recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 36>
Forfatter
Besked
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 13:04
Mit næsten færdigt projekt:
 
Anlæg og tv kommer næste weekend.
 
Det er to Unnu møbler med et par hylder imellem til center højttaler. Alle kabler er gemt i falsk væg.
 


Redigeret af Mr. Anderson - 29-Juli-2012 kl. 20:01
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 18:15
Det ser super godt ud Mr. Anderson. Smile
Fedt lavet med at have 1 + 2 møbler.

Hvad er det for en lille klap/plade der ses under møblet i højre side??

Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Mit næsten færdigt projekt:
 
Anlæg og tv kommer næste weekend.
 
Det er to Unnu møbler med et par hylder imellem til center højttaler. Alle kabler er gemt i falsk væg.
 

Ser godt ud. Er ret vild med den blå farve Smile  Hvilken nuance blå er det ??
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Ser godt ud. Er ret vild med den blå farve Smile  Hvilken nuance blå er det ??
Den har sikkert et nummer, men jeg vil sige at farven er Petrol.
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 09:01
Minimalistisk løsning:

En tilskåret melaminhylde fra Bauhaus fastlimet på to sten med en akrylfuge.
Hyldens formål er at beskytte fronthøjtaleren og gemme stikdåsen bag højre sten af vejen.
Kabelbakken som løber over gulvet ved teressedøren har fået en omgang egefolie, så den falder i et med gulvet.

pris ca. 250,-










Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 09:13

snedigt og flot lavet!!!!! Men hvordan er lyden når du ser film? Kan se at din center er helt nede på gulvet og fronterne oppe under taget...

Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Det ser super godt ud Mr. Anderson. Smile
Fedt lavet med at have 1 + 2 møbler.

Hvad er det for en lille klap/plade der ses under møblet i højre side??

Mvh. Rasmus
 
En lille fejl fra min side, møblet skulle have været ned forbi hullet hvor alle kablerne kommer ud fra men indvendig i unnu møblet var der ikke plads. Så jeg har sat en lille plade foran hullet som jeg enten maler eller laver om og spartler.
 
Der er lidt his og her fejl som skal forbedres Embarrassed 
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Ser godt ud. Er ret vild med den blå farve Smile  Hvilken nuance blå er det ??
Den har sikkert et nummer, men jeg vil sige at farven er Petrol.
 
Nope, det er flygger faver kode 2488 Wink
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

snedigt og flot lavet!!!!! Men hvordan er lyden når du ser film? Kan se at din center er helt nede på gulvet og fronterne oppe under taget...



Den er så god som omstændighederne (konen og pengepungen) tillader Smile

TV'et hænger på en smal væg mellem to stuer og kan desværre ikke hænge andre steder i lejligheden.

Altandøren og åbningen mellem stuerne er årsag til fronternes høje montering.
Hvis de skulle længere ned, havde jeg været nød til at placere dem på samme væg som TV'et, og den korte afstand højtalerne imellem ville drukne surround-effekten.

Jeg sidder under 2 meter fra skærmen og finder det velfungerende

Hele systemet som består af en Panny 50VT50, en BDT-500 Blu-ray player og en DLNA server er sluttet et gammelt z-5000 fra Logitech



Redigeret af nanoflower - 03-August-2012 kl. 11:17
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af nanoflower nanoflower skrev:

Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

snedigt og flot lavet!!!!! Men hvordan er lyden når du ser film? Kan se at din center er helt nede på gulvet og fronterne oppe under taget...



Den er så god som omstændighederne (konen og pengepungen) tillader Smile

TV'et hænger på en smal væg mellem to stuer og kan desværre ikke hænge andre steder i lejligheden.

Altandøren og åbningen mellem stuerne er årsag til fronternes høje montering.
Hvis de skulle længere ned, havde jeg været nød til at placere dem på samme væg som TV'et, og den korte afstand højtalerne imellem ville drukne surround-effekten.

Jeg sidder under 2 meter fra skærmen og finder det velfungerende

Hele systemet som består af en Panny 50VT50, en BDT-500 Blu-ray player og en DLNA server er sluttet et gammelt z-5000 fra Logitech

 
Pu ha.. Med så lækker en skærm, så ville jeg personligt være ked af at gå så meget på kompromis med lyden. Fin idé med de sten dog. Hvilken type er det?
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Pu ha.. Med så lækker en skærm, så ville jeg personligt være ked af at gå så meget på kompromis med lyden. Fin idé med de sten dog. Hvilken type er det?
Jeg kan desværre ikke huske hvad stenene hedder
Jeg gik over hylderne i Bauhaus og lod min datter på 7 vælge 'de smukkeste' :)
De kostede noget i retning af 10 - 15 kr stykket og måler 13,5 x 13,5 x 20,5 cm


Redigeret af nanoflower - 04-August-2012 kl. 12:41
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af nanoflower nanoflower skrev:

Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Pu ha.. Med så lækker en skærm, så ville jeg personligt være ked af at gå så meget på kompromis med lyden. Fin idé med de sten dog. Hvilken type er det?
Jeg kan desværre ikke huske hvad stenene hedder
Jeg gik over hylderne i Bauhaus og lod min datter på 7 vælge 'de smukkeste' :)
De kostede noget i retning af 10 - 15 kr stykket og måler 13,5 x 13,5 x 20,5 cm

Sød historie med din datter. Og fint valg i øvrigt. Smile

Din løsning gav mig lige før en idé til mit nye rack til anlægget. Noget lignende dit, dog med større sten og en tykkere, men måske lidt smallere hylde i behandlet træ og så ligge det dobbelt. F.eks. lave metalben eller meder nederst, en grov plade, derefter sten i hver side og så endnu en plade til toppen.

Hmm.. Jeg tror lige jeg skal arbejde videre med den idé, for jeg er selv vild med minimalistiske løsninger og tror det kunne spille max i en stue. Tak for inspirationen. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu