en eller anden form for sav.
Til top
klausjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klausjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mit indtryk var ihvertfald, at man kan gøre det mindst lige så godt selv hvis man kan finde ud af at bruge målebånd og en eller anden form for sav.


så håber jeg sgu du er snedker og autolakør
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

hehe, jeg fik det ikke formuleret godt nok. Det er min
farmor og farfar som siger, som om det er på min fars vegne, om vi ikke
snart skulle "give nogle børnebørn til ham"Jeg var inde og se på
frislev og clic i går - det var faktisk første gang jeg så dem i
virkeligheden. Jeg var faktisk skuffet over finishen - især ved frislev. Jeg
troede man fik det lidt bedre med den pris de tager for det. Men sådan er
det åbenbart når man har et nicheprodukt.Mit indtryk var ihvertfald, at
man kan gøre det mindst lige så godt selv hvis man kan finde ud af at
bruge målebånd og en eller anden form for sav.


Ok, jeg har SLET ikke samme opfattelse.
Hvis jeg sammenligner frislev med et andet kvalitetsprodukt som f.eks.
Montana, synes jeg sagtens de kan sidestilles.

Hvis du mener det kan gøres så nemt, vil jeg anbefale dig at begynde at
fremstille og sælge dem. Der skal nok være masser af kunder!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 14:11
Det er nok fordi jeg havde sat næsen højt op - de bliver jo tilbedt overalt man læser om dem. Der er nærmest ingen som har nævnt andre ting en prisen som et minus.

Jeg var bare lidt overasket over, at eks. frislev havde samlingnerne i hjørnerne til at gå skævt. Den ene plade var længere i snittet end den anden, hvilket så mærkeligt ud.

Det skal måske nævnes at jeg så den nye udgave af Frislev, og at samlingerne var pænere på eks. Larxox's, ihvertfald ud fra billeder.


Jeg synes bare, at med alle de hjemmelavede møbler som er blevet lavet af HQjben, Ning mfl at man bør prøve at kaste sig ud i det. Man kan få træet savet ud hos Silvan, Bauhaus mfl - så designet, samling og maling må man selv om. 


Redigeret af Anima - 05-April-2009 kl. 14:29
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 20:05
Jeg er fuldstændig enig med dig Anima, jeg synes også at deres møbler er totalt overhyped. De er IMO ikke pengene værd.

Det kræver ikke super meget at lave sit eget, og man kan få det, præcis som man vil have det.
Til top
Steadimoose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steadimoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Her er min løsning!Minimalistisk, det dur og er rart! :)Der
var lige lidt kabelrod da jeg tog billederne
:)[I
MG]http://img147.imageshack.us/img147/9913/dscn1784ar2.jpg[/IMG]

Jeg må sige at det nok er den mest elegante løsning jeg har set endnu - flot.
Hvor stammer profilerne og glaspladerne fra?

K.A.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu