recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 36>
Forfatter
Besked
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senned Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af smiletime smiletime skrev:

Købt hos
www.boconcept.dk
/www.smiletime.dk/stuebiografen/biograf1.jpg">time.dk/stuebiografen/close5.jpg">


Sorry, lidt of topic men hvilket TV er det du har Smiletime, det ser da super
lækkert ud? Er det kontrastglas på hele fronten?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:54
Det er ikke et tv, men blot et sort plade.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det er ikke et tv, men blot et sort plade.


Ja, det er det nemmerli.

Mener at have set at det var fordi han ville se hvordan det så ud med et stort tv. Hvad han har besluttet sig for, det kan jeg ikke huske, men det er vist et ældre billede fra H4A.


Redigeret af Anima - 20-Marts-2009 kl. 00:13
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Ja det er rigtigt nok. Har selv en der er i den lidt svær at sælge mine ideer til. Men det skal nok gå min vej

Skal dine blæsere sidde på undersiden, og hvilke har du valgt?

 



Beslaget skal "sænkes" ned ovenfra. Det er illustreret på side 10 i denne tråd nederst.
Jeg har ikke lagt mig 100% fast på blæsere. Men jeg tror det bliver de billigste, som www.stillepc.dk anbefaler. De fås også i sort
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér senned Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det er ikke et tv, men blot et sort plade.


Crap. Da var jeg ikke for skarp. Det så bare ultra enkelt ud, det var det så
også.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 16:43

Så er blæsere indkøbt, det blev til ikke færre end 6stk 120mm blæsere. De er nu sat i serie 3 og 3, så nu skal jeg bare have pillet mit møbel af væggen, ind med blæsere og strømforsyning, samt min nye HK 255 receiver...

Godt det snart er påske!

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:27
6 blæsere?! - har du en atomreaktor du skal køle ned?
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 23:08
Hehe, nej... Jeg vil bare være sikker på at flowet bliver så godt som muligt ;-) Blæserne købte jeg i UK til 3,5 pund pr stk, så gør det jo ikke så meget

Håber på at får sat det hele op i løbet af påsken. Bliver dejligt at kunne spille PS3 med lukket låge - Ahhh
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 19:12
Det var nu ikke fordi det var så dyrt igen. Hvilke har du købt? - synes normalt de  gode blæsere koster omkring 100 kr/stk
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 23:12
De hedder Yate Loon, det er vidst samme firma som står bag Nexus blæsere, det kan du læse mere om i den anmeldelse af blæserne jeg har postet længere oppe i tråden.

Jeg har som strøm til mine blæsere købt en SM strømforsyning, med variabel spænding fra 3-12V, 2A.

Det virker faktisk rigtigt godt
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 00:04

Yate Loon blæseren kan købes hos Coolerkit for 40 kr stykket. Det er en udemærket blæser!

HQjben, husker du at bruge gummi afstandsstykker eller silikone underlag ? (Jeg havde nok valgt noget elastikophæng)

Og har du tænkt på at blæserstøjen kan blive mindre, hvis hver blæser kører med sin hastighed ? (indsæt en modstand på 10-50 ohm i plusledningerne, på nogen af blæserne).

Håber at se et billede af dit færdige projekt!

mvh Infinity
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

De hedder Yate Loon, det er vidst samme firma som står bag Nexus blæsere, det kan du læse mere om i den anmeldelse af blæserne jeg har postet længere oppe i tråden.

Jeg har som strøm til mine blæsere købt en SM strømforsyning, med variabel spænding fra 3-12V, 2A.

Det virker faktisk rigtigt godt


Det lyder jo alt sammen meget fint.

Jeg får også hele tiden nye ideer til mit eget møbel. Der skulle gerne komme en stor update i påskeferien. ().

Mit nyeste påfund er, at gøre mine blæsere temperaturstyrede - dvs, ingen grund til at være bekymret over om ens blæsere kører med optimalt rpm - det sørger en thermistor for. Så når der bliver godt lunt derinde, så sørger thermistoren selv for at skrue lidt op for rpm. Smart og lækkert


Prisen? - tja, det koster vel en 50 kroner i komponenter (thermistor, darlington, comparator, modstande, kondensatorer og fumlebræt) Så smækker jeg bare en adaptor som jeg købte af Asklepios som han fik tilovers fra sit eget projekt, og så burde det køre.

Jeg laver så to - én til modulet med min forstærker, og en til modulet med min PS3

Bliver spænnende. Komponenterne skulle ankomme på mandag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu