recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 36>
Forfatter
Besked
MartinJuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2012
Sted: Hornsyld
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinJuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 19:25

Hej.....

Det er denne her fra ikea: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20116274/#/90116275

Og så har jeg fjernet den øverste og nederste hylde fordi mit anlæg var for bredt til et enkelt rum.
Jeg har derefter lavet 2 rammer, malet dem sorte og købt noget højttalerstof og strukket ud på rammen. 
Jeg lavede rammerne så jeg ikke behøvede at kigge på ledningerne inde bagved og for at min lille datter ikke skulle pille ved noget.
Min bio-tråd
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116959&title=martins-hjemmebio
Til top
DBear Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DBear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 05:39
Nu vil jeg også være med på vognen Smile
Synes personligt der er mange gode møbler i dette forum, jeg vil dog ikke kalde mit et møbel, da det er en reol jeg har lavet med glasplader.
 
Taget om dagen.
Man kan desværre se min strømskinne lyse til højre i billedet, men den er nu flyttet bag ved højtaleren. (ses ikke på næste billede)
 
Taget om aftenen
 
Ved godt mine billeder er måske lidt for mørke, men det er det bedste jeg lige kunne gøre for øjeblikket...
 
www.varekurv.dk
Til top
mamut5 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mamut5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Det ser godt ud. Smile
Simpelt og enkelt men fedt du valgte plexiglas i stedet for MDF.
Er selv stor fan af MDF, men må sige du har fået et mere "let" og lækkert design ved at skifte materiale.
Kender ikke så meget til plexiglas, men ville være lidt bange for om det begynder at hænge med tiden??
Har du erfaringer med dette??

Mvh. Fausing

Tak for det :) Til rigtig tunge ting som fx forstærkeren, er man nødsaget til at have en klods under på midten. Min gamle ps3 vejer også godt til hvilket man også lige kan ane. Over all så er det ret så stabilt og super let at se på. Om det skal give sig yderligere over tid er jeg selv en anelse usikker på. For et mere sikkert resultat med plexi, skal vi nok op i en 10 mm, men det koster kassen. Det 6 mm jeg har brugt her, løber op i ca. 1000 kr, og 10 mm er noget dyrere end de 6. 

Jeg har rent faktisk overvejet om andre kunne have interesse i sådanna racks. Evt i egetræ hele vejen igennem, sort gennemfarvet MDF, eller andet som materiale som køber kunne tænke sig. Jeg vil selvfølgelig kunne tilbyde hyldehøjder efter købers ønske også.

Nyt billede af rack med lidt indhold:

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:44
Lige et par billeder af mit eget hjemmegjorte tv møbel.
Lavet af en 30mm krydsfiner plade samt stoflåger fra http://tvbord.dk/shop/online-lll-vaeghaengt-1001p.html
 
Nu mangler jeg bare et par 684 samt ny dvd.
 
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:46
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 15:04
Jeg har "bygget" mit hifi-møbel ud af en række IKEA BESTÅ-moduler. Der er masser af plads, men kan købe glaslåger dertil (og utvivlsomt selv lave låger med højttalerstof), der er rigelige muligheder med skuffer m.v.

Jeg har bare valgt at undlade bagbeklædningen. Hvis man er lidt fingernem kan bagbeklædningen helt sikkert bearbejdes efter alle kunstens regler.

Det er på ingen måde særligt eksklusivt eller ekstravagant - men det er funktionelt.
Og hvis det bliver misfarvet, skadet eller trænger til udskiftning, kan det billigt erstattes Smile

Samlet pris: ca. 1.500 kr. for tre moduler inkl. låger, dimser og dippedutter.

Link: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00134052/


Redigeret af Krjstoff - 14-Marts-2013 kl. 15:06
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 15:11
Hvis du vil en dør med højttalerstof, så kan du banke midterpladen ud på de døre her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20210813/#/10210818
og så betrække dem i stoffet. Du skal dog lige sikre dig, at IR-øjet på enhedden sidder indenfor rammen.


Redigeret af Nagash - 14-Marts-2013 kl. 16:14
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 16:00
Kan ikke få link til at virke, og gav 400kr stykket for mine låger inkl levering. Og til den pris kan det aldrig svare sig selv at lave nogen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 16:13
Hvad sker der lige for links i dag. Jeg indsætter dem sgu rigtigt med udenom, og alligevel skriver den linket 2 gange, og linker bare til den tråd man er i. LOL

Edit: Har bare skrevet adressen ind nu, så må du selv kopiere teksten over i et nyt browservindue.
Ved ikke hvad der sker for forumet for tiden. Links driller mig ca. hver anden dag, og søgefunktionen har ikke virket i månedsvis.


Redigeret af Nagash - 14-Marts-2013 kl. 16:15
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 20:53
Ja med dem er det ihvertfald let selv at lave stoflåger. Men man skal stadig have stof, klips (som skal males sorte på ryggen) samt diverse pop up beslag.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 23:57
Det ser ud til dine kanter er skåret i facet, vil bare lige høre hvordan du har gjort det?

Ligeledes vil jeg gerne lige forhøre mig om hvor du har købt træpladen henne?





Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det ser ud til dine kanter er skåret i facet, vil bare lige høre hvordan du har gjort det?

Ligeledes vil jeg gerne lige forhøre mig om hvor du har købt træpladen henne?
Silvan kan klare den slags for dig hvis du ikke selv har værktøj eller evner til det. Jeg fik fræset nogle specielle runde hylder af en bordplade ganske billigt.

Prøv at kigge på silvans hjemmeside for at se hvad de tilbyder af hylder og bordplader i forskellige standardmål og træsorter. Lav herefter en arbejdstegning over de mål dit tvbord skal have, husk at tage højde for skillevæggenes tykkelser og den slags og når du har fået lavet dig en skitse over hvilke pladestykker du har brug for, hvilke ender der skal skæres i facet, hvor du vil have boret huller til dyveler og den slags, besøger du silvans træafdeling og spørger hvad de vil have for at skære det ud for dig. Jeg mener det plejer at være noget med 25 kr. pr. snit, men når du skal have lavet en hel bunke snit og måske også have rundet kanter af og den slags plejer de at finde en bedre pris på den samlede opgave.

Så hvis du kan lave en tegning med nogle nøjagtige mål kan du ende op med sådan en stabel "næsten ikea" hvor du selv står for at samle, lime og give det med lidt sandpapir bagefter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu