recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 36>
Forfatter
Besked
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 21:14

Hej ville lige genoplive denne tråd da jeg selv fandt inspiration til min tv bænk i den.

Her er hvad jeg fik ud af et par egetræs bordplader, et par køkken skuffer og lidt hvid melamin plade.
 
 
Der er lavet plads til ledningerne bag ved skufferne.
 
 
 
 
Delene til HTPC`en
 
 
Dejlig lydløs blæser:
 
Færdig resultat
 
 
 
Udfræsning til ir modtager og logitec modtager.
 
 


Redigeret af Sæderup - 20-Juli-2010 kl. 21:15
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 21:34
Det er jo temmeligt genialt med "køkkenskufferne". Troede dog at de var til film Tongue
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er jo temmeligt genialt med "køkkenskufferne". Troede dog at de var til film Tongue
Ja ved godt den er lidt rodetTongue
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 14:22
Så må det være på tide der rystes lidt op i denne tråd. Der må da være lidt nyt under solen :-)
 
Mit eget TV bord er ikke helt nyt. Det er ca 1½ år gl. og er sansynligvis udgået, men jeg har været rigtig tilfreds med det så om ikke andet kan i jo kigge hvad producenten har idag.
 
Modellen er et Skovby Nemo sm323 lowboard. Købt i Ide møbler Kolding. Udført i massiv sæbebehandlet eg med matchende låger (åretegningen er næsten ens). Pris Kr. 5000,-
 
 
Læg mærke til lågerne, åretegningen er næsten ens.
 
 
Den sorte prik til højre på møblet er modtageren til den medfølgende IR extender.
 
 
En hylde i hver side der kan justeres +/- 3 cm i højden
 
 
Til kabler er der 4 huller man selv skal "prikke" ud 2 i hver side 1 foroven og et forneden.
 
BS
 
PS: lad os se jeres løsninger så vi kan få inspiration :-)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 15:33
 
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Så må det være på tide der rystes lidt op i denne tråd. Der må da være lidt nyt under solen :-)

PS: lad os se jeres løsninger så vi kan få inspiration :-)


Jeg troede jeg skulle skrive i denne tråd ganske snart, men det er blevet udskudt lidt.

Jeg har tegnet mit eget møbel i Google Sketchup, og igennem en fætter fået det produceret.

Og jeg fik resultatet ind ad døren fredag aften.

Men der er allerede inden leveringen ridser i møblet fra at de har prøve monteret nogle af hylderne.
Ridserne er over hyldernes placering så de vil være synlige selv efter hylderne er monteret.
En af ridserne er så slem, at de selv har prøvet at dække den med en streg fra en sort sprittusch.
Det er lykkedes med yderst begrænset effekt.

Desuden har jeg bestilt med flytbare hylder og ønsket at der kunne sidde 1, 2 eller 3 hylder i hver side, som ville resultere i 2, 3 eller 4 lige store rum.
De har ikke lavet huller til "2 hylder-muligheden", og hullerne til øverste og nederste hylde ved "3 hylder-muligheden", sidder 0,5cm forkert.

Desuden er malearbejdet på især en af hylderne mildt sagt mindre pæn.
Firmaet holder sommerferie og fra på fredag holder jeg sommerferie, så efterfølgende må vi se hvad det ender med.

Men bliver det efter mit hoved så bliver det (for mig) rigtig godt.
Om jeg så selv skal til, at flytte og bore huller må vi se.

Men når det er på plads, så poster jeg her og laver en hjemmebiotråd (uha, uha, selvom det er et stuesetup, sikke en rebel jeg er).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 17:56
Jeg vil da iøvrigt godt lige opfordre folk der tidligere har skrevet i tråden om, at tjekke deres billeder, for der mangler godt nok en masse og det er en skam.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 19:22
@maggerholm: vi glæder os til at se resultatet. Og +1 til billeder, hvor er de blevet af?
 
BS
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 22:38
Skovby hifi møbel Sm 773 med ir link..
 
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 22:49
Jeg har vidst heller ikke så sat mit DIY møbel ind i denne tråd: 

so with out further adu:




og uden låger:



Håber det giver noget inspiration.!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

@maggerholm: vi glæder os til at se resultatet. Og +1 til billeder, hvor er de blevet af?
 

BS


En lille opfølgning:
De tilbød, at male møblet om, og bore de manglende huller, og jeg har lige fået en melding om, at møblet skulle komme til Århus igen d. 31.
Jeg skal jeg bare lige kapre en stationcar med chauffør, og så have monteret fødder og andre småting.

Det er dog ikke et møbel med køling og alt muligt, men blot et simpelt sort møbel, men med de mål jeg ønsker.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 24-August-2011 kl. 21:24
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
BS_Sweden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2012
Sted: Trelleborg, SWE
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BS_Sweden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 12:18
Liver lige op i denne tråd igen for den har været en stor inspiration til at gå igang med et DIY møbel. Dog nåede jeg aldrig så langt da jeg fandt et IKEA møbel der rent faktisk var helt ok. Og så endda til kun 1800 Skr.
Jeg har en HK AVR7500 forstærker som er 52cm dyb hvilket er en udfordring for de fleste alm hifi møbler. Men dette IKEA møbel er 50cm dybt så der skulle kun ganske lidt skæren i bagpladen til at få den til at være der.

I venstre side står min AVR7500 nederst. Øverst har jeg en Dreambox DM800 stående.
I midten skulle der være 2 skuffer. Den øverste indeholder nu fjernbetjeninger og div dimser. Nederst kunne min centerhøjtaler være og div ledninger bagved.
I højre side står min Synology NAS, DVD afspiller til ungerne, PS3 og et AppleTV2.
Ovenpå er det så mit Samsung 40" og mine Infinity Intermezzo 2.6
Signaler fra fjernbetjeningen går fint igennem glasruderne så lykken er gjort! Thumbs Up
Endnu bedre er at jeg slap for at bygge mit eget møbel.


Redigeret af BS_Sweden - 06-April-2012 kl. 12:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu