recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 36>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 13:57
I daglig tale kaldes de kant blokke dem i snakker om der. Smile

Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Oprindeligt skrevet af nanoflower nanoflower skrev:

Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Pu ha.. Med så lækker en skærm, så ville jeg personligt være ked af at gå så meget på kompromis med lyden. Fin idé med de sten dog. Hvilken type er det?
Jeg kan desværre ikke huske hvad stenene hedder
Jeg gik over hylderne i Bauhaus og lod min datter på 7 vælge 'de smukkeste' :)
De kostede noget i retning af 10 - 15 kr stykket og måler 13,5 x 13,5 x 20,5 cm

Sød historie med din datter. Og fint valg i øvrigt. Smile

Din løsning gav mig lige før en idé til mit nye rack til anlægget. Noget lignende dit, dog med større sten og en tykkere, men måske lidt smallere hylde i behandlet træ og så ligge det dobbelt. F.eks. lave metalben eller meder nederst, en grov plade, derefter sten i hver side og så endnu en plade til toppen.

Hmm.. Jeg tror lige jeg skal arbejde videre med den idé, for jeg er selv vild med minimalistiske løsninger og tror det kunne spille max i en stue. Tak for inspirationen. Wink
 
Det var da så lidt og tak for input.
 
Din idé lyder rigtig spændende og jeg glæder mig til at se resultatet.
Personligt mener jeg du bør holde dig til træ og sten for det mest enkle og lette udtryk.
Mulighederne er mange og byggeklodsmetoden gør det let og overskueligt at gå i gang.
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

I daglig tale kaldes de kant blokke dem i snakker om der. Smile

Rasmus
 
- præcis
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PHN2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 20:50
jamen hvordan tilslutter man sådan nogle kantblokke til anlægget? Jeg kan kun tilslutte effektblokke til mit anlæg...LOL
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 21:50
Hahaha den var god PH. Smile Men svaret er med en stor hammer Wink
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

jamen hvordan tilslutter man sådan nogle kantblokke til anlægget? Jeg kan kun tilslutte effektblokke til mit anlæg...LOL

Stil din forstærker på gulvet, hold din nyindkøbte kantblok 1½ meters penge over den og giv slip. Så kun du tro de bliver forbundet. TÆT forbundet :P
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Her er så mit hjemmebyggede TV-møbel



Det er lavet i 16mm MDF, og måler 150x50x50cm. Det er efterfølgende sprøjtelakeret hos en Autolakerer.

Jeg har valgt at lave det den størelse, så jeg har kunne putte mine to fronter og center ligger inde i møblet. Det er sevfølgelig ikke optimalt mht lyd, men jeg har vægtet det højt at få fronterne væk fra min lille datters pilfingre



Her er så et billede af hvad der gemmer sig derinde. Det næste der skal indkøbes er en ordenlig forstærker, har overvejet Pio Lx-51. Er bare liudt i tvivl om den kan stå derinde uden at blive for varm?


Hvad har det møbel stået i kr/øre HQjben??
Til top
mamut5 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mamut5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 22:10
Kæresten var træt af det gamle Hifi møbel, så jeg måtte selv igang på værkstedet. Første forsøg blev Hifi Rack med Hylder i MDF som skulle males og hjørnestolper i egetræ.
 
Dette gik jeg dog hurtigt væk fra, og valgte i stedet at bruge opal hvid plexiglas sammen med egetræet. Et billede af resultatet, dog uden at al beskyttelsesfilm er taget af, og inden træet et pudset.
Et bedre billede kommer senere når jeg har fået fyldt racket op.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 23:47
Flot håndværk!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 09:48
Det ser godt ud. Smile
Simpelt og enkelt men fedt du valgte plexiglas i stedet for MDF.
Er selv stor fan af MDF, men må sige du har fået et mere "let" og lækkert design ved at skifte materiale.
Kender ikke så meget til plexiglas, men ville være lidt bange for om det begynder at hænge med tiden??
Har du erfaringer med dette??

Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
MartinJuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2012
Sted: Hornsyld
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinJuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:34
Jeg har købt en reol i Ikea og lagt ned og derefter lavet nogle rammer så bettepigen ikke pille ved  alle knapperne Wink





Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:38
Martinjuel @ Kan du fortælle hvilket møbel det er du har købt? Og hvordan du har lavet lågerne? :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu