recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 36>
Forfatter
Besked
timj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:22

her mit bud

Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Rammen tror jeg selv du skal lave, det gjorde Larxox ihvertfald.


Som askeplois siger, så har Larxox vidst adgang til mere teknisk udstyr
Men det jeg vil have, er heller ikke det samme som Larxox har, jeg vil have en skål jeg ligger blæserne og støvfilter ned i. Så det også ser pænt ud, set udefra.

Lidt a la Frislevs løsning med blæsere
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larxox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 19:37

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Rammen tror jeg selv du skal lave, det gjorde Larxox ihvertfald.


Som askeplois siger, så har Larxox vidst adgang til mere teknisk udstyr
Men det jeg vil have, er heller ikke det samme som Larxox har, jeg vil have en skål jeg ligger blæserne og støvfilter ned i. Så det også ser pænt ud, set udefra.

Lidt a la Frislevs løsning med blæsere

Hej!

Ikke for at blande mig, men hvad vil I bruge filteret til?

I min verden (dvs. på mit job) er filter = tryktab, hvilket medfører mere støj ved samme luftflow. Derfor skal man gøre sig klart om man hellere vil have et støjsvagt system med høj ydelse (= uden filter),  et støjsvagt system med lav ydelse (= med filter) eller et system med høj ydelse som larmer mere (= med filter + højere rpm. på blæseren)

Jeg har valgt det første og endda pillet den Fan Guard af jeg først havde monteret, da det gav mig muligheden for at gå fra 6V til ca.8-9V uden systemet larmede mere.

Bare nogle tanker!

Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:21
Tak for dine ord og tanker.

Men jeg er nød til at have et eller andet der gør at min datter ikke får sine små pilfingre i klemme. Derfor ville jeg instalere et filter.

Jeg vil også gerne holde støv ude af systemet, men kan godt være man bare skulle få så meget luft som muligt pumpet ind...

Men jeg mangler stadig en ramme til mine blæsere
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:32

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Tak for dine ord og tanker.

Men jeg er nød til at have et eller andet der gør at min datter ikke får sine små pilfingre i klemme. Derfor ville jeg instalere et filter.

Jeg vil også gerne holde støv ude af systemet, men kan godt være man bare skulle få så meget luft som muligt pumpet ind...

Men jeg mangler stadig en ramme til mine blæsere

Prøv at kigge ved www.studiedata.dk dem brugte jeg meget i mine casemodding dage :-) De har alskens muligt blæsertilbehør, men om det præcist er det du søger, ved jeg desværre ikke.

Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:39

Så har jeg selv investeret i TV-møbel, eller det vil sige at det ikke ligefrem var den vildeste investering, men bare et greb i lommen: 1200kr ved hansen møbler

Møblet er yderst stabilt og med udemærket plads til HIFI. Min Onkyo 706 har fået et midterrum for sig selv, så der er rigeligt med luft over luft kanalerne.

BD står i det højre midterste rum som det eneste pt. Der skal nok noget mere ind, evt. XBOX360

Skabene åbner ud til siderne, hvilket er udemærket. Der kan godt så hifi derinde også, da de er brede nok, men hængslerne kan komme i vejen.

Mit er dog i sort, men jeg er yderst tilfreds må jeg sige til den pris.

Wiiva

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asklepios Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:43

Jeg bruger heller ikke et filter, men har købt en alu. plade med hul-mønster jeg har skåret ud og lagt over. Alternativt kan man - som Pittens også skriver - købe en grill til ens blæser...

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 08:41
Jeg har nu fået tegnet det beslag jeg skal bruge til mine blæsere. Så er det bare at finde et smedeværksted der kan lave det.

Her er et screendump



Redigeret af HQjben - 19-Marts-2009 kl. 08:41
Til top
wulffnielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wulffnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:26
Hej igen

Jeg havde et udkast på side 9, til et møbel jeg ville ha
bygget. Jeg har så sidenhen ændret design og bygget et
"Frislev look alike" som I kan se tilblivelsen af
HER


Det hele endte med at se sådan her ud:



Med tiden skal der en låge i den reol længst til venstre og en skuffe i den
midterste..

Redigeret af wulffnielsen - 19-Marts-2009 kl. 12:35
Sony KDL-40W4500 | Sony BDP-S550 | Denon DVD2900 | Marantz SR-9200 | Mit setup
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Jeg har nu fået tegnet det beslag jeg skal bruge til mine blæsere. Så er det bare at finde et smedeværksted der kan lave det.

Hvorfor vil du ha et beslag i? Kan du ikk bare fræse ud i den plade dine blæsere skal sidde i?

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 22:16
Fordi det skal være lækkert... Jeg gider ikke at gøre tingene halvt, finish skal være i top. Så er det også nemmere at sælge overfor kæresten
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:10

Ja det er rigtigt nok. Har selv en der er i den lidt svær at sælge mine ideer til. Men det skal nok gå min vej

Skal dine blæsere sidde på undersiden, og hvilke har du valgt?

 

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu